חיפוש

נכות נפשית סעיף 34 – מה חדש?

המוסד לביטוח לאומי מעניק פיצויים וקצבאות בסכומים משתנים, לעומדים בקריטריונים מסוימים, במטרה לסייע להם מבחינה כלכלית, להתמודד עם המגבלות השונות שלהם. בין הקריטריונים המזכים בקצבת נכות, נכלל מצב של נכות נפשית, המוגדרת לפרטי פרטים באמצעות סעיף 34 בספר התקנות של הביטוח הלאומי

 

קצבת נכות נפשית

קצבת נכות למתמודדי נפש, נעשית באמצעות הליך תביעת נכות נפשית מול ביטוח לאומי וזאת לאחר שעברו וועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי ובתנאי שנקבעו לתובע, לפחות 40% נכות רפואית. במקרים בהם הוחלט כי התובע אינו זכאי לקצבה, הרי שהוא עשוי לקבל הטבות שונות, שמקורן בסל השיקום מטעם משרד הבריאות.

תביעת נכות נפשית כרוכה בפנייה לפסיכיאטר מומחה, אשר בדק והעריך את מצבו הנפשי של התובע. את ההערכה המקצועית הזו, יחד עם מסמכים רפואיים רלוונטיים אחרים, יש לצרף אל טופס התביעה הייעודי (טופס 7801) ולהמתין לקבלת זימון לוועדה הרפואית.

 

סעיף 34 לתקנות הביטוח הלאומי

על מנת לקבוע את אחוזי הנכות הנפשית, לביטוח לאומי קיים ספר תקנות מיוחד, המבחין ומגדיר את סוגי הנכויות השונים, כאשר סעיף 34 לתקנות הביטוח הלאומי, מתייחס להפרעות נוירוטיות, כמו גם הפרעות הקשורות למצב הרוח (מצבים כמו דיכאון וחרדה לדוגמה).

למעשה, סעיף 34 האמור, קובע את אחוזי הנכות מטעם ביטוח לאומי, בגין כל אחת מהפרעות המוגדרות בסעיף זה. תקנות ביטוח הלאומי נחשבות למחמירות למדי בקשר להפרעות נפשיות אלו והן מחייבות את התובע להוכיח מצוקה ממשית בביצוע תפקודים שונים – חברתיים, מקצועיים או תעסוקתיים.

 

כיצד אדע האם מגיעה לי קצבת נכות נפשית מביטוח לאומי?

ככל ואובחנת כסובל מאחת ההפרעות המפורטות בסעיף 34 לתקנות הביטוח הלאומי (ניתן לעיין בנוסח המלא של הסעיף באתר של המוסד לביטוח לאומי), הרי שייתכן בהחלט ומגיעה לך קצבת נכות נפשית מטעם המוסד לביטוח לאומי.

בנוסף על קיומה של אחת מההפרעות המפורטות בסעיף 34 לתקנות הביטוח הלאומי, מומלץ לבדוק את מצב ההפרעה (פעילה או ברמות שונות של נסיגה), האם קיימים סימנים קליניים ברורים ומתועדים וכיצד ההפרעה הזו משפיעה על התפקודים השגרתיים שלך.

 

עורך דין ביטוח לאומי

ההתנהלות מול ביטוח לאומי, במיוחד בכל הקשור לתביעות ומימוש הזכויות שלנו, כרוכה בהליכים בירוקרטיים ומתישים למדי ולכן, על מנת לוודא באופן מוחלט את זכאותכם לקבלת קצבת נכות, חשוב ומומלץ היעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בהתנהלות מול ביטוח לאומי.

עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי, יוכל להעניק לכם שירות מקיף וליווי מקצועי, החל משלב איסוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים והגשת התביעה, דרך הוועדות הרפואיות ועד שלב קבלת הזכאות לקצבת נכות נפשית.

 

לסיכום

סעיף 34 לתקנות הביטוח הלאומי, תייחס בעיקר להפרעות נפשיות הקשורות למצב הרוח וקובע מהם אחוזי הנכות הרפואית – נפשית המגיעים בגין כל הפרעה המפורטת בסעיף זה. על מנת לוודא מעל לכל ספק כי מגיעה לכם קצבת נכות נפשית, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתביעות מול ביטוח לאומי, אשר יסייע לכם לממש את הזכויות המגיעות לכם.

תביעת נכות נפשית

אולי תאהבו גם את