חיפוש

איך מתכננים מיתוג עסקי בצורה נכונה? 

מיתוג יכול להיות משימה שאמנם גוזלת זמן ומשאבים, אבל המשימה פשוטה כשעושים אותה נכון ובעזרת אנשי המקצוע המתאימים. במי מסתייעים, מה כולל מיתוג וכמה אמור לעלות? הנה המדריך המזורז לממתג המתחיל והמתקדם יותר.

נכון, מיתוג לעסקים יכול להשתלם בטווח הארוך ולעזור להפוך את העסק למצליח, אבל היכן מתחילים? ההמלצה היא להתחיל בתכנון האסטרטגיה הנכונה לסוג העסק. בתוך כך, הנה כמה מההיבטים שכדאי לקחת בחשבון:

  • יצירת קווים מנחים –  חשוב ליצור קבוצה ברורה של קווים מנחים המתארים כיצד המותג צריך להיות מיוצג.
  • הגדרת מותג – כוללת את תכנון המסר השיווקי שמעוניינים "לייצא" לקהלי היעד.
  • הכרת הקהל – יש להשתמש בכלים הנכונים כדי לחקור מי קהלי היעד וכיצד הם מתנהלים מבחינה צרכנית ובבחינה המקוונת.
  • תכנון הקמפיין – יכלול את התאמת הפלטפורמות הרלוונטיות, עיצוב הקמפיין, התוכן והמסרים הכלליים של המיתוג.

 

בין הפיזי למקוון: מה כולל מיתוג? – מומלץ לשלב

בסופו של דבר (או אולי בתחילתו), מיתוג עסקי הוא יותר מאשר חיזוק נוכחות האונליין של עסקים. התהליך הזה כולל בעצם הכל, החל מהלוגו של העסק, דרך בחירת אמצעי קד"מ וחומרי שיווק וכלה באופן בו עסק מתקשר עם הלקוחות שלו.

אמנם הנוכחות המקוונת של עסק חשובה מאוד בעידן הטכנו-דיגיטלי הזה, אבל זה רק מרכיב אחד מכל אותם המרכיבים שתהליך מיתוג עסקי מצריך. לוקח זמן ליצור אסטרטגיית מיתוג יעילה, כאשר זו יכולה לכלול שימוש במגוון גדול של פלטפורמות שיווקיות שונות.

מיתוג עסקי

מיתוג עסקים – לאילו פלטפורמות מתכוונים?

באופן כללי, הכוונה היא לפלטפורמות כמו שלטי חוצות, טלוויזיה, רדיו ועוד. זאת, לפני שמדברים על פלטפורמות מקוונות למיתוג עסקים. בכל הנוגע לפלטפורמות מקוונות, מיתוג עסקים יכול להתבצע לא רק ברשתות החברתיות.

מעבר לרשתות החברתיות, ניתן למתג עסקים גם ע"י מודעות ממומנות בגוגל, קידום SEO, פרסום כתבות יח"צ ועוד. בין אם בוחרים בפלטפורמה זו או אחרת, חשוב להבחין מה מתאים לעסק ומה לא. למשל, מיתוג עורך דין יכול להתבצע באמצעות לינקדאין, אבל כנראה שפחות באמצעות טיקטוק.

 

המשמעות בכיס: כמה עולה מיתוג עסק?

באופן כללי, קשה לנקוב בעלות מדויקת עבור מיתוג עסקי. זאת, מכיוון שיש המון משתנים אשר מעורבים בתהליך הזה. הרבה מהעלות תלויה בגודל ובהיקף הפרויקט, לאילו קהלי יעד העסק מכוון, כמה תמיכה טכנית הפרויקט מצריך ועוד.

בעוד כי חלק מהחברות יכולות לשלם אלפי שקלים בשנה על מיתוג, חברות אחרות מקציבות תקציבים של עשרות אלפי שקלים בשנה על תהליכים אלו. כדי לקבל עלויות מדויקות, חשוב לתכנן קודם את האסטרטגיה של התהליך. כך, ניתן לדעת פחות או יותר מה התהליך יצריך וכמה יעלה בכיס.  בסופו של דבר, ההמלצה היא לקבל כמה הצעות מסוכנויות מיתוג שונות, להשוות בין אסטרטגיות ולצאת לדרך עם הנכונה.

מיתוג עסקי

אולי תאהבו גם את