חיפוש

הכירו את עמותת קול הזכויות

מצבים שונים בחברה מחייבים התערבויות שונות, לטובת מי שזקוקים לליווי, ייעוץ, הכוונה או סיוע. במקרים רבים, המדינה מאפשרת לאנשים שונים לקבל סיוע, אך זה לא תמיד מספיק ולא תמיד מובטח. לכן, עמותות שונות בתחומים שונים קמו על מנת לאפשר לאנשים הזקוקים לסיוע הזה לקבל אותו בצורה הטובה ביותר,  עם ההבנה למצב ועם ליווי צמוד ומותאם. עמותת קול הזכויות היא אחת מהעמותות הללו, שמסייעת להורים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הכירו את העמותה.

 

מהי עמותת קול הזכויות?

כשהילד שלנו מגיע אל העולם, אף אחד לא מספר לנו בדיוק מה צריך לעשות איתו וכיצד. תהליך הלמידה מתמשך בכל שנות ההתבגרות של הילד. הוא כולל קשיים שונים, עליות ומורדות, הצלחות וכישלונות. התהליך הזה אף פעם לא פשוט ושונה בין כל ילד וילד. כאשר מדובר על ילד בעל צרכים מיוחדים, התהליך הזה הופך להרבה יותר מורכב וקשה עבור ההורים.

קול הזכויות העמותה היא גוף שמטרתו לסייע להורים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. ההורים הללו יכולים להרגיש לבד בהתחלה. חוסר הידע בתחום גדול מאוד, כאשר אין זה מצופה מזוג הורים צעירים או מבוגרים להכיר את כל הזכויות השונות, את הטיפים והדרכים השונות שיכולות לסייע להם.

 

מה הסיוע שנותנת העמותה?

העמותה מסייעת קודם כל בשיחה ראשונית להורים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בשיחה הזאת תוכלו למצוא אוזן קשבת, שתבין מהו המצב של הילד שלכם ותסביר לכם מה הזכויות השונות שמגיעות לכם ולו, לפי מצבו הרפואי ולפי מה שקובע החוק. במקרים רבים, תהיו זכאים לקבלת גמלה כספית מהביטוח הלאומי, שיכולה לסייע לכם באופן משמעותי.

גמלה מהביטוח הלאומי ניתנת בהתאם לדרגות שונות. הגשת התביעה היא לא תהליך פשוט. כדי שתוכלו למצות ברמה המרבית את הזכויות שלכם מול הביטוח הלאומי, תצטרכו להגיש מסמכים רפואיים רבים ואפילו להתייצב מול וועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

גם במקרה של דחיית התביעה שלכם, או קבלת החלטה שאתם לא שלמים איתה מצד הביטוח הלאומי, העמותה תסייע לכם בהגשת ערעור ותלווה אתכם עד סופו. העמותה מסייעת גם במימוש זכויות של ביטוח סיעודי, אם קיים.

 

מה תוכלו למצוא באתר?

באתר העמותה תוכלו למצוא מדריכים וטיפים שונים. בין היתר, ניתן למצוא מאמרים והסברים שמפרטים את הזכויות השונות. ניתן לראות מהן הזכויות החינוכיות של ילד בעל צרכים מיוחדים ולהבין לעומק מצבים שונים של צרכים מיוחדים, כמו אוטיזם. באתר תמצאו עוד זכויות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים והורים ילדים כאלו במספר תחומים שונים.

 

ידע זה כוח

כשמגדלים ילד בעל צרכים מיוחדים, ידע הוא ללא ספק כוח. הידע יאפשר לכם לקבל החלטות בכל הקשור לגידול ילדכם בצורה טובה יותר, יחד עם היכולת להיות מודעים לזכויות שונות ולסיכויים שלכם לממש אותן.

קול הזכויות העמותה

אולי תאהבו גם את

לאטום גגות
למה חשוב לאטום גגות?

לאחרונה אנו שומעים על מקרים מצערים רבים שאירעו למי שלא הכירו בחשיבות של איטום גגות. יכול להיות שגם אתם נחשפתם לתוצאות של המקרים הללו שעלו

קראו עוד »
הֲגָנָה
מה הוא צו הגנה?

אלימות במשפחה היא נושא חמור, ולצערנו בישראל קיימים מקרים רבים ומצערים של אלימות במשפחה, הן כלפי בנות הזוג והן כלפי חברי משפחה אחרים. למרבה המזל,

קראו עוד »