חיפוש

3 דברים שחובה להכין לפני בר מצווה

בר-מצווה הוא אירוע מרגש בכל משפחה.

הבן, שעד עתה היה ילד, מתחיל את מסעו אל עבר חיי בוגר מלאים.

האירוע נחגג לרוב בקרב בני משפחה וחברים אך שלא כמו חתונה, אין קו אחיד העובר בין כל החגיגות.

אנחנו כאן לעשות סדר ולסייע בהתחלת התארגנות לקראת האירוע המרגש.

 

הכינו רשימת אורחים

חגיגת בר מצווה כוללת בתוכה מספר אירועים, על פי בחירת המשפחה: עליה לתורה, שבת חתן, טיול בחו"ל או אירוע באולם – כולם דורשים התנהלות מוקדמת וארגון מראש. אחד הצעדים הראשונים הוא לשבת עם נער בר המצווה ולשמוע ממנו אלו אירועים הוא ירצה לחגוג ואלו מעגלים הוא ירצה להזמין לכל אחד מהם. לאחר שתתגבש רשימת מוזמנים, יהיה קל יותר לקבוע את התאריכים, לבחור אולם, סגנון לאירוע, תכנית אמנותית וספקים.

 

החליטו על תמה

לא מעט חוגגים יחפשו אירוע שיהיה "וואו", ייזכר במיוחד ויבלוט בין ים האירועים המציפים אותנו. אחת הדרכים להגיע לאירוע מרשים שייזכר גם הרבה אחרי היא לבחור נושא מרכזי, תמה, שסביבו ייבחרו האביזרים, הבגדים ואפילו עיצוב ההזמנה לאירוע: זה יכול להיות שילוב צבעים אהוב במיוחד, נושא של ים, קבוצת כדורגל, צמחיה, בעלי חיים או תחביבים של נער בר המצווה. ניתן לשלב את התמה בעיצובי מרכז השולחן, במזכרות מהאירוע, בבגדי המשפחה וכו' אך צריך להיזהר לא להגזים על מנת לא להפוך את האירוע למצועצע.

 

בחרו את חליפת בר המצווה

חליפות בר מצווה נבחרות לפי מספר קריטריונים, החל מסגנון האירוע (רשמי, כפרי, ספורט-אלגנט) וכלה במבנה גופו של הנער, סוגי הבדים ביחס למזג האוויר הצפוי, טקסטורות שונות וגוונים מועדפים. חליפת בר המצווה נועדה להציג את הנער, המקבל עול מצוות, כבוגר לראשונה בחייו אל מול חבריו ומשפחתו, ולכן חשוב שתתכתב עם אופיו של הנער.

יחד עם זאת, יש להתייחס גם לאופי האירוע, לדוגמה: במקרה של אירוע עליה לתורה בו מגיעה רק משפחה קרובה, ניתן ללבוש חליפה קנויה מבד בגוונים חומים/ בהירים, הנחשבים לפחות רשמיים. באירוע באולם, לעומת זאת, כדאי לבחור חליפה שתיראה חגיגית ורשמית בשלב הדרשה ובהמשך תתאים לריקודים. במידה ובוחרים לתפור חליפה מותאמת אישית יש להקפיד ללכת לאיש מקצוע לאחר המלצות, לקבוע מראש את התקציב ולהתייעץ עם איש המקצוע לגבי סוגי בדים ולגבי מבנה החליפה ביחס לדרישות: חליפת שלושה חלקים עלולה להיות מעט מסורבלת, אך לאחר הורדת הז'קט אפשר להישאר עם הווסט המאפשר תנועה חופשית יותר המתאימה לריקודים.

ישנן חליפות המותאמות מראש למספר אירועים שונים: המכנסיים המחויטות ילבשו בעליה לתורה עם ז'קט ספורט-אלגנט, באירוע עצמו תילבש החליפה קומפלט ובשבת החתן הז'קט יותאם למכנסיים אחרים. כך ניתן לשחק עם אותה החליפה בשלל האירועים הכלולים בחגיגות בר-המצווה.
לאחר בחירת חליפת בר-המצווה קל יותר לבחור את הבגדים לשאר בני המשפחה, שכן הסגנון – ואולי גם הגוונים, למי שרוצה להשקיע בגוונים תואמים – כבר נבחרו.

 

רחבת ריקודים

אולי תאהבו גם את

מנטליסט עד הבית
סוגים שונים של מופעי מנטליזם

ברוכים הבאים לעולם הכובש של תכניות המנטליזם, שבו המציאות מיטשטשת באשליה וגבולות המוח האנושי נדחקים לגבולותיהם. במאמר זה, נחקור את הסוגים השונים של מופעי מנטליזם

קראו עוד »