חיפוש

כמה זמן צריך ללמוד כדי להיות אמן חושים

כישרון טבעי או למידה והתנסות? אמן החושים לא נולד עם תכונות טלפתיות וכישורים לקרוא מחשבות או לבצע טריקים פסיכולוגיים. הוא צריך להקדיש זמן וללמוד את הנושא. כמה זמן צריך ללמוד כדי להיות אמן חושים – על כך במאמר הבא.

 

מאיפה מתחילים?

כדי להפוך לאמן חושים מקצועי צריך לא מעט ידע הנובע מקריאה של ספרי פסיכולוגיה ולא רק קסמים. צריך לעבוד בשיטות וטכניקות המאפשרות לאמן החושים להפנט, לקרוא מחשבות, שפת גוף, טון דיבור, מבטים ולקבל אינפורמציה שתסייע לו לבצע טריקים פסיכולוגיים. מלבד זאת, אמן חושים צריך להיות בעל כישורי זיכרון על מנת לזכור את כל הפרטים הקטנים ששאב על האדם, בעל אינטואיציות וידע המופעל על הרגשות של הקהל.

כלומר, מומלץ להתחיל בלימוד קוסמות ומשם להתפתח ולייצר אפקטים שידהימו את הקהל וישחקו במחשבות שלהם. ניתן להתחיל ללמוד בצפייה של סרטונים וקריאה באנגלית, להיכנס לפורומים של מנטליסטים מקצועיים ולשאוב ידע ככל האפשר.

 

כיצד להתפתח בתחום?

אימון ותרגול הם שם המפתח להצלחה כאמן חושים. ככל שמתנסים יותר כך מפתחים שיטות, טכניקות וניסיון. לא מספיק ללמוד אפקט מסוים, אלא לנסות ולהתקדם איתו לאפקט חדש אחר. למשל, ראיית הנסתר או טלפתיה יובילו לפעולות של קריאת מחשבות וחיזוי העתיד ולפיכך יש להתעמק בחומר תיאורטי רב.

כפי שקוסם מתאמן שעות על גבי שעות בטריקים המחייבים זריזות ידיים, כך המנטליסט צריך להתאמן בקריאת שפת הגוף של האדם מולו ורק אז לנסות לגרום לו לחשוב על מספר או שם מסוים.

 

כמה זמן צריך ללמוד את אמנות החושים?

אמנות החושים מחייבת לימוד והתנסות לאורך זמן. לא מדובר בזמן ספציפי כיוון שכל אדם שונה בתהליך הלמידה שלו. בסופו של דבר צריך לדעת להגיש את האפקט או התעתוע בצורה מקצועית שתשאיר את הקהל פעור פה. לפיכך, מומלץ להתנסות קודם כל על בני משפחה קרובים ולעבור בהדרגה לקהל הרחב יותר. מכאן ניתן ללמוד שצריך להיות פרפורמר שיודע להקסים את הקהל ולהגיש את האפקט.

זאת אומרת שלאנשים עם פחד קהל יהיה קשה יותר לעמוד בביטחון מול קהל. על מנת שהטריקים יהיו אמינים ואנשים לא יבינו כיצד האמן מבצע אותם, הכישורים של הלומד אמנות חושית צריכים להכיל כישורי משחק ולשדר אמינות. לבסוף, האמן החושי מתבסס גם על האינטואיציה שלו שאף היא כלולה במסגרת הכישורים שלו כאדם.

 

האם ניתן ללמוד אמנות חושית עם מורה?

ישנם לא מעט אמני חושים שמופיעים לקהל הרחב באירועים או בטלוויזיה שלמדו אצל מנטורים שונים וידועים את כל הטריקים הנדרשים. מורה טוב בהחלט יכול לקדם את העניינים ולהוציא מהתלמיד את המיטב שבו כמו בכל מקצוע אחר. לסיכום, לא משנה כיצד ואצל מי לומדים אומנות חושית, מומלץ להשקיע בכך כמה שיותר זמן.

 

אמן חושים עם קלף

אולי תאהבו גם את

מנטליסט עד הבית
סוגים שונים של מופעי מנטליזם

ברוכים הבאים לעולם הכובש של תכניות המנטליזם, שבו המציאות מיטשטשת באשליה וגבולות המוח האנושי נדחקים לגבולותיהם. במאמר זה, נחקור את הסוגים השונים של מופעי מנטליזם

קראו עוד »