חיפוש

איך עובד הליך ההיכרויות אצל חרדים?

אם אתם תוהים כיצד מתבצע ובאיזה גיל מתחיל הליך ההיכרויות אצל חרדים, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות, נסביר כיצד מתבצע הליך היכרויות בקהילה החרדית, אם כי נדגיש כבר עכשיו מראש – ההליך משתנה בין זרמי הדת השונים.

 

באיזה גיל מתחיל הליך היכרויות אצל חרדים?

הליך ההיכרויות אצל חרדים מתחיל בדרך כלל בגיל צעיר, בגילאי 16 – 18. בשלב זה, ההורים של הצעירים מתחילים לחפש להם שידוכים מתאימים בתוך הקהילה שלהם, כלומר בתוך הזרם הדתי שהם משויכים אליו. נציין ונדגיש, ישנם לא מעט מקרים שבהם צעירים משודכים האחד לשנייה כאשר כל אחד מהשניים משויך לזרם דתי אחר ביהדות.

לא מאוד נפוץ, אבל גם זה בהחלט עשוי לקרות וקורה בפועל. ברוב המקרים מי שמבצע את השידוך הם בני משפחה, אבל בחלק מהמקרים השידוכים מתבצעים על ידי חברים או אפילו שירותי שידוכים מיוחדים. בהקשר הזה של הדברים, נציין כי ישנם בימינו אתרים המיועדים לקהילה החרדית. כמובן שאנחנו לא מדברים על הכריות סקס באינטרנט, אלא אתרי הכרויות לחרדים המחפשים שידוך.

באיזה גיל מתחיל הליך היכרויות אצל חרדים 

האם הצעירים החרדים מעורבים בהליך השידוך?

באופן כללי, הצעירים עצמם בדרך כלל לא מעורבים בהליך ההיכרויות בשלב הראשון שלה, ולעיתים גם לא בשלבים הבאים לאחר השלב הראשוני. בדרך כלל, הצעירים מקבלים תמונה וקצת מידע על הצד השני, אבל זה די בטוח להגיד שברוב המקרים הם לא נפגשים פנים אל פנים.

לאחר שהצעירים נפגשים פנים אל פנים, אם הם מוצאים חן זה בעיני זה, הם מתחילים להיפגש באופן קבוע. המפגשים מתקיימים בדרך כלל בנוכחות הוריהם או קרובי משפחתם של שני הצעירים, אבל בחלק מהזרמים המתירנים יותר ניתן לקיים גם פגישות ללא ליווי של בוגרים.

 

כמה מילים על הקשר המתפתח בין הצעירים

לאחר שצלחו את השלבים הראשונים של הליך ההיכרות ביניהם, אם הקשר מתפתח, הצעירים מתחילים לדבר על עתידם המשותף. ברוב המקרים הם מדברים על ערכים, אמונות ויעדים שונים בחיים, ואם הם מגיעים להסכמה על הדברים החשובים, הם מתחילים לתכנן את החתונה.

השלב הזה בדרך כלל מתרחש די מהר, לפעמים תוך ימים או שבועות, בפעמים אחרות תוך חודשים. כך או כך, בעולם החרדי הדייטים לעולם לא נמתחים על פני שנים רבות. זהו משהו שקיים אך ורק במגזר הציבורי-כללי. אבל באותה הנשימה, נדגיש גם כי הליך ההיכרויות אצל חרדים הוא תהליך הדרגתי. לא ארוך, אבל כן מדורג. במילים אחרות, הוא מאפשר לצעירים להכיר אחד את השני בצורה טובה לפני שהם מקבלים החלטה על עתידם המשותף.

כמה מילים על הקשר המתפתח בין הצעירים

כמה מילות סיכום על היכרויות בקהילה החרדית

בסופו של דבר, ישנם הבדלים בין הליך ההיכרויות אצל חרדים שונים אשר משויכים לסוגי זרמים שונים בדת. לדוגמה, אצל חרדים ליטאים, ההורים מעורבים יותר בהליך ההיכרויות, ואילו אצל חרדים ספרדים, הצעירים עצמם מעורבים יותר מאשר הוריהם. כמו כן, ישנן לא מעט קהילות אשר נחשבות "פתוחות" ומשתמשות באתרי האינטרנט כדי למצוא שידוכים, משתמשות בסוכנויות שידוכים ועוד.

לסיכום, בכל זרם ההליך עשוי להשתנות, אבל ברוב הזרמים הוא יתחיל בבחירת בני הזוג על ידי ההורים. כך או כך, אהבה היא דבר נפלא ויש לטפח אותה, אך זכרו דבר חשוב – היא לא תמיד מתרחשת במיידי. לא פעם, לוקח זמן להכיר ולאהוב, וזו בעצם המהות של שידוכים. אולי בהתחלה האהבה לא מורגשת, אבל היא גדלה עם הזמן במקרים רבים.

איך עובד הליך ההיכרויות אצל חרדים

אולי תאהבו גם את

לאטום גגות
למה חשוב לאטום גגות?

לאחרונה אנו שומעים על מקרים מצערים רבים שאירעו למי שלא הכירו בחשיבות של איטום גגות. יכול להיות שגם אתם נחשפתם לתוצאות של המקרים הללו שעלו

קראו עוד »
הֲגָנָה
מה הוא צו הגנה?

אלימות במשפחה היא נושא חמור, ולצערנו בישראל קיימים מקרים רבים ומצערים של אלימות במשפחה, הן כלפי בנות הזוג והן כלפי חברי משפחה אחרים. למרבה המזל,

קראו עוד »