חיפוש

כיצד ניגשים להליך של פתיחת תיק גירושין?

בני זוג שהחליטו להתגרש, מוצאים את עצמם לא פעם בחוסר אונים. שכן, אלה לא מכירים בהליך הגירושין מקרוב ולא ידוע להם מה צריך לעשות בתור התחלה. מדריך זה מרכז את כל המידע בשפה פשוטה, כדי להעלות את המודעות לעניין ולהקל על מי שצפויים לקחת חלק בהליך המורכב.

 

בשלב הראשון: פונים לעורך דין לענייני משפחה

כידוע, אינכם מכירים בהליך הגירושין מקרוב. לכן, תצטרכו להסתייע בשירותיו המקצועיים של עורך דין לדיני משפחה. זה יכול לייעץ וללוות אתכם מתחילת ההליך ועד סופו ולהבטיח שתכירו בזכויות המגיעות לכם בהתאם לחוק. בשלב ראשוני זה, עורך הדין צפוי לבדוק את הפרטים הבאים:

 

  • אם יש לכם הסכם ממון
  • להגיש בקשה לגירושין בערכאה המתאימה

 

חשוב לציין שיש היצע רחב של עורכי דין מתחום המשפחה. מוטלת עליכם האחריות בבחירה נכונה בעורך דין מומלץ שעונה על הקריטריונים הבאים:

 

  • בעל ניסיון רב בתיקים דומים
  • יחסי אנוש טובים
  • מוניטין
  • זמינות גבוהה ועוד

 

כך תגיעו לעורך דין מומלץ

הגעה לעורך דין שעונה על כל הקריטריונים שלעיל עשויה לגזול מכם זמן רב של חיפושים. אנחנו כאן כדי להקל על ההליך ולהמליץ לכם על עורך דין משפחה – אביב הראל. נציע באותה הזדמנות לערוך חיפוש אחר חוות דעת שנכתבו ברחבי הרשת. שכן, אלה יאפשרו להכיר באופיו ובמקצועיותו של עורך הדין הנבחר.

 

בשלב השני: מגישים בקשה

עורך הדין יסייע לכם בהגשת בקשה להליך גירושין. בשלב זה אתם תצטרכו לבחור בערכאה המתאימה לכם מבין השתיים: בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. חשוב לציין שהבחירה בערכאה הנכונה צריכה לבוא לידי ביטוי תוך בירור מעמיק אודות המאפיינים והאינטרסים שלכם. קחו בחשבון שבית הדין הרבני דן את המקרה שלכם בהתאם לקבוע בתורה ובית המשפט לענייני משפחה דן במקרה בהתאם לקבוע בדין הישראלי – האזרחי.

 

בשלב השלישי: הגשת המסמכים ופתיחת בהליך משא ומתן

השלב האחרון בפתיחת תיק הגירושין כולל הגשה של מסמכי הגירושין לבן או לבת הזוג. חשוב לציין שהגשה זו יכולה להיעשות על ידי גורם אחר, בהתאם לקבוע בחוק. זה הזמן שבו צריך להמתין לתגובה של בן או בת הזוג לעתירה. אלה צריכים ליידע אתכם אם הם מסכימים לתנאים או לא (הגירושים עשויים להתנהל בצורה חלקה יותר במידה ואלה יתקיימו בהסכמה). לאחר מכן, ניתן יהיה לנהל משא ומתן באמצעות הליך גישור שיקבע את החלוקה של הנכסים, המשמורת של הילדים ותשלומי המזונות.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את ההליך שבא לידי ביטוי בעת פתיחת תיק גירושין. בשלב זה אתם מכירים בשלבים מקרוב, כך שנותר לכם רק ליישם אותם בהתאם לסדר. נאחל בהזדמנות זו שתצאו מההליך בהקדם האפשרי.

להגיש בקשה

אולי תאהבו גם את