חיפוש

למה כדאי לחרדי/ת ללמוד ייעוץ חינוכי תואר שני

 מסלול הייעוץ החינוכי לתואר שני M.Ed הוא מסלול בו לומדים המחנכים להיות אחראים ולקדם את ההתפתחות האישית של התלמידים ובריאותם הנפשית. חרדים וחרדיות מטפחים את מקצוע החינוך ויכולים להגיע להישגים משמעותיים בתחום. המאמר יסביר מדוע כדאי לחרדים וחרדיות ללמוד תחום זה.

 

מהם תפקידיו של היועץ החינוכי?

ייעוץ חינוכי תואר שני מקנה לסטודנטים יכולות להכין לחיים את התלמידים הצעירים. התפקיד של היועץ החינוכי הוא לסייע במתן קבלת החלטות, לעזור לתלמידים לאסוף מידע ספציפי ולבצע משימות בקלות תוך חשיבה אסטרטגית. כאשר התלמידים נקלעים לקונפליקטים מערכתיים, היועץ החינוכי נמצא שם עבורם, בין אם מדובר על קונפליקטים אישיים ובין אם בקונפליקטים בין אישיים. הוא למעשה חלק מהצוות הבית ספרי המייעץ באופן פרטני הן להתמודדות עם המוסד והן להתמודדות עם המשפחה והקהילה.

 

כיצד הייעוץ החינוכי מסייע לפיתוח קריירה?

כאשר מסיימים את לימודי התואר השני בייעוץ חינוכי ניתן להמשיך ולהתפתח מבחינה תעסוקתית בתוך הממסד בו עובדים או בצורה פרטנית בין אם מדובר בחינוך פורמלי ובין אם בחינוך בלתי פורמלי. כלומר, ישנה ליועץ החינוכי הזדמנות לפצוח בקריירה פרטית גם בצורה עצמאית בקליניקה אותה הוא מייסד או כשכיר. היתרונות כוללים שכר מכובד ועבודה בעלת משמעות במגזר הפרטי או הציבורי.

 

היכן חרדי/ת יכולים ללמוד תואר שני בייעוץ חינוכי?

מכללות בהן ניתן ללמוד תואר שני בייעוץ חינוכי המותאמות מבחינת ההרכב של הסטודנטים הן מכללת אורות או קמפוס אלקנה. מדובר על לימודים בהפרדה של גברים מנשים בכיתות נפרדות התפורים למגזר החרדי. הלימודים מתקיימים פעם בשבוע אחר הצהרים לאורך שנתיים וביום הלימודים אף ניתן לשלב עבודה מעשית. מתכונת זאת מאפשר לסטודנטים להמשיך ולעבוד בתחומם, לנהל חיי משפחה ובית ולהתפרנס מבלי לפגום בחיי השגרה שלהם.

 

מהם תנאי הקבלה ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי?

על מנת להתקבל ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי יש צורך בתעודת לימודי תואר ראשון עם ממוצא ציונים של 85 ומעלה, תעודת הוראה ו-3 שנות ותק במקצועות החינוך. בנוסף, בעת הקבלה יש לעבור בהצלחה ראיון אישי. חשוב לדעת שחלק מהלימודים מתוקשבים בלמידה עצמית וחלק בלימודים פרונטליים. סטודנטים יכולים להשלים 2 ש"ש במידה ואין להם רקע אקדמאי נדרש וכמו כן לצאת לעבודה מעשית על פי השעות הנדרשות במוסד האקדמאי.

 

מה לומדים?

מעבר ללימודים תיאורטיים, סדנאות ומיומנויות הכשרה, יש לעבור הכשרה מעשית הכוללת טיפול ואימון בתחום הייעוץ. מדובר על תכנים ייחודים כדוגמת שיטת אימגו, פיתוח סוגיות ייעוץ שונות, ימי עיון ולימודים עם מרצים מן השורה הראשונה והכל באווירה המותאמת לחרדים. לסיכום, הציבור החרדי יכול להרגיש מאוד נוח במוסדות האקדמאיים בהם נלמד תחום הייעוץ החינוכי הן מבחינת הצוות והן מבחינת האקלים הלימודי, כמו גם ההזדמנות לפיתוח קריירה מוצלחת.

תואר שני

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את