חיפוש

כיצד לשמור על נפש בריאה לאורך זמן רצוף?

אין דבר משמח יותר מאשר להיות שמחים, מאושרים, שלמים ושלווים. בחלק מהמקרים הדבר הזה בהחלט מתאפשר, אך בחלק מהמקרים אנשים נאלצים להתמודד עם מגוון אתגרים בחיים שלהם, הכוללים לחצים, חרדות, דכאונות והפרעות נפשיות אחרות.

הפרעות אלו מטשטשות את היכולת של האדם לנהל אורח חיים תקין, נעים ורגוע, והוא מנוע מלבצע מגוון פעולות יום יומיות שאותן הוא רגיל היה לבצע בעבר. על מנת שכולכם תוכלו לשמור על נפש בריאה לאורך זמן רצוף, הכנו לכם כאן כמה טיפים שחשוב להקפיד עליהם.

 

נפש בריאה מתחילה בפוקוס פנימה

יש לא מעט דברים שקורים לנו בחיים שגורמים לנו "לאבד את זה", ולהרגיש כאילו הכל גדול עלינו. לחצים כמו אלו שמופעלים עלינו ממקום העבודה שלנו, לחצים של תשלום חשבונות, לחצים של גידול הילדים והמשפחה ועוד הם רק חלק מהלחצים שעלולים להכניס אותנו למצב של חרדה אמיתית, והטיפ הראשון שלנו נוגע באיך להתמודד איתם.

כדי לשמור על נפש בריאה, אתם צריכים להתפקס יותר פנימה מאשר החוצה. התמקדו בעצמכם, שימו לב לדברים הטובים שקיימים בחיים שלכם, הכירו תודה ושמחו ממה שיש לכם, וכל היתר כבר יראה לכם ממש קטן עליכם.

 

נשימות עמוקות הן המפתח לנפש בריאה

כולנו נושמים גם מבלי שנקדיש לכך תשומת לב גדולה מדי, אבל הנשימות הן ממש לא דבר מובן מאליו שכדאי להתעלם ממנו. ברגע שאנחנו מתמקדים בנשימות שלנו, שמים לב לאיך האוויר נכנס פנימה וממלא לנו את הריאות, ולאיך הוא יוצא בצורה איטית ומבוקרת מהפה שלנו בחזרה לעולם – אנחנו יכולים "לקנות" לעצמנו כמה דקות, אם לא כמה שעות של שלווה.

ברגע שהנשימות המבוקרות הופכות לחלק מהשגרה שלנו, אנחנו יכולים לסגל אותן ככלי להרגעה ולהתמקדות.

 

כושר גופני לנפש בריאה

את המשפט "נפש בריאה בגוף בריא" בוודאי רובכם מכירים, והמשפט הזה מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש. אנשים שיוצאים מהבית במטרה להפעיל את הגוף, בין אם בריצה קלה, בהרמת משקולות, בכפיפות בטן, באימון זומבה, באימון פילאטיס או כל אימון אחר, הם אנשים ששומרים על הגוף שלהם בתזוזה ובתנועה, שורפים קלוריות, מוציאים אנרגיה, וגורמים לעצמם להרגיש חיים.

בהתאם, הנפש נטענת באנרגיות חזקות, ויכולה לשמור על עצמה בריאה ושלווה לאורך זמן.

 

לשמור על נפש בריאה – מודעות

המודעות היא אחד הדברים הכי חשובים כדי לשמור על נפש בריאה. ידע הוא תמיד כוח, וברגע שאדם מסוים יודע מה קורה לו, הוא גם יכול לסגל לעצמו את הכלים להתמודדות. כדי לשמור על נפש בריאה, כדאי לקרוא ולהעמיק בנושאים שונים שקשורים בנפש, על ידי:

  1. קריאה במגזין של ראש בריא.
  2. צפייה בסרטונים של מומחים בתחום.
  3. צפייה בסרטים רלוונטים שיכולים להעניק ידע וכלים חשובים.

 

שמרו על נפש בריאה וחיו חיים נפלאים!

עין

אולי תאהבו גם את

אורטופד
3 סימנים שכדאי לבקר אורתופד

אורתופדיה היא תחום הרפואה העוסק בעצמות, בשרירים ובמפרקי הגוף. זהו למעשה תחום הרפואה השומר על יכולת התנועה של גופנו. האורתופדיה מטפלת בין השאר בכאבים שונים

קראו עוד »