חיפוש

איך לנקות בית כנסת בצורה יסודית ויעילה

בית כנסת הוא מקום קדוש ופעיל בעיקר בימי שישי, שבת וחגים.

גם לאורך השבוע מתקיימות תפילות שלא מעט מהציבור הדתי מגיע אליהן.

לפיכך יש לדאוג לניקיון בית הכנסת בצורה יסודית ויעילה.

איך עושים זאת – על כך במאמר הבא.

 

כל מה שצריך לנקות בבית הכנסת

לא משנה אם מדובר בבית כנסת גדול או קטן, יש בו הרבה ריהוט שיש לנקות באופן יסודי על מנת שהמבקרים בו יוכלו להתפלל בצורה נעימה ולדעת שמתחזקים אותו. הניקוי היסודי בבית הכנסת צריך לכלול את המושבים, תאי תשמישי הקדושה, במת התפילה, חלונות, דלתות, אבק במדפים ועל ספרי התפילה, כיבוס הווילונות, ניקוי השירותים הציבוריים וכמובן שטיפת הרצפה. פעמים רבות חוגגים בבית הכנסת אירועים כמו שבת חתן, בר מצווה וברית מילה ולכן יש לדאוג שבית הכנסת יהיה נקי. על מנת לנקות את בית הנסת בצורה יעילה מומלץ להשתמש בשירותים של חברת ניקיון מקצועית באופן קבוע ובתדירות.

 

איך לנקות בית כנסת בצורה יסודית ויעילה?

מאחר ובית הכנסת הוא מוסד ציבורי חשוב לבחור בחברת ניקיון המומחית בניקוי מוסדות ציבוריים. גם אם לבית הכנסת יש מתנדבים שמוכנים להירתם למשימה, הניקוי עבורם יהיה מורכב הן מבחינת הזמן הפרטי שלהם והן מבחינת איכות הניקוי. בית הכנסת חייב להיראות מרשים ולכן יש לנקות אותו ביעילות תוך התחשבות בפריטים הקדושים. חברת הניקיון תבצע את המשימה במהירות וביעילות.

 

ניקוי בית כנסת לאחר שיפוץ

בתי כנסת ברחבי הארץ עוברים מדי פעם שיפוץ כללי שלא מאפשר למתפללים להגיע אליהם ואז הם נאלצים להתפלל בבתי כנסת מרוחקים יותר. לאחר השיפוץ צריך להחזיר את בית הכנסת במהירות לתפקוד ולנקות אותו באופן מעמיק כדי שלא יוותר צבע על הריצוף ושאריות אבק. ככל שמדובר במבנים פרטיים לאחר שיפוץ ובפרט מבנים ציבוריים, יותר משתלם להזמין את חברת הניקיון על מנת שהיא לא רק תנקה, אלא תעשה גם פוליש על הרצפה. כך הרצפה תבריק ותראה חדשה לגמרי. הפוליש הוא תחליף זול במקום להרים את כל הריצוף בבית הכנסת ולשלם על ריצוף חדש.

 

מתי צריך לנקות את בית הכנסת בצורה יסודית?

במהלך השבוע ניתן בהחלט להיעזר בשירותי מנקה שיעשה את העבודות השוטפות בתיאום עם גבאי בית הכנסת. כלומר, יטאטא, ינגב אבק ורצפה, ינקה שירותים וישליך את האשפה. לעומת זאת, לפני חגים ושבתות חשוב שבית הכנסת ייראה לעילה ולעילה. מתפללים שיודעים שבית הכנסת מתוחזק כמו שצריך לא יינטשו אותו לטובת בית כנסת אחר ויקפידו להגיע רק אליו. בנוסף, שמו של בית הכנסת יתפרסם וכולם ידעו שהמקום הספציפי מקפיד על בריאות הציבור ומשרה אווירה נעימה על המתפללים. גם הרמב"ם ורבנים נוספים טענו שניקיון פנימי וניקיון חיצוני הם חלק ממטרות התורה.

מקום קדוש

 

אולי תאהבו גם את