חיפוש

מזדקנים בכבוד: הכל על בחירת קרן פנסיה

כולנו רוצים להזדקן בכבוד. לשם כך עלינו לתכנן את עתידנו כבר מגיל צעיר, עם כניסתנו לשוק העבודה ולדעת לבחור בצורה נכונה וטובה את קרן הפנסיה המתאימה לנו ביותר. בחירת קרן פנסיה הוא תהליך מורכב שיכול גם להשתנות במהלך השנים. לשם כך, עלינו לדעת בדיוק על סמך אילו קריטריונים לבחור את קרן הפנסיה שלנו.

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה. בכתבה הבאה נציג את הקריטריונים העיקריים אשר בעזרתם נבחר את קרן הפנסיה שלנו. ידע שתמיד חיוני ושימושי ואין אנו יודעים מתי נצטרך להשתמש בו, לכן יש להתכונן מוקדם ככל הניתן לכך.

 

מדוע חשוב לבחור קרן פנסיה?

אז מדוע חשוב כל כך לבחור קרן פנסיה? מדוע לא להשאיר את קרן הפנסיה שאתם זכאים ומחויבים לה על פי חוק בערך ברירת המחדל שקבעה המדינה? התשובה הפשוטה לשאלות אלו זה כי אתם יכולים לקבל הרבה יותר ביחס לכסף שאתם חוסכים בצד לרגע בו תגיעו לגיל הפרישה.

עם למידת המושגים הבסיסיים וקריטריונים העיקריים להלוואה תוכלו להגיע לגיל הפרישה עם הרבה יותר כסף שנצבר לכם במהלך השנים בעזרת שינוי לקרן פנסיה חדשה שמתאימה יותר עבורכם. אתם עוד מתלבטים? המשיכו לקרוא עוד על פרמטרי ההשוואה העיקריים לקרן הפנסיה.

קרן פנסיה

דמי ניהול:

דמי ניהול הוא קריטריון עיקרי ואולי בין החשובים שיש שמגיעים להשוות בין קרנות הפנסיה. כידוע קרן פנסיה היא השקעה לטווח ארוך לכל דבר ולכן ברוב המוחלט של המקרים התשואה הממוצעת תהיה חיובית ונעה באזור ה8+ אחוזים. אך דמי הניהול נוגסים לנו מהקרן בצורה ניכרת ולכן יש לדאוג לדמי ניהול נמוכים ככל הניתן.

למעשה דמי הניהול מחולקים לשניים: דמי הפקדה – עמלה על כל הפקדה שמבוצעת לקרן ודמי צבירה – עמלה על הצבירה. דמי הצבירה הם המשמעותיים שמגיעים לבחור קרן פנסיה. כסף שהולך כעמלה לבית ההשקעות מפסיק להרוויח עבורכם ומפסיק להכפיל ולשלש את עצמו לפי עקרון ריבית דריבית.

 

רמת סיכון:

כאשר מגיעים לבחור קרן פנסיה חשוב גם להחליט מהי רמת הסיכון הרצויה בתיק. כספי הפנסיה אלה כספים שכנראה תראו רק בעוד שנים רבות ולכן ההמלצה היא לבחור ברמת סיכון גבוהה יחסית, כל עוד אתם עוד צעירים בשביל לקבל תשואה ממוצעת גבוהה. בחירה זו אפשרית מאחר שאתם לא צריכים את הכסף בטווח הקרוב ולכן הסיכון עבורכם קטן.

כמו כן, חשוב לא לשכוח לעדכן את רמת הסיכון ככל שמתבגרים, שכן נרצה להוריד את רמת הסיכון ככל שנתקרב לגיל הפרישה. סביר להניח שמהלך זה יקטין לכם את התשואה הממוצעת אך עם זאת – יקטין לכם את מידת הסיכון.

קרן פנסיה

למי שרוצה חיים קלים:

לאדם שמפחד להתעסק עם קרן הפנסיה שלו או שפשוט אין לו זמן, בדרך כלל ילך ליועץ פנסיוני מומחה על מנת שינהל עבורו הכל. קרן פנסיה של מנורה, היא קרן פנסיה שאנו ממליצים עליה במיוחד, משום שמנורה עם רקורד עשיר של תשואות ממוצעות גבוהות יחסית יחד עם דמי ניהול סבירים. כמו כן למעוניינים יש למנורה גם יועצים פנסיונים מומחים עם ניסיון רב בתחום שישמחו לדאוג לעתידכם במקצועיות.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, כעת אתם בקיאים היטב בקריטריונים העיקריים שיש להתעכב עליהם בעת בחירה של קרן פנסיה. לכו עוד היום לבדוק בעצמכם או בעזרת מומחה את קרן הפנסיה שלכם ודאגו לעתיד שלכם.

קרן פנסיה

אולי תאהבו גם את

לאטום גגות
למה חשוב לאטום גגות?

לאחרונה אנו שומעים על מקרים מצערים רבים שאירעו למי שלא הכירו בחשיבות של איטום גגות. יכול להיות שגם אתם נחשפתם לתוצאות של המקרים הללו שעלו

קראו עוד »
הֲגָנָה
מה הוא צו הגנה?

אלימות במשפחה היא נושא חמור, ולצערנו בישראל קיימים מקרים רבים ומצערים של אלימות במשפחה, הן כלפי בנות הזוג והן כלפי חברי משפחה אחרים. למרבה המזל,

קראו עוד »