חיפוש

כמה זמן לוקח לבצע שיקום אורתופדי

אם נפצעתם לאחרונה במהלך תאונת דרכים, אולי נפילה בבית או בעבודה, לא עלינו, אנחנו שולחים לכם איחולי החלמה מהירה.

התחושה לאחר פציעה שכזו היא מורכבת. רבים מאתנו מרגישים שהחופש שלנו אבד, העצמאות שלנו איננה.

אנחנו תלויים בעיקר בסובבים אותנו שמסייעים לנו בפעולות היום-יומיות הכי פשוטות כביכול.
בעת אכילה, הלבשה ולעיתים גם מקלחת. כל אחד כמובן נתקל במצבים האלה במינון שונה, הכול תלוי בעוצמת הפגיעה.

לעיתים מדובר בפגיעות שדורשות שיקום ממושך על בסיס יומי. במידה וקיבלתם הנחיה שכזו בעת השחרור מבית החולים בו אושפזתם, אתם בטח תוהים כמה זמן הסיפור עלול להימשך.

 

שיקום אורתופדי

בשביל לענות על משך זמן השיקום, צריך קודם להסביר מה זה בכלל אומר "שיקום אורתופדי". מדובר במחלקת אשפוז יום (כלומר זו מחלקה שפתוחה אך ורק בשעות היום) שם מרוכזים כל המטפלים בתחום השיקום שמטרתם לסייע לנפגעים בעלי חבלות אורתופדיות. יש שם מכון פיזיותרפיה, מכון לריפוי בדיבור, רופאים מומחים באורתופדיה ועוד.

 

כמה זמן אני צריך להיות שם?

כל מטופל מקבל תכנית טיפול מותאמת אישית למצב שלו. ככל שמצבך קל יותר, כך תקבל תכנית יומית שתכלול הגעה בתדירות פחותה יחסית אל המכון.
מספר הטיפולים שמגיעים לך וגם סוג הטיפולים יותאמו לך על ידי האחראי במקום וזאת בהתאם לסיכום הרפואי של בית החולים ממנו השתחררת.

 

אז אין תשובה מדויקת לגבי כמה זמן לוקח לבצע שיקום אורתופדי?

בדיוק, אין לנו תשובה מדויקת לגבי משך השהייה היומי וגם לגבי השהייה לטווח ארוך. לא רק לנו, בעצם, אף אחד לא יכול להתחייב לך מראש על הזמן המדויק. יש כל מיני אספקטים שתלויים בכך.

 

קצב ההתקדמות

ככל שהזמן יעבור, הצוות המטפל יכיר אותך, יראה את היכולות שלך. תהיה לו את האפשרות לראות באיזה אופן הגעת ומהי עקומת השיקום שלך. לפיה, יוכל הצוות המקום לתת לך הכוונה משוערת לגבי משך השיקום שלך. הרבה תלוי בקצב ההתקדמות שלך שמושפע מהנקודה הבאה.

 

מוטיבציה

ככל שתגיע עם מוטיבציה גבוהה, עם רצון להתקדם ולהשתקם בהקדם, כך יגבר הסיכוי כי תוכל לסיים את תהליך השיקום במכון האורתופדי. מחקרים רבים בתחום הראו כי מטופלים שהגיעו עם מוטיבציה גבוהה ועם מצב רוח טוב, סיימו את ההליך השיקומי שלהם מוקדם מן הצפוי. מדובר בחלק מהמקרים במצבים קשים שהרופאים חזו שיקום ארוך טווח עבור אותם אנשים.
הרפואה הסינית רואה בכך את הקשר שבין הנפש לגוף. כאשר הנפש רגועה וטוב לה, היא מדרבנת את הגוף לשקם את עצמו ולצאת מהמצב החדש אליו נקלע באופן מיטבי ואופטימי ככל הניתן.

זהו המידע שחשוב לדעת בנוגע לזמן הממוצע של משך השיקום האורתופדי.
אם תרצו לקרוא פרטים נוספים, אתם מוזמנים ללחוץ על הקישור הבא:

https://insole-midrasim.co.il

גוף האדם

 

אולי תאהבו גם את

אורטופד
3 סימנים שכדאי לבקר אורתופד

אורתופדיה היא תחום הרפואה העוסק בעצמות, בשרירים ובמפרקי הגוף. זהו למעשה תחום הרפואה השומר על יכולת התנועה של גופנו. האורתופדיה מטפלת בין השאר בכאבים שונים

קראו עוד »