חיפוש

האם כל סטנדאפיסט הוא גם קוסם ומה ההבדלים ביניהם

לא אחת קורה שאנשים מבוגרים וצעירים כאחד, מקשרים בין הפעילות האמנותית של סטנדאפיסט לבין בעל מקצוע אחר, שתחום ההתמחות שלו הוא מעשי קסמים. התחום הזה הוא אחה התחומים המפותחים בענף הבידור, ובכל שנה מתווספים אליו אמנים צעירים וצעירים פחות. בשורות להלן נביא תשובה לשאלה מדוע קורה שאנשים כל כך מבולבלים בעניין זה? מה בין סטנדאפיסט לבין קוסם? היכן ניתן להשיג הופעת סטנדאפיסט יחד עם הופעת קוסם איכותית, בהתאמה לצרכים ולהעדפות של קהל היעד והמזמינים כאחד?

אמן חושים

סטנדאפיסט או קוסם – למה טועים בהתייחסות אליהם

הופעת קוסם והופעה של סטנדאפיסט, שתיהן הופעות שהמטרה הכללית שלהן היא לבדר את הצופים ולהנעים את זמנם. במרבית המקרים, אין להופעה שום כוונה ייחודית או אג'נדה ואין מאחוריה שום פואנטה שהאמן מעוניין להעביר לציבור הצופים והמאזינים שלו. המשותף לשתי ההופעות הללו, שהן מודולאריות וניתן להתאים אותן בקלות הן לקהלים שונים והן לאורך זמן משתנה. בדרך כלל ניתן להזמין כל אחת מההופעות הללו ולכוון אותה כך שתימשך לאורך כל הערב ותהיה למעשה החלק העיקרי שבו. מנגד, ניתן להזמין כל אחת משתי ההופעות הללו להופעה מוגבלת בזמן שלעיתים קרובות תשמש רק לצורך יצירת אתנחתא במהלך מפגש או יום עיון. אנשי מקצוע רבים המתמחים בארגון אירועים וימי עיון, משתמשים בהופעות מהסוג הזה על מנת ליצור אתנחתא שתסייע לשפר את הריכוז של המוזמנים לקראת המשך יום העיון. אתנחתא מהסוג הזה יכולה לשמש גם כמעבר בין שני חלקים שונים של יום עיון, כאשר לקראת החלק השני רוצים להקהות מעט את הרושם שנוצר בחלק הראשון. גם כאן, מופע סטנד אפ קצר או מופע קסמים עשוי לעשות את העבודה.

ואם בכל אלה לא די – לא אחת קורה שאדם המתמחה במופעי סטנד אף, מתמחה במקביל, ובלי קשר להתמחות הראשונה, בהעברת מופעי קסמים איכותיים. הדבר אפשרי כיון שמי שמעביר מופע סטנד אפ הוא בהכרח בעל חוש הומור מפותח. כיון שכך, אך טבעי שאדם כזה ישתתף ויככב בתפקידים שונים, שיש ביניהם מידה רבה של קשר ודמיון.

מה בין סטנדאפיסט לקוסם והיכן ניתן למצוא סטנדאפיסט איכותי

ואולם למרות שיש נקודות השקה רבות, הרי שמקצוע הסטנדאפיסט מזכיר את מקצוע הקוסם רק במקרים נדירים. בדרך כלל עומד מופע כזה בפני עצמו ויש לסטנדאפיסט, בעיקר אם הוא העל ניסיון ומוכר, מקומות מועדפים שהוא מבצע בהם מופעים. ואולם בגלל נקודות ההשקה, רבים מהאמנים המתמחים באמנות הקסמים, מאמצים את אמנות הסטנד אפ ולהפך. לעיתים קרובות הם מבצעים הופעה משולבות משלהם בהצלחה גדולה בקרב קהלים מגוונים. אם יש לכם עניין במופע קסמים או במופע סטנד אפ, אתם בהחלט במקום הנכון והמתאים ביותר וכדאי שתתקשר אלינו כבר כעת. סטנדאפיסט גדי ליבנה יחזור אליך בהקדם, על מנת לקבוע את המועד הרצוי ביותר להופעה אמנותית של ממש.

אולי תאהבו גם את