חיפוש

חוויתי אובדן כושר עבודה – מה עליי לעשות?

 אובדן כושר עבודה הוא מצב בו לא ניתן לעבוד באופן מלא או חלקי ויש ירידה ברמת ההשתכרות. על מנת לחיות בצורה מכובדת ולשלם על ההוצאות הרפואיות חשוב לקבל פיצוי. המאמר יפרט מה צריך לעשות במקרה של אובדן כושר עבודה.

 

באלו מקרים עלול להיפגע כושר העבודה?

כושר העבודה עלול להיפגע כתוצאה מתאונת עבודה, תאונת דרכים, פגיעה ממחדל במקום ציבורי או פרטי, רשלנות רפואית, מחלת מקצוע או מחלה כרונית אחרת. בכל המצבים הללו ניתן להגיש תביעות למספר גורמים ולקבל פיצוי. מאחר שמדובר באובדן כושר ההשתכרות, נזק בלתי הפיך, עוגמת נפש והוצאות רפואיות רמת החיים נפגעת בצורה ניכרת ואין יכולת להתפרנס. לפיכך, הפיצוי המגיע כקצבה חודשית אמור לסייע לנפגע להתקיים ולהתפרנס.

 

ממי ניתן לתבוע פיצוי על אובדן כושר עבודה?

במקרה של תאונת עבודה ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה לביטוח הלאומי ולקבל דמי פגיעה לתקופה מסוימת. לאחר מכן מומלץ להגיש תביעת נכות כללית ולקבל קצבה. כשמדובר על רשלנות בעבודה ניתן אף להגיש תביעת נזיקין נגד המעסיק. תביעות נזקי גוף מגישים גם נגד גופים אחרים בהתאם למקרה.

למשל, תביעה על אובדן כושר עבודה לאחר תאונת דרכים תוגש לביטוח החובה על פי חוק הפלת"ד. אם מדובר על רשלנות רפואית מגישים תביעה למוסד הרפואי או לרופא שהתרשל. אם הפגיעה היא ברחוב כתוצאה ממחדל של הרשות המקומית ניתן לתבוע אותה.

בנוסף, ישנם ביטוחים פרטיים של אובדן כושר עבודה ותאונות אישיות שלהם משלמים ובעת הצורך ניתן לתבוע. ניתן גם להגיש תביעה לביטוח הפנסיוני, ביטוח מנהלים וכד' במקרה של אובדן כושר עבודה.

 

מה צריך לעשות כשחווים אובדן כושר עבודה?

הדבר הראשון שיש לעשות הוא לקבל טיפול רפואי ולשמור את כל המסמכים הרפואיים, הבדיקות והאבחונים. חשוב לקבל גם מכתב מרופא תעסוקתי שיוכיח כי אינכם מסוגלים לתפקד ולעבוד. במקביל יש לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה ולקבל ממנו ייעוץ, ליווי וייצוג מול חברות הביטוח ומול הביטוח הלאומי.

עורך הדין יבדוק את פוליסות אובדן כושר העבודה שברשותכם וינחה אתכם על הצעדים שיש לנקוט ואת מי לתבוע קודם. יתרה מכך, הוא יפנה אתכם לרופאים מומחים על מנת שיקבעו דרגת נכות עליה תהיה מבוססת התביעה. כך יהיה ניתן להכין תחשיב פיצויים ולהוכיח שהמחדל הוא זה שגרם לנזק ויש קשר סיבתי ביניהם.

מומלץ אף להביא עדים שנכחו בעת הפגיעה שהביאה לאובדן כושר העבודה. אם מדובר במחלת מקצוע גם היא תיחשב כתאונת עבודה. מחלה כרונית שהביאה לאובדן הכושר תיבחן באמצעות הממצאים הרפואיים והבדיקות בוועדות הרפואיות.

חשוב לדעת שגם הביטוח הלאומי וגם הביטוחים הפרטיים יבצעו וועדות רפואיות שיקבעו את דרגת הנכות על אובדן כושר עבודה. במידה והיא נמוכה יהיה ניתן לערער עליה באמצעות עורך הדין.

אובדן כושר עבודה

אולי תאהבו גם את