חיפוש

מי מוסמך לבצע הדברה כימית?

כיום, מי שמעוניין לבצע ריסוס הדברה חייב להיות בעל רישיון מדביר. ישנם שלושה סוגי רישיונות שמפרטים באיזה שטח ניתן לרסס ובאיזה חומר המדביר יכול להשתמש. הדברה כימית מבוצעת על ידי חומרים ורעלנים כימיים ששאיפה מוגברת שלהם או מגע איתם, עלולים להיות מסוכנים. במאמר זה נפרט על סוג ההדברה הכימית ונציג מי יכול לבצע אותה. כמו כן, תגלו איך אפשר להפוך למורשה ומהו ההבדל שבין הדברה ביולוגית וכימית.

 

מהי הדברה כימית?

הדברה כימית היא אחת מהשיטות הנפוצות בתחום הדברות המזיקים. ניתן לבצע אותה בדרכים שונות כמו למשל גז, נוזלים ג'ל ומוצקים. ההדברה מחסלת את המזיקים והחרקים באופן כמעט מיידי, ואפשר גם להשתמש בה כהדברה מונעת, שמטרתה להרחיק את המזיקים ולמנוע מהם הסתגלות לאזור המחייה.

היתרונות של ההדברה הכימית הם יעילות מקסימלית בהשמדה של כל סוגי המזיקים. מדובר בפתרון נוח וזמין שנעשה על ידי חברות הדברה, ולרוב זהו גם פתרון קצר, מהיר ופשוט. בהדברה נעשה שימוש ברעלנים ועל כן היא ניתנת לביצוע רק על ידי מי שמורשה לכך. פרטים נוספים בנושא ניתן ללמוד מהאתר https://www.hadbarott.co.il

 

רק על ידי מורשה

הדברה כימית יכולה להתבצע רק על ידי אדם שהורשה לכך. זאת מכיוון שישנם אמצעי בטיחות אותם רק מדביר מוסמך מכיר לאחר קורס שעבר והתעודה שקיבל. ההדברה הכימית עובדת ב-99% מהמקרים במיגור התופעה, יש לה יכולת להשמיד את המזיקים והחרקים כמעט באופן מיידי ועד לטווח ארוך יחסית.

בהדברה כימית ברוב הפעמים, נעשה שימוש בחומר ה-DDT שנחשב יעיל להפליא כשמדובר במזיקים, אך עלול להיות מזיק לבריאות האדם ששואף אותו. כאשר המדביר מרסס את החומר, עליו להתמגן במסכה ובלבוש מיוחד שמונעים ממנו להידבק או לשאוף את הרעלים. לכן, רק מי שהוסמך לכך, יכול לבצע את הריסוס או את ההדברה בצורה נכונה ותקנית.

 

איך הופכים למורשה?

מי שרוצה להיות מורשה להדביר מזיקים, חייב לעבור קורס הכשרה. אם בעבר, כל מה שהייתם צריכים כדי להדביר הוא את החומרים, כיום ישנו חוק הדברה שמציג, כי אדם שרוצה לקבל את ההכשרה המקצועית להדברה, עליו לעבור קורס ובחינה של המשרד להגנת הסביבה, שתקנה לו את רישיון ההדברה.

מעבר לכך בעבר, לא הייתה בעיה עבור עובדי הדברה לבצע הדברות תחת רישיון המעסיק, אך כיום החוק מבטל את האופציה לעבוד תחת רישיון הדברה של מישהו אחר. מי שרוצה להיות מדביר חייב להיות בעל רישיון הדברה משלו. שלושת הרמות של רישיונות המדבירים הם: רישיון ביתי, רישיון מבנים ושטח פתוח, ורישיון מדביר באיוד.

 

ההבדל בין הדברה ביולוגית והדברה כימית

הדברה ביולוגית מתייחסת בדרך כלל להדברה של מזיק ספציפי, כשמזיק אחר עתיד לאכול אותו. כדי להסביר זאת ניקח לדוגמא עכברים. אם נרצה לבצע הדברה ביולוגית במטרה להדביר עכברים, נוכל להביא נחש שניזון מהם וכך התופעה תמוגר. מנגד, הדברה כימית מתייחסת להדברה שבה משלבים בין פיזור וריסוס החומר הכימי לטכניקות כמו פיזור נוזלים או ג'ל רעיל. הרבה אנשים נוטים להתבלבל בין המושגים ובין סוגי ההדברה. כעת, אתם יודעים את ההבדל.

חומרי הדברה כימיים

 

אולי תאהבו גם את