חיפוש

על תאונות עבודה וזכאות לפיצויים

תאונות עבודה שונות עשויות להתרחש ולגרום לנזקים גופניים או נפשיים עבור העובדים המעורבים בהן. כאשר אדם עובד תאונת עבודה, הוא עשוי לסבול מנזקים בגופו או בנפשו, עקב התאונה והדבר אף עשוי לגרום לו לאובדן יכולת לעבוד ולהשתכר.

ב"תאונת עבודה" הכוונה לתקרית שהתרחשה במקום עבודתו של אדם, בזמן שמילא את תפקידו, בדרכו מביתו למקום העבודה או בחזרה ממקום העבודה לביתו, או למחלת מקצוע בה לקה העובד במהלך מילוי תפקידו. לאחר פגיעה בתאונת עבודה, רשאי העובד להגיש תביעת תאונת עבודה בעקבות הנזקים שנגרמו לו, למטרת קבלת פיצויים.  

 

תביעה לקבלת פיצויים

כאמור, עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי להגיש תביעה נגד המעסיק שלו, כאשר הליך התביעה מחייב את העובד להוכיח את רשלנותו של המעסיק גרמה להתרחשותה של תאונת העבודה. באופן כללי,  פיצויים שמקבל אדם בעקבות נזקים מתאונת עבודה, ניתנים בגין כאב וסבל, בגין החזר הוצאות על טיפולים, בגין ימי היעדרות מהעבודה וכיו"ב. אין הדבר אומר כי הפיצוי הכספי, שיוכל העובד לקבל באמצעות התביעה, יכול להוות תחליף להכנסה קבועה מעבודה. אולם, פיצויים כספיים יכולים לסייע לעובד בתקופת ההחלמה, בה הוא נעדר ממקום העבודה.

בתהליך הגשת התביעה, העובד נדרש לצרף לתביעה גם טפסים רפואיים, המעידים על הוצאות טיפולים, הוצאות תרופות וכיו"ב ובנוסף לכך, כל ממצא או תיעוד נוסף שיכולים לשפוך אור על התרחשות התאונה והשלכותיה.

 

זכויות לנפגעי תאונות עבודה

באופן כללי, לכל עובד שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה מגיעות זכויות, שמיועדות להבטיח עבורו סיוע כספי מסוים, במידה ויכולת השתכרותו מעבודה – נפגעה, בעקבות תאונת העבודה בה הוא נפגע. לעיתים, עובדים לא מכירים את הזכויות המגיעות להם, בעקבות פגיעה בתאונת עבודה והם עשויים להחמיץ זכויות חשובות שיכולות לסייע להם. למידע מפורט לגבי זכויות לנפגעי עבודה, תוכלו להיכנס לאתר של פייפר כהן עורך דין אובדן כושר עבודה.

 

זכאות לדמי פגיעה

לאחר תאונת עבודה, זכאי עובד לקבלת דמי פגיעה מביטוח לאומי, בגין הימים שבהם נעדר מהעבודה, בעקבות הפגיעה בתאונה. מכסת הימים שעבורה יוכל עובד לקבל דמי פגיעה עשויה להגיע ל 13 ימים, לכל היותר.

במצבים בהם עובד עבר תאונת עבודה וכתוצאה ממנה, נותר עם נכות מסוימת, יוכל להגיש לביטוח הלאומי תביעה לקבלת נכות עקב תאונת עבודה וזאת מלבד דמי הפגיעה.

 

אחריות במעסיק כלפי עובדיו

לכל מעסיק יש אחריות כלפי עובדיו ולפיכך, הינו אחראי לדאוג לביטחונם ולשלומם במסגרת מילוי תפקידיהם בעבודה. המעסיק מחויב לספק סביבת עבודה בטוחה וראויה עבור עובדיו, על מנת שיוכלו הם לבצע את עבודתם באופן מוגן וללא סיכון.

 

לסיכום

תאונות עבודה עשויות לגרום לפגיעה בעובדים המעורבים בהן ובמצבים קיצוניים, אף למותם. בכי שעובד יוכל להתמודד עם השלכות נזקי תאונת עבודה, בה היה מעורב, החוק מזכה אותו בדמי פגיעה, בגין אובדן יכולת השתכרות וכן, ביכולת להגיש תביעה נגד המעסיק, לקבלת פיצויים בגין נזקי התאונה.

JOB,

 

 

 

אולי תאהבו גם את