חיפוש

מה ההבדל בין סוגי הטרמיטים השונים?

כנראה שלא שמעתם על זה או טרם הכרתם: יש בעולם למעלה מ-2,750 סוגי טרמיטים השונים זה מזה במראה, באזור שבו הם נמצאים ובמידת הנזק שהם יכולים לעשות. בארץ יש כ – 11 מינים עיקריים שניתן למצוא. כדי להזמין מדביר וכדי לדעת איך להתמודד עם הבעיה שלכם, אנחנו ממליצים לקרוא את הכתבה הזו ולהבין מה ההבדלים ואיזה סוג טרמיט נמצא אצלכם בבית.

 

איך לזהות טרמיטים

טרמיט אמנם נראה ממש כמו נמלה, אך יש כמה דברים שיעזרו לכם להבין האם יש לכם טרמיטים בבית או מזיק מסוג אחר. ראשית, הסימן הכי בולט הוא עץ אכול או רהיטים מתפוררים. תוכלו לזהות אותם גם לפי תעלות הבוץ ברחבי הבית שהם מכינים מעצים שאכלו על מנת לעבור ברחבי הבית. תוכלו גם לשמוע את  צליל ההליכות של הטרמיטים בתוך רהיטי עץ או קירות העשויים מעץ. טריק נוסף שמשמש בעיקר מדבירים הוא לשים נסורת בנקודת חשודות בבית או לפזר בצורה רנדומלית ואחר כך מעקב אחרי האכילה של אותה הנסורת.

 

סוגי הטרמיטים השונים

באופן גורף, הטרמיטים נראים כמו שילוב בין ג'וק קטן לנמלה, הם רגישים לאור ופועלים בעיקר בשעות הלילה. למרות שיש 11 מינים, הכי חשוב שתכירו את שני המינים העיקריים שהם הטרמיט הארצישראלי והטרמיט הסיני. שניהם התרבו מאוד במהלך השנים האחרונות והפכו להיות בעלי מושבות גדולות בכל רחבי הארץ. הטרמיט הסיני -מקונן בעיקר באזורי מישור החוף ואזור ים המלח. לעומתו הטרמיט הארצישראלי- נפוץ לרוב האזור מרכז הארץ, באזור הערבה והנגב הצפוני. כיום יש גם זן יחסית חדש שנקרא הטרמיט הפורמוזני, שהוא מייצר מושבות הגדולות ביותר בעולם ועושה נזק רב ובהיקפים נרחבים. הטרמיט הפורמוזני מסוגל אפילו לאכול בטון!

סוגי נוספים הקיימים הארץ :  Amitermes wahrmani, Reticulitermes clypeatus, Anacanthotermes ubachi   אלו סוגים פחות שכיחים והם עושים פחות נזק מהטרמיטים שעליהם דיברנו מקודם.

 

סוגי קינון

הטרמיטים חיים במושבות גדולות ומתיישבים ב – 3 צורות התיישבות שונות:

  1. טרמיט העץ
  2. טרמיט הקרקע
  3. טרמיט הקציר

סוגי הקינון אינם מעידים הרבה על כמות הנזק, אך כך ניתן לאתר את הטרמיטים בקלות ולדעת כיצד ניתן ורצוי לטפל בהם.

 

דרכי טיפול

לכל סוגי הטרמיטים יש שתי שיטות טיפול דומות, העוסקות בתחום של הדברת טרמיטים, המתבצעת על ידי מדביר מקצועי. אחת השיטות היא לשים ג'ל מיוחד במקומות שונים בבית לפי כמות הטרמיטים שיש לכם ועל תעלות הבוץ שהם מייצרים. השיטה השכיחה יותר היא טיפול בטרמיטים עם קידוח שבו המדביר קודח חורים קטנים ברחבי הרצפה בבית (החורים כמעט ולא נראים) ומחדיר חומר הדברה לשכבת החול שמתחת למבנה. אחרי שהוא מחדיר את החומר הוא שופך שכבת אטימה שתמנע חזרתם של הטרמיטים אליכם הביתה.

טרמיטים

אולי תאהבו גם את

חומרי הדברה כימיים
מי מוסמך לבצע הדברה כימית?

כיום, מי שמעוניין לבצע ריסוס הדברה חייב להיות בעל רישיון מדביר. ישנם שלושה סוגי רישיונות שמפרטים באיזה שטח ניתן לרסס ובאיזה חומר המדביר יכול להשתמש.

קראו עוד »