חיפוש

האם ניתן לקבל החזר רטרואקטיבי לאחר קבלת פטור ממס הכנסה?

פטור ממס ההכנסה הוא הטבה כלכלית משמעותית, אבל גם אם אנחנו זכאים לקבל אותה זה יכול לקחת לא מעט זמן. כדי למנוע מצב שבו אם מפסידים רק בשל העובדה שהבקשה שלכם טרם אושרה, רשות המיסים מאפשרת לכם לקבל את הפטור הזה בצורה רטרואקטיבית. כאן נספר לכם מה בדיוק המשמעות של זה עבורכם. 

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא פטור שאותו המדינה מעניקה מטעמים מסוימים. המטרה של הפטור הזה היא למנוע מצב שבו אוכלוסיות מסוימות נפלטות משוק העבודה בשל אי כדאיות כלכלית של העבודה שלהן. הפטור מאפשר להם להרוויח באותן שעות עבודה סכומי כסף גבוהים יותר, וכך גם שומר על הרווחה הכלכלית של אותן אוכלוסיות. כדי לקבל את הפטור הזה, צריך להגיש קודם כל בקשה אליו.

מס הכנסה

הגשת בקשה

השלב הראשון בתהליך של קבלת פטור ממס הכנסה הוא הגשת הבקשה לרשויות המס. ברגע שאתם מבינים שמגיע לכם פטור ממס, חשוב להבין שרשויות המס לא מעודכנות על כך באופן אוטומטי ועליכם להגיש את הבקשה שכלם לרשות המיסים. הבקשה צריכה להגיע יחד עם תיק מסמכים שבו מופיעות חוות ואישורים שיאפשרו לרשות המיסים לתת לכם את הפטור ממס.

 

אישור הבקשה

השלב הבא הוא זה שבו הבקשה שלכם מקבלת אישור רשמי ואם מתחילים לקבל בפועל את הפטור. ברוב המקרים יחלוף לא מעט זמן בין הגשת הבקשה לבין קבלת הפטור בפועל. כדי למנוע הפסד שלכם זמן הזה, הפטור שאתם מקבלים הוא פטור רטרואקטיבי. המשמעות המעשית של זה היא שהפטור מחושב לא מרגע קבלת האישור אלא מהרגע שבו הייתם אמורים להיות זכאים לפטור הזה.

החלות של הפטור היא עד שבע שנים אחורה. אם אתם זכאים לפטור ממס כבר מספר שנים ורק עכשיו הגשתם את הבקשה, עליכם לוודא שאתם מקבלים החזר מלא על כל השנים הללו. עבור מי שמרוויח משכורת ממוצע ומעלה ההחזר הזה יכול להיות גבוה מאוד.

 

ייעוץ מקצועי

בתור תושבים במדינת ישראל, אתם בטח יודעים שהתנהלות מול הרשויות במדינה היא לא דבר פשוט. לעיתים הביורוקרטיה יכולה להכביד עלינו, ועל מנת למנוע מצב שבו אתם לא מקבלים את מה שמגיע לכם, ההמלצה שלנו היא לקבל ייעוץ לפני הגשת הפטור. אנשי המקצוע שמייעצים לכם יוכלו לעזור בהכנת תיק המסמכים, ולדאוג לכך שברגע שהבקשה שלכם תונח על השולחן היא תאושר.

 

לסיכום

פטור ממס ההכנסה מאפשר לכם להגדיל את ההכנסה החודשית שלכם בלי לעבוד יותר. הזכאות לפטור מגיע לנכים, חולים במחלות שונות לרבות מחלות נפש, מי שמגדלים ילד בעל צרכים מיוחדים ועוד. לעיתים יכול להיווצר פער בין הזמן של הגשת הבקשה לקבלת פטור ובין האישור שלה. רשות המיסים מאפשרת לכם לקבל את הפטור לתקופה של עד שבע בשנים בצורה רטרואקטיבית.

הֶחזֵר

אולי תאהבו גם את

לאטום גגות
למה חשוב לאטום גגות?

לאחרונה אנו שומעים על מקרים מצערים רבים שאירעו למי שלא הכירו בחשיבות של איטום גגות. יכול להיות שגם אתם נחשפתם לתוצאות של המקרים הללו שעלו

קראו עוד »
הֲגָנָה
מה הוא צו הגנה?

אלימות במשפחה היא נושא חמור, ולצערנו בישראל קיימים מקרים רבים ומצערים של אלימות במשפחה, הן כלפי בנות הזוג והן כלפי חברי משפחה אחרים. למרבה המזל,

קראו עוד »