חיפוש

באיזה בנק כדאי לקחת משכנתא?

לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו לוקחים חלק בוויכוח שעוסק במציאת המשכנתא המשתלמת ביותר. לאחרונה מצאנו את עצמנו נוכחים בוויכוח שכזה במקום העבודה שלנו. כמה קולגות התווכחו ביניהם מיהו הבנק המשתלם ביותר שממנו כדאי לקחת משכנתא. אנחנו כמובן לא ישבנו בשקט אל מול הוויכוח וציינו את העמדות שלנו בנושא. הישארו אתנו ותגלו מה אנחנו חושבים על העניין.

 

רקע בנוגע לעמדה שלנו בנושא

יש לא מעט אפשרויות ללקיחת משכנתאות בבנקים השונים. סביר להניח שכל אדם ימליץ לאחר על הבנק שלו כמקום הטוב ביותר ללקיחת המשכנתא. אנחנו כותבים את המדריך הנוכחי מתוך נקודת מבט אובייקטיבית, כזו שלא תגיד לכם ללכת לבנק X  או לבנק Y. לא רק בגלל שאנחנו צריכים להיות אובייקטיביים בכתיבת מדריך מסוג זה, אלא גם בגלל שיש לנו עמדה מוצקה בנושא זה והיא אינה נוגעת לבנק מסוים, אלא לדרך שאתם צריכים לעבור רגע לפני שתיקחו את המשכנתא.

 

באיזה בנק כדאי לקחת משכנתא?

עכשיו אתם יודעים שאנחנו לא הולכים להמליץ לכם על בנק מסוים שבו אתם צריכים לקחת משכנתא. אלא, אנחנו נמליץ לכם על הדרך הנכונה ביותר שתכוון אתכם אל עבר המשכנתא שמתאימה לכם ביותר. כדי שתוכלו לדעת באיזה בנק כדאי לקחת משכנתא, אתם צריכים ליישם כמה שלבים חשובים. הנה פירוט אודותיהם:

 

השלב הראשון – תבדקו מהו ההחזר החודשי שאתם יכולים לעמוד בו

רגע לפני שתבחרו את הבנק שיספק לכם את המשכנתא, אתם צריכים לדעת בכלל מה גובה ההחזר החודשי שמתאים לכם. אתם הרי לא רוצים להיכנס למינוס בזמן נטילת המשכנתא, שכן זה ידוע, מדובר בהליך שצפוי לארוך שנים. לכן, אתם צריכים לציין לעצמכם על דף נייר מהו ההחזר החודשי שאתם יכולים לעמוד בו. בדקו את גובה ההכנסה שלכם ואת הסכומים שאתם יכולים "להניח" בצד מידי חודש, כך תוכלו לשער פחות או יותר את גובה ההחזר המתאים לכם.

 

השלב השני – תבדקו את גובה ההכנסות וההוצאות שלכם בעתיד

חשוב מאוד שתבדקו מראש אם ההכנסות וההוצאות שלכם צפויות להשתנות בשנים הבאות. אם תהיה לכם הכנסה גבוהה יותר או נמוכה יותר, זה צפוי להשפיע על בחירת המשכנתא שלכם. לכן, תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם אתם מתכננים להרחיב את המשפחה?
  • האם המשכורת הנוכחית שלכם צפויה לעלות?
  • האם מישהו מכם מתכנן שלא לעבוד למשך תקופה?

 

השלב השלישי והאחרון – צאו לבנקים וקבלו הצעות למשכנתאות

בשלב זה אתם יכולים לפגוש את יועצי המשכנתאות של הבנקים ולבקש מהם את כל המידע המקיף בנושא המשכנתא שהם מציעים לכם. כעת, יש לכם את כל המידע  החשוב בנושא, כך שתוכלו לבחור את הבנק המתאים ביותר, זה שישתלם לכם לקחת ממנו את המשכנתא. כך תדעו מיהו הבנק שממנו כדאי לקחת את המשכנתא שלכם.

בית ביד

אולי תאהבו גם את

לבנות משכנתא
איך תבנו תמהיל משכנתא?

הגיע היום לא חיכיתם זמן, היום עבורו עבדתם שנים ארוכות. רגע לקיחת המשכנתא הוא מעמד מכונן ומרגש בחיי רבים, אך חשוב להגיע למעמד זה כאשר

קראו עוד »