חיפוש

אמנות זכוכית יודאיקה – טיפים למעצבים

העם היהודי הנו העם עם מספר החגים אולי הרב ביותר בשנה מבין הדתות הפופולריות והמוכרות בעולם. עם ההתקדמות הטכנולוגית שלנו, המשיכה דווקא לאמנות היהודית נהייתה רבה יותר מאחר וזה מזכיר לנו נשכחות ומסורת.

מנורות שבת, שופרים וכתבי קודש קדומים הופכים לחלק מן העיצוב בכל בית בישראל, ובכך גם מספר מעצבי הזכוכית בתחום היודאיקה גדל כל שנה.

הנה מספר טיפים בכדי לעצב פריטי יודאיקה מזכוכית בצורה חדשנית שתתאים כמעט לכל בית.

 

קודם כל אבל, מהי יודאיקה בכלל?

את השם יודאיקה אנחנו שומעי המון אבל את מקורו אנחנו לא באמת יודעים. חלק מהאנשים טוענים שיודאיקה הנו שם שני לתשמישי קדושה. חלק אחר טוען כי יודאיקה הנו כינוי הזרים לאמנות היהודית, דבר אחר בטוח – מקור השם הנו קשור ליהדות ומשמעותו בפשט הנה יהדות.

ישנה משמעות נוספת, משמעות מסורתית ומשמעות זו כוללת את תשמישי הקדושה והחפצים השונים שנמצאים מדורי דורות בעם היהודי.

 

האם מדובר בפריטים המיועדים לדתיים בלבד?

רבים מן האנשים חושבים שרק דתיים מחזיקים חפצים אלו בבית אך מדובר במיתוס שאינו נכון. חילוניים רבים מחזיקים בבית מוצקים אלו מכיוון שהם משתייכים למסורתם והחזקה של פמוטים וכן מנורות ואף ויטרז'ים ופסיפסים יהודיים אינם משמשים רק לטקסים אלא יכולים לשמש גם ככלים יפים מאוד לעיצוב הבית.

נכון שרוב אספני הפריטים הללו הנם יהודים, אך יהודים מכל העולם בוחרים לבצע עיצוב בפריטים אלו, ופחות מ50% ממוצרי היודאיקה נמצאים בישראל.

 

איך מעצבים באומנות זכוכית יודאיקה?

קודם כל חשוב להדגיש כי הזכוכית מהווה חומר גלם נהדר לעיצוב. היא מתאימה לכל עונות השנה, גמישה ויכולה להתאים לכל בית ללא יוצא מן הכלל.

כל מוצר יודאיקה יכול להיעשות מזכוכית ואם בחרתם לבצע עיצוב בעזרת תשמישי הקדושה הרבים, ניתן לרכוש אותם בשלל צבעים, מזכוכית ואפילו המחירים אינם גבוהים לרוב כפי שחושבים.

שימוש באומנות זכוכית יודאיקה לעיצוב יכולה להשתלב בעיצובים מודרניים ולא רק בעיצובים מסורתיים קלאסיים. נכון שאנחנו חושבים תמיד שיש להשתמש בכלים מסורתיים בעת עיצוב מסורתי אך לא כך הדבר, וניתן לבצע שילוב בין המודרני למסורתי ואומנות זכוכית היודאיקה הנה כלי נהדר לשימוש למען דברים אלו.

כמעצב עליך לזכור שאמנות זכוכית יודאיקה הנה אומנות שמתחילה מימי קדם וממשיכה עד היום, היודאיקה אינה עוצרת בכיפות, טליתות ופמוטים וניתן לראות אותה ואת השפעותיה בכלים רבים וכן בעיצובים רבים בין אם מודרניים ובין אם בעיצובים מסורתיים רבים. כאשר אתם בוחרים לעצב בעזרת אומנות זכוכית יודאיקה, תזכרו תמיד להתאים בין הדברים וכן להתחבר לפריטי האספנות הנ"ל, כי ללא הבנה של הפריטים וללא הבנה וחיבור מסורתי אליהם יהיה לכם מאוד קשה לבצע בהם את העיצוב.

 

חנוכייה - יודאיקה - איור

אולי תאהבו גם את

חלון עם עציצים
איך להוסיף חלון לדירה

רובם המוחלט של תהליכי הבניה, וכן תהליכי שיפוץ רבים, עושים שימוש בתהליך הנקרא ניסור בטון. תהליך זה נועד, כשמו, לבצע חיתוכים שונים בבטון המשמש ליציקות,

קראו עוד »