חיפוש

איך מתמודדים עם טיפול אופטיון ביום שבת

למחלות שונות וקשות שמתקיפות אותנו ונחשבו חסרות מרפא – או לפחות קשות לטיפול – ישנם טיפולים חדשים, שונים ובחלקם יעילים מאוד, המבוססים על טכנולוגיה. לטיפולים אלה קיימים יתרונות בשפע, אך עצם היותם מתקיימים דרך טיפול ממוחשב יכול לפעמים להעלות חששות בנוגע לשימוש אפשרי בטיפול במהלך השבת – מתוך טעמי שמירת שבת.

אחד מהטיפולים האלה הוא הטיפול החדשני לגליובלסטומה – מכשיר האופטיון. אז מה זה גליובלסטומה, מה הוא מכשיר האופטיון ואיך ניתן להמשיך טיפול איתו בשבת?

 

גליובלסטומה מולטיפורמה

גליובלסטומה מולטיפורמה זו מחלת סרטן במוח, סרטן שעלול ושולח גרורות לחלקים אחרים – מעצם היותו גידול ממאיר (גידול שמסוגל לשלוח גרורות לחלקים אחרים בגוף ולהתפשט באופן כללי) וסוג סרטן המוח הממאיר הנפוץ והאלים ביותר.

לסרטן זה תסמינים וסימנים יחסית כלליים – כאבי ראש, בחילות, בעיות בזיכרון ועוד – דבר המקשה על אבחון מוקדם לפעמים. בנוסף, מקורו של הסרטן הוא בתאי גלייה האחראים על תמיכה ותחזוק של תאי עצב – כך שנמצאים בכל רחבי המוח. דבר זה מוביל לעיתים להתפתחות הגידול במקום נסתר לניתוח וקשה לאיתור בסריקות באופן כללי יותר.

 

טיפולים שונים לגליובלסטומה

גליובלסטומה זו מחלה שסיכויי ההישרדות שלה לא גבוהים – בערך כשנה עד שנה ושלושה חודשים ממוצעים של הישרדות בקרב החולים. לכן טיפול בגליובלסטומה כל כך חיוני, וכזה יעיל ומהיר. הטיפולים הקיימים כיום לגליובלסטומה קבועים ברובם ומכילים טיפולים כימותרפיים, הקרנות כאלה ואחרות וניתוח להסרת הגידול.

למרות העזרה של הטיפול לפעמים בדחיקת הגידול והוספה של כמות זמן כלשהי לזמן ההישרדות של החולה, טיפולים אלה לבד לא תמיד זוכים להראות הצלחות רבות בהסרת הגידול במלואו ומניעת התפרצותו מחדש.

 

טיפול במכשיר האופטיון

מכשיר חדש לטיפול בגליובלסטומה זה מכשיר האופטיון – מכשיר שעובד על שדרים חשמליים שמגיעים ישירות אל הגידול ומונעים התחלקות תקינה של התאים הסרטניים – ובכך לא מאפשרים לגידול להתפתח. הטיפולים מגיעים לאחר כימותרפיה, רדיותרפיה וניתוח להסרת הגידול. הטיפול הזה קיבל את האישורים האירופים, האמריקאים והישראלים, ומציג נתוני הצלחה גבוהים ושיפור חשוב בתוחלת חיי החולים.

 

איך מתמודדים עם טיפול אופטיון בשבת?

אופטיון הוא מכשיר נייד שמתאים לשימוש ביתי וחיצוני, כל עוד שומרים על הבסיסים. זה מכשיר שמתלבש על הראש ופועל על סוללות נטענות, תוך החלפה קבועה (בהתאם לצורך המכשיר) של חלקים כאלה ואחרים. הטיפול מומלץ לשימוש כמה שיותר זמן בשביל תוצאות מקסימליות, אך לא מחייב.

בכל מצב, בגלל זה שפועל על סוללות נטענות וההחלפות הקבועות יכולות להתרחש לפני השבת ובמהלך השבוע – אין צורך בהפעלה ממשית או התעסקות עם הטכנולוגיה במהלך השבת. כל מה שנדרש זה לדאוג לתחילת הטיפול לפני כניסת שבת, ואפילו ניתן לישון איתו בנוחות.

 

לסיכום…

אופטיון שמיש גם בשבת ופשוט דורש התכוננות מראש. כל עוד הוא עבר ביקורת ופועל על סוללה שהוטענה מראש, אין שום סיבה שיקשה על שמירת השבת או על ההתנהלות ביום השבת. השימוש במכשיר נוח, קל ומאוד יעיל.

תֶרַפּיָה

אולי תאהבו גם את

אורטופד
3 סימנים שכדאי לבקר אורתופד

אורתופדיה היא תחום הרפואה העוסק בעצמות, בשרירים ובמפרקי הגוף. זהו למעשה תחום הרפואה השומר על יכולת התנועה של גופנו. האורתופדיה מטפלת בין השאר בכאבים שונים

קראו עוד »