חיפוש

איך לנהל משא ומתן מול הרשות המקומית?

בתור רשויות ומועצות מקומיות, עליהן להגן על עסקים ואזרחים הנמצאים בתחום השיפוט שלהן. אך במקרים רבים מדי אלו שהן צריכות לדאוג להם, מוצאים את עצמם נתקלים בחומה בירוקרטית, אוזניים ערלות ומנגנון שרירותי וחסר היגיון לפרקים. משא ומתן מול הרשות המקומית נחשב למורכב וסבוך, ועדיף שינוהל לצד ליווי משפטי של עורך דין המומחה בתחום. 

 

מקור קבוע לחיכוכים

בין אם מדובר בחלק מהתנהלות שוטפת או במקרים בהם מתגלעים חילוקי דעות משמעותיים עם המועצה או הרשות המקומית,, הפוטנציאל הנפיץ תמיד קיים. לעיתים מדובר באדישות מקוממת, לעיתים שרירותיות שמביאה לטעויות הרות גורל עבור אותו אזרח או עסק, והכול בעצלתיים תוך עיכובים בירוקרטיים שהם חלק טבעי ממנגנון ההתנהלות של הרשויות המקומיות.

לאור המצב, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין רשויות מקומיות שמכיר מקרוב את ההתנהלות הבעייתית ויודע לפרק את המוקשים הרלוונטיים, בדרך להשלמת המשא ומתן תוך דאגה לאינטרסים של לקוחותיו.

 

תיעוד מלא של כל התקשרות

מעצם העובדה שהבירוקרטיה היא בדרך כלל המרכיב העיקרי בכאב הראש שהולך ומתגבר במהלך התנהלות מול הרשות המקומית, חשוב מאוד להקפיד ולתעד כל התקשרות עימה, לרבות הקלטת שיחות טלפון ותיעוד תכתובות. יש לציין שלא מדובר בעבירה על החוק כאשר נאסף תיעוד מסוג זה מול נציג של הרשויות המקומיות.

 

אסרטיביות היא המפתח

כמות התלונות שמגיעות לרשויות המקומיות היא כמעט אינסופית. מדי יום מגיעות עשרות פניות כאלה הגוללות בתוכן קובלנות כאלה ואחרות. תהיו בטוחים שהנציג הממונה על עניינכם כבר פיתח אדישות מסוימת למצב, אך אל תתנו לו לשהות בה לאורך זמן. חשוב להבהיר לו כי אינכם עוד חוליה בשרשרת, אלא שהמקרה שלכם אינו סובל דיחוי. הביעו חוסר סבלנות ואסרטיביות על מנת לקדם ולזרז את תהליך הטיפול בבעיה שלכם.

 

לא כל "עובדה" היא אכן כזאת

בשל ההתשה הבירוקרטית וגרירת הרגליים בכמעט כל עניין שמובא לפתחה של הרשות המקומית, רבים נוטים לוותר במהלך ההתקשרות על הטיפול בבעיה שלהם, לעיתים בשל העובדה שהרשות המקומית מציגה בפניהם "אמת מוחלטת" שקשה להמציא טיעונים נגדה. במקרים רבים מדובר בהערכה משוללת יסוד. הנכחת העובדה שאתם מגובים בליווי משפטי של עורך דין מקצועי, עשויה להבהיר שאתכם לא ניתן למרוח.

 

האחריות היא עליהם

חשוב לזכור שברוב המוחלט של המקרים, האחריות בנוגע להתנהלות בכל בעיה או תלונה שמוגשת לרשויות המקומיות נמצא באחריותן, מן הבכיר ועד הזוטר שבדרגים. אל לכם לוותר על מה שמגיע לכם, ואם המצב מורכב יותר ממה שחשבתם, או הופך לכזה לאורך המשא ומתן עם הרשות, היעזרו בליווי משפטי של עורך דין רשויות מקומיות.

עצם נוכחותו במשוואה כבר עשויה להטות את הכף לטובתכם, שכן כעת עומד לצידכם אדם שבקיא בהתנהלות הקלוקלת של הרשות, והוא למוד ניסיון ממקרי עבר.

עורך דין רשויות מקומיות

אולי תאהבו גם את