חיפוש

איך להתמודד עם דו"ח מהירות בצורה הנכונה?

נהיגה במהירות מופרזת היא עבירת תנועה נפוצה אשר נחשבת מסוכנת מאוד. למרות ששיעור תאונות הדרכים הנובעות מעבירה זאת הוא נמוך יחסית, משטרת ישראל משקיעה מאמצים רבים באכיפתה. במקרה וקיבלת דו"ח על נהיגה במהירות מופרזת, יש צורך לפעול בצורה נכונה בכדי להתמודד עם המצב. אבל איך עושים את זה?

 

מהי עבירת נהיגה במהירות מופרזת?

נהיגה במהירות מופרזת מוגדרת על פי אזור הנסיעה, בנסיעה בשטח עירוני במהירות מעל 50 קילומטר לשעה, ובכבישים עירוניים ומהירים מעל 80 קילומטר לשעה ומעל 120 קילומטר לשעה בהתאמה. בנוסף לכך, חומרתה של העבירה מוגדרת על פי גובה החריגה מהמהירות המותרת.

ישנן 4 רמות חומרה לעבירה זאת, והענישה מותאמת לחומרת העבירה. בחומרה הקלה ביותר העונש הוא קנס על סך 250 שקלים, ואילו בדרגת החומרה הגבוהה ביותר העונש כולל זימון לבית המשפט, 10 נקודות רישוי ופסילה מנהלית לשלושים יום. לחצו על הקישור למידע נוסף בנושא עבירות מהירות והצורה הנכונה להתמודד איתן.

 

איך בודקים מהירות מופרזת?

ישנם שני אמצעים מרכזיים לבדיקת מהירות הנסיעה של רכב בשימוש משטרת ישראל. הראשון הוא מצלמת מהירות סטטית. מצלמה זאת מצלמת מספר רב של תמונות סטילס במהירות רבה. בדיקת מהירות הרכב תיעשה באמצעות השוואה בין מיקום הרכב במספר תמונות לפי חלוף הזמן ביניהן.

האמצעי השני הוא מד מהירות שמופעל על ידי שוטר תעבורה. מד מהירות זה פועל באמצעות לייזר, ובאמצעות מדידת הזמן שלוקח ללייזר לחזור אל המד, מחושבת המהירות. חשוב לדעת שאמינותם של מכשירים אלה מוטלת בספק לעיתים קרובות. הטלת ספק באמינותם של מכשירים אלה, היא אמצעי להקלות בעונש בגין נהיגה במהירות מופרזת.

 

אז מה עושים?

במידה וקיבלת דו"ח בגין נהיגה במהירות מופרזת, חשוב לא להתעמת עם השוטר שנותן את הדו"ח. יש לקבל את הדו"ח שנרשם לך ולאחר מכן באפשרותך לערער עליו במידה והוא אינו מוצדק לדעתך. בנוסף לכך בתהליך כתיבת הדו"ח, השוטר שואל: "האם יש לך משהו להוסיף?" התשובה לשאלה זו תיכתב בדו"ח עצמו ויכולה להוות ראיה משמעותית בהמשך.

לאחר מכן, הדבר החשוב ביותר שיש לעשות הוא לפנות לעורך דין מקצועי שמתמחה בדיני תעבורה. ייצוג על ידי עורך דין מקצועי יכול להפחית בצורה משמעותית את חומרת הדו"ח שקיבלת ואף לבטל אותו לחלוטין. לרשות עורך דין מקצועי עומדים כלים רבים בכדי לעזור לך מהבחינה המשפטית ולערער על הדו"ח הניתן לך.

 

 אז מה עושים במקרה של דו"ח?

נהיגה במהירות מופרזת היא עבירה שמוגדרת על פי סוג הכביש בו התקיימה הנסיעה ועל פי גובה החריגה מהמהירות המותרת. משטרת ישראל בודקת מהירות מופרזת על ידי מצלמה סטטית או מד מהירות המופעל על ידי שוטר. חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מקצועי במידה וקיבלת דו"ח בגין מהירות מופרזת.

איך להתמודד עם דו"ח מהירות בצורה הנכונה?

אולי תאהבו גם את