חיפוש

מזווה מושלם: כל מה שחשוב לקחת בחשבון בתכנון מזווה

קטגוריית עיצוב המטבחים כוללת מספר תחומים שחשוב להכיר בהם מקרוב, כדי שניתן יהיה לעצב מטבח יפה ופרקטי. מדריך זה עולה לאתר כחלק מסדרת מדריכים שמתעכבת בכל פעם מחדש על תחום אחר. במדריכים הקודמים עסקנו בארונות מוגבהים וידיות. הפעם נתמקד במזווה ונציג את כל המידע שחשוב לקחת בחשבון טרם התכנון שלו. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו עם כל התובנות הדרושות לכם.

 

נגישות

אי אפשר לכתוב על עיצוב מטבחים מבלי לציין את עניין הנגישות שנחשב לחיוני עבור כל אחד. סביר להניח שאתם רוצים להשתמש במזווה שלא יצריך מכם שימוש בכיסאות או סולם. לכן, ההמלצה היא לתכנן את המזווה, כך שמהגירה העליונה שלו תהיה בגובה העיניים שלכם. רגע לפני שנעבור לדגש הבא, נציין שהמלצה זו נוגעת אך ורק למבוגרים שצפויים להשתמש במטבח.

נגישות

איכות החומרים

בחירה של חומרים איכותיים למטבח צריכה לבוא לידי ביטוי לא רק במוצרי הפרזול ובקרמיקות, אלא גם בחומר שממנו עשוי ארון מזווה. שכן, עליכם להיות בטוחים בכך שמדובר בחומר עמיד שיחזיק מעמד לאורך שנים. אם לא די בכך, יש לבדוק שמדובר בחומר שאינו "בולע" כתמים. כך שניתן יהיה לנקות אותו בקלות ולהעלים כתמי שמן וחומרים אחרים שעשויים להגיע לדלתות המזווה.

 

מרחק סביר בין מגירות

חשוב לתכנן מראש את המרחק שיבוא לידי ביטוי בין המגירות של המזווה. שכן, אתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לאחסן אריזות גדולות של דגני בוקר או בקבוקים גבוהים בשכיבה, פשוט כי זה לא נוח. ההמלצה היא למדוד את גובהם של פריטים שימושיים אלה ולהוסיף עוד מעט לגובה, כדי שתהיו בטוחים שיש מרחב מספק עבורם ושניתן יהיה לסדר את המזווה בקלות.

 

מיקום מדויק

הלוקיישן של המזווה הוא פרט חשוב שאתם צריכים לקחת בחשבון בשלבים ראשוניים של עיצוב המטבח. נציין שתוכלו לבחור את המיקום המתאים לכם בהתאם ל – 2 האפשרויות הנפוצות הבאות:

  1. מזווה שנמצא בשני צידי המקרר
  2. מזווה שמוחבא מאחורי הקיר

 

נסביר בהרחבה שהמזווה שנמצא משני צידי המקרר, יכול להקל עליכם באופן משמעותי. שכן, כך תוכלו לרכז את כל המצרכים הדרושים לכם במינימום מאמץ. יש מי שבוחרים לוותר על הנוחות הזו ולתת דגש לעיצוב. כך שאלה "מחביאים" את המזווה מאחורי דלת. מדובר במזווה שנמצא במתחם סגור ובו ניתן לאחסן מזון יבש, שימורים וכלי מטבח שלא נעשה בהם שימוש יום יומי. היתרון המשמעותי שבא לידי ביטוי בבחירה זו נוגע להסתרת באלגן שמתרחש לא פעם בקרבת המזווה.

 

לסיום

אלה היו כל הדברים שחשוב לדעת רגע לפני שבוחרים מזווה. בשלב זה אתם יודעים מה עליכם לעשות, כדי לבחון נכון, כך שתצטרכו רק ליישם את האינפורמציה שהוצגה לעיל. לנו נותר לאחל רק לכם שיהיה בהצלחה!

לסיום

אולי תאהבו גם את