חיפוש

מה הוא צו הגנה?

אלימות במשפחה היא נושא חמור, ולצערנו בישראל קיימים מקרים רבים ומצערים של אלימות במשפחה, הן כלפי בנות הזוג והן כלפי חברי משפחה אחרים. למרבה המזל, ישנם תרופות משפטיות זמינות כדי להגן על הקורבנות מפני המתעללים שלהם. תרופה כזו היא צו הגנה, שהוא מכשיר משפטי שמטרתו למנוע אלימות במשפחה. במאמר זה נעמוד על מהו צו הגנה, כיצד ניתן להשיגו ובאילו זכויות וחובות משפטיות כרוכות בו.

 

קצת על צו הגנה

צו הגנה נועדה להבטיח את שלומו של אדם שסובל מאלימות מצד בן משפחה. הצו כולל:

  1. איסור להיכנס לדירה שבה גר בן המשפחה או להימצא בתחום מרחק מסויים מאותה הדירה (גם אם הדירה בבעלותו או שהוא משכיר אותה).
  2. איסור להטריד את בן המשפחה בכל דרך ובכל מקום.
  3. איסור לעשות פעולות או דברים שימנעו מבן המשפחה להשתמש בנכס ששייך לו (גם אם לאדם שנגדו הוצא הצו יש בעלות מסוימת על הנכס).
  4. איסור להחזיק או לשאת נשק (כולל נשק שניתן מטעם רשות ביטחון או רשות אחרת מרשויות המדינה) ואם לאדם שנגדו ניתן הצו יש נשק, בית המשפט יורה להחרים אותו מיד.

ועוד.

להזמין

מי יכול להגיש בקשה לצו הגנה?

ניתן לבקש צו הגנה על ידי כל בן משפחה שעבר אלימות במשפחה על ידי בן משפחה אחר. זה כולל בן זוג, בן זוג משותף, ילד, הורה, אח או כל אדם אחר הקשור למתעלל לכאורה נגדו מופנה הצו. במקרים מסוימים בית המשפט עשוי לתת צו הגנה גם לאדם שאינו קשור למתעלל לכאורה אך עבר הטרדה או אלימות מצדו, זאת בכפוף להוכחת המקרה ולהפקדת ערובות שונות.

 

כיצד מקבלים צו הגנה?

כדי לקבל צו הגנה על הנפגע להגיש בקשה לבית המשפט. על הבקשה לספק ראיות מספקות לאלימות או ההטרדה במשפחה שהקורבן היה נתון להן, ומדוע יש צורך בצו ההגנה. לאחר מכן ישקול בית המשפט את הראיות ויחליט אם לתת את צו ההגנה. המתעלל לכאורה יקבל הודעה על הבקשה ותינתן לו הזדמנות לערער על הטענות שהועלו נגדו. יש לציין כדאי להיוועץ בעורכי דין בכל שלב בתהליך.

הֲגָנָה

מה קורה אם צו ההגנה מופר?

אם צו הגנה מופר, על הנפגע לפנות מיד למשטרה. המשטרה תחקור את הנושא ועשויה לעצור את האדם נגדו מופנה הצו אם תמצא ראיה מספקת לכך שהפר את הצו. לאחר מכן הוא יובא בפני בית המשפט, ואם יימצא אשם בהפרת הצו, הוא עלול לעמוד בפני השלכות קשות, לרבות קנסות או מאסר. הנפגע רשאי גם לפנות לבית המשפט בבקשה להרחיב או לשנות את צו ההגנה כדי לספק הגנה נוספת מפני מקבל הצו.

 

לסיכום

צו הגנה הוא מכשיר משפטי חיוני המספק לקורבנות אלימות במשפחה תרופות משפטיות כדי להגן על עצמם מפני המתעללים בהם. אם אתם/מכרכם עברתם/ו אלימות במשפחה, חיוני לפנות מיד לייעוץ משפטי ולנקוט בצעדים משפטיים מתאימים כדי להגן על זכויותיכם.

הֲגָנָה

אולי תאהבו גם את

לאטום גגות
למה חשוב לאטום גגות?

לאחרונה אנו שומעים על מקרים מצערים רבים שאירעו למי שלא הכירו בחשיבות של איטום גגות. יכול להיות שגם אתם נחשפתם לתוצאות של המקרים הללו שעלו

קראו עוד »