חיפוש

כיצד נוצרות נזילות בבית?

אחת הבעיות המטרידות שיכולות להתרחש אצלנו בבית היא נזילות מסוגים שונים. נזילות מובילות לבזבוז מים, לפגיעה בבית ולעיתים גם לפגיעה בבריאותנו אם הן לא מטופלות במיידיות. איך הן נוצרות? למרבה הצער, מכיוון שאיננו יכולים לראות את רוב הצנרת בביתנו מאחר והיא נמצאת מאחורי קירות ומתחת לרצפות, לא תמיד נוכל לדעת שהתחילה נזילה.

אבל אם נהיה מודעים לסיבות השונות מדוע נזילות מתרחשות בבית – אולי נוכל להבחין בסימנים לפני שהנזק יהיה רב. ריכזנו לכם פה את הגורמים האפשריים הנפוצים ביותר לנזילות מים בצנרת של הבית שלכם.

 

אטמים שבורים

בעת התקנה ראשונית של צנרת, הקבלן שם אטמים מיוחדים סביב כל החיבורים של הצינורות. האטמים הללו שומרים על הצינורות מלהיפתח ולנזול. עם השנים הציוד מתבלה באופן טבעי והאטמים עלולים להישבר ולהינזק, דבר שעלול לגרום למים בצינורות לנזול החוצה. אם אתם חוששים שזה מה שקרה בבית שלכם מוזמנים לפנות אל leak-detector.co.il לאבחון הבעיה ואיתור נזילות.

 

סתימות

סתימות מסוגים שונים עלולים להוביל לנזילות בצנרת. סתימות יכולות להתרחש עקב שאריות אוכל, שיערות ושאר דברים שלא אמורים לרדת בניקוז של הבית שלכם. סתימות גם יכולות לקרות בגלל בלאי של הצנרת עצמה.

 

קורוזיה

עם השנים מערכת האינסטלציה בבית שלכם מתחילה לסבול ממגוון בעיות, כגון חלודה וקורוזיה. דברים אלה עלולים להרוס את הצנרת ולהוביל לנזילות, על כן מומלץ לבדוק את הצנרת אחת לתקופה.

 

מפרקי צנרת פגומים

נקודת החיבור של הצינורות עלולה להיות לעיתים הנקודה החלשה ביותר במערכת. עם הזמן, מפרקי הצינור עלולים להיות נתונים תחת לחץ רב- מה שמוביל לדליפות. אם יש לכם צינורות רועשים שמשמיעים רעשי תקתוק, רוב הסיכויים שמפרקי הצנרת שלכם נמצאים בלחץ וכדאי לקרוא לאינסטלטור בהקדם לפני שייגרם נזק משמעותי.

 

לחץ מים גבוה

לחץ מים גבוה או לחץ מים לא אחיד בצנרת עלול לגרום לה לעבוד שעות נוספות- דבר שיפגע בה. רוב הצינורות והברזים יכולים לעמוד רק ברמה מסוימת של לחץ מים וכל לחץ נוסף עלול להוביל לדליפות או גרוע יותר- להתפוצצות צנרת.

 

חדירת שורשים אל הצנרת

חלק מנזילות המים הנפוצות ביותר מתחילות מחוץ לבית ולא בפנים. זה מקרה נפוץ שבו שורשים של עץ בקרבת הצנרת חודרים אל תוך הצנרת, מתלפפים סביב ומנקבים חורים או מתלפפים כל כך חזק שהם מפוצצים את הצנרת. במקרה כזה יש צורך לאתר את מיקום הבעיה, לחתוך את השורשים ולהתקין צנרת חדשה במקום.

 

שינויי טמפרטורה קיצוניים

שינויי טמפרטורה קיצוניים ובלתי צפויים בצינורות של הבית שלכם, מחום לקור והפוך, עלולים לגרום לצינורות שלכם להתרחב ולהתכווץ. פעולות אלה עלולות לסדוק את הצנרת ולשחוק אותה, דבר שבעתיד יכול לגרום לה להתפוצץ ולהיקרע. כדי למנוע מצבים כאלה מומלץ לשנות את הטמפרטורה של המים בהדרגה.

נזילות שנוצרו בבית

אולי תאהבו גם את

לאטום גגות
למה חשוב לאטום גגות?

לאחרונה אנו שומעים על מקרים מצערים רבים שאירעו למי שלא הכירו בחשיבות של איטום גגות. יכול להיות שגם אתם נחשפתם לתוצאות של המקרים הללו שעלו

קראו עוד »
הֲגָנָה
מה הוא צו הגנה?

אלימות במשפחה היא נושא חמור, ולצערנו בישראל קיימים מקרים רבים ומצערים של אלימות במשפחה, הן כלפי בנות הזוג והן כלפי חברי משפחה אחרים. למרבה המזל,

קראו עוד »