חיפוש

מספר טיפים לסטנדאפיסט מתחיל

יודעים לספר בדיחה קורעת? אין מישהו שמספר סיפורים טוב יותר מכם? אתם הופכים למסמר הערב בכל מפגש חברתי עם משפחה או חברים? נשמע שאולי גלום בכם פוטנציאל להפוך לסטנדאפיסטים מצליחים. אבל זה ממש לא קל, להיפך. מדובר בעבודה המצריכה השקעה בלתי פוסקת. אספנו עבורכם מספר טיפים לתחילת הדרך כסטנדאפיסטים. 

 

בלי פחד

אחד הכלים החיוניים ביותר שחייב להימצא בארסנל של כל סטנדאפיסט מצליח, הוא היכולת לעמוד על במה. ולא רק שעמוד השדרה יחזיק את הגוף שלכם, מילולית. לעמוד מול קהל אובייקטיבי ולא משוחד, המצפה לצחוק ולא מתמסר באופן אוטומטי, הוא אחד המבחנים החשובים והקשים ביותר עבור כל סטנדאפיסט.

הוא חייב לשמור על קור רוח גם במקרים של שתיקות מביכות או בדיחות שלא עובדות, לדעת לנווט את המופע תוך כדי תנועה ולעיתים לשלוף מהשרוול. אם אין לכם את הביטחון והיכולת לעמוד מול קהל, שווה לשקול מחדש את העניין. כמו שאומרים, מי שלא מתמודד עם חום- שלא ייכנס למטבח. טיפים נוספים לסטנדאפיסטים מתחילים תוכלו למצוא באתר https://standup-now.co.il

 

תתחילו הכי חזק ותגבירו

המשפט האלמותי הלקוח מהסרט "מבצע סבתא" לא מככב כאן במקרה. עבור סטנדאפיסט מתחיל, חשוב מאוד לבסס כבר מההתחלה עבור הקהל, כי יש כאן מישהו אותנטי ומרשים על הבמה ולא כדאי לאבד ריכוז. התחלה חזקה עם סיפור קצר ומבריק או בדיחה חריפה שבעצם תציג את עצמכם לקהל, תקלע ישר לאוזניים שלו ותסקרן אותו לשמוע עוד מכם. מדובר בלחיצת היד שלכם עם הקהל, שלב קריטי לכל הדעות במופע.

 

לא לאלתר

אתם לא אדיר מילר, ואין לכם מופע אלתורים שכולם מכירים ומצפים לו. סטנדאפיסט מתחיל חייב להקדיש שעות על גבי שעות בכתיבת והשחזת הקטעים המקוריים שלו. סטנדאפיסט שעולה לבמה מבלי להכיר ולדעת לאן המופע הולך, עלול למצוא את עצמו ברגעים מביכים ביותר. ככל שהסטנדאפיסט ילך ויסתבך בניסיון לאלתר, כך הקהל יאבד עניין והשתיקה תנסר את האוויר. הכוונה היא לא להימנע מאלתור תוך כדי תנועה, אך לבטח לא לבסס את כל המופע שלכם על אימפרוביזציה, במיוחד כשאתם לבדכם על הבמה.

 

שמרו על אותנטיות

כל סטנדאפיסט חייב להביא עצמו למופע שלו בצורה הכי אותנטית שיש. אחת הטעויות הקשות והחטאים הקדומים ביותר היא לגנוב חומרים של אחרים, או להעתיק מהם את סגנון הדיבור או ההגשה שלהם. מצאו את טביעת האצבע שלכם, נסחו היטב את מה שלכם יש להגיד על העולם, כך תוכלו ליצור חיבור אמיתי עם הקהל שלכם שיחזיק לאורך זמן ויבנה את השם שלכם.

 

אימון, אימון ושוב פעם אימון

לא תשמעו על סטנדאפיסט ששרבט כמה בדיחות, עלה על הבמה וזכה להצלחה מסחררת בפעם הראשונה. כל סטנדאפיסט מצליח מחזיק מאחוריו שעות טיסה אינסופיות בכל מועדון קטן ואירוע פרטי שבו הניסיון הלך ונצבר. אל תפסיקו להתאמן, על חברים, משפחה ועמיתים למקצוע. כך תוכלו להשתפר ולהגיע לרמה שאתם שואפים אליה.

מיקרופון עומד

אולי תאהבו גם את

לאטום גגות
למה חשוב לאטום גגות?

לאחרונה אנו שומעים על מקרים מצערים רבים שאירעו למי שלא הכירו בחשיבות של איטום גגות. יכול להיות שגם אתם נחשפתם לתוצאות של המקרים הללו שעלו

קראו עוד »
הֲגָנָה
מה הוא צו הגנה?

אלימות במשפחה היא נושא חמור, ולצערנו בישראל קיימים מקרים רבים ומצערים של אלימות במשפחה, הן כלפי בנות הזוג והן כלפי חברי משפחה אחרים. למרבה המזל,

קראו עוד »