חיפוש

שלושה סוגים של מיטות קומותיים שכדאי להכיר

מיטות קומותיים הן בהחלט אחד הפתרונות הנפוצים והיעילים ביותר שקיימים עבור חדרים משותפים לילדים. במאמר הבא ריכזנו עבורכם את שלושת הסוגים הנפוצים ביותר של מיטות קומותיים.

 

מיטת קומותיים – לא מה שחשבתם

הלינה במיטת קומותיים מקרבת אחים זה לזה ובנוסף מספקת המון חוויות משותפות. גם לכם, ההורים, מיטת קומותיים מאפשרת ניצול מרבי של חלל החדר.

כאשר אנו חושבים על מיטת קומותיים, התמונה הראשונה שתעלה לראשינו תהיה מיטת הקומותיים הקלאסית, שתי מיטות בגודל זהה מחוברות יחד למסגרת אחת. אך היום בעולם של יצירתיות, רעיונות עיצוב ופתרונות, מגוון הסוגים של מיטות הקומותיים נותן מענה להמון צרכים ולא רק ללינה.

 

קלאסיקה, מיטות קומותיים סטנדרטיות

מיטות אלו מבוססות על הרעיון הקלאסי ביותר של מיטות קומותיים – שתי מיטות באותו הגודל הממוקמות זו על זו ומחוברות יחד למסגרת של מיטה אחת, הכוללות מעקה בטיחות וסולם מקובע שמוביל אל המיטה העליונה. גם בדגמים הקלאסיים קיימים אין ספור של עיצובים שונים ומיוחדים.

מיטות אלו לרוב ניתנות גם להפרדה ממקשה אחת לשתי מיטות יחיד נפרדות. המיטות מציעות מגוון אפשרויות אחסון כמו מגירות נפתחות מתחת למיטה, שידות מדפים בצדי המיטה, ואפילו מיטה נוספת שנפתחת מתוך המיטה התחתונה, מה שנקרא "מיטת חבר" או "מיטת אירוח".

 

מיטות גלריה

מיטות אלו דומות ברעיון הכללי למיטת הקומותיים הקלאסית, שבה מיטה אחת שממוקמת  לגובה ואליה מחובר מעקה בטיחות וסולם קבוע לבחירה בקדמת המיטה או בצידה הימני או השמאלי של המיטה. במיטה זו בחלק התחתון נוצר חלל פנוי, מאחר ובסיס המיטה הוא החלק העליון, מה שמביא לנו שלל רעיונות ופתרונות יצירתיים לניצול מיטבי של אותו חלל ריק.

לדוגמא, ניתן למקם בו מיטה נוספת שלא במקשה אחת, כגון המיטה העליונה בכיוון האופקי והמיטה התחתונה בכיוון אנכי,  מה שיוצר את האות "ר" ומשאיר חלל קטן נוסף לאחסון חופשי. אפשרות נוספת היא מיטה יחידה שמתחתיה ארוניות, מגירות אחסון, עמדת לימודים ועוד… מיטה זו בדומה למיטה הקלאסית מאפשרת ניצול מרבי של שטח החדר.

 

מיטות קומותיים עם שולחן כתיבה

מיטות קומותיים עם שולחן כתיבה הן מיטות הקומותיים בעיצוב החדשני והמודרני, הכוללות בתוכן גם את שולחן הכתיבה. מיטות אלו יכולות להגיע במגוון אפשרויות, למשל כשכל מיטה פונה לכיוון אחר, כמו בסגנון מיטת גלריה "ר", או לחילופין ניתן למקם את המיטות  כך ששתיהן פונות לאותו הכיוון ומדמות גרם מדרגות.

קיימות עוד אפשרויות רבות, ומה שמשותף למיטות אלו זה החיבור של מיטה עם עמדות אחסון, מגירות ושולחן כתיבה. למרות שסוג זה של מיטות תופס במעט יותר שטח, הוא הרבה יותר שימושי ומספק לנו קו עיצוב נקי ואחיד בחלל החדר. כמו בכל מיטה שנבחר, גם למיטות אלו מגוון רחב מאוד של אפשרויות עיצוב, צבעים ופתרונות יצירתיים לניצול מיטבי של חלל החדר.

מיטות קומותיים

אולי תאהבו גם את