חיפוש

הכל על המיתוג העסקי וחשיבותו

אנשים ש"עושים" עסקים יודעים דבר אחד ברור – המותג של העסק הוא אחד הדברים הכי חשובים שיש לאותו עסק נתון. המותג משקף את מהות העסק ואת מה שהוא מייצג, כשם שהמותג באותה נשימה גם פונה לצרכי קהלי היעד.

כדי לייצר מותג חזק ויציג לטווח הארוך, חשוב להבין שכל תהליך מיתוג לעסקים מצריך גם תחזוקה. רק באופן הזה של תחזוקת המותג, אפשר לוודא שאותו עסק יהיה תמיד רלוונטי לקהלי היעד. על מנת באמת להיות רלוונטיים תמיד, עסקים צריכים להקפיד על 3 הדגשים הבאים:

  • זיהוי מגמות – כל הנושא של זיהוי טרנדים ואופנות בשוק, חשוב במיוחד.
  • גמישות מיתוג – תהליכים צריכים להיות גמישים ולהשתנות בהתאם לצרכי השוק.
  • התאמת מטרות עסקיות – כשם שהשוק נוטה לשנות את צרכיו, כך גם משתנות המטרות.

 

היכן מיתוג עסקי מתחיל ומתי נגמר?

חשוב להבין, כי מיתוג עסקי כולל לא רק את האופן שבו החברה מיוצגת בבחינה הוויזואלית, אלא גם איך אותה חברה מתקשרת עם הלקוחות שלה. לצורך העניין, חשוב שיהיה מסר עקבי שמשקף את מה שהחברה מייצגת ואת מה שהיא מציעה ללקוחותיה.

בהקשר הזה של הדברים, מיתוג לעסק מתחיל מתכנון הלוגו, דרך עיצוב חומרים שיווקיים וכלה בבניית אתר האינטרנט. באותה הנשימה, יש לציין כי מיתוג לעסקים שמתבצע בצורה מקוונת מצריך תהליכי שיווק ממומן, SEO, קידום ברשתות החברתיות ועוד. כל אלו ועוד, הם חלק בלתי נפרד מיצירת זהות עסקית ומקצועית על ידי מיתוג.

מיתוג עסקי

למה צריך מיתוג? – על קצה המזלג

אין ספק, אם קיימות אלף דרכים לרומא, קיימות אינספור שיטות מיתוג ושיווק. בין אם מדובר על חיזוק הנוכחות ברשתות החברתיות, קמפיינים שיווקיים בדוא"ל או בכלל מיתוג ע"י מודעות ממומנות בגוגל, כל אלמנט כזה נועד ליצור תדמית שמתכתבת עם הקהלים והלקוחות.

בהיבט הזה, בניית זהות עסקית חזקה תעזור לעסק להתבלט באוקיינוס התחרות בארץ או בעולם, וכך לבנות אמון מול לקוחות פוטנציאליים. בסופו של דבר, ללא המיתוג של עסק כזה או אחר, התחושה שקהלי היעד יקבלו היא תחושה של חובבנות.

 

הידיים המקצועיות: במי להיעזר עבור מיתוג עסקים?

כאמור, כדי למתג עסקים בצורה נכונה, יש להגדיר את האסטרטגיות הנכונות לתהליכים אלו. בהתאם לכך, כל תהליך מיתוגי יצריך ידיים מקצועיות מסוג אחר. אם מדובר על מיתוג מקוון, ניתן להיעזר בגורמים הבאים:

  • חברות SEO
  • סוכנויות שיווק דיגיטלי
  • סוכנויות מיתוג מקוון
  • חברות מיתוג בטלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות.
  • בתי דפוס עבור מוצרי קד"מ.

לסיכום, בכל מקרה בו צריכים סיוע מקצועי, כדאי לקבל כמה הצעות מחיר ולבחון אסטרטגיות מיתוג שונות. כשם שכל הצעת מחיר תהיה אחרת, ככה גם כל אסטרטגיה תשתנה בין סוכנות לסוכנות. רק ע"י בחינת כמה הצעות, יהיה אפשרי לבחור את זו הטובה ביותר לסוג העסק.

מיתוג עסקי

אולי תאהבו גם את