חיפוש

פיצוי כספי לאחר רשלנות רפואית

אנשים רבים יודעים כיום שלאחר אירוע של רשלנות רפואית, הדבר המומלץ ביותר הוא להגיש תביעת רשלנות רפואית. התביעה הזו אמורה לספק סכומי כסף משמעותיים למי שבאמת נפגע מהצוות הרפואי באופן משמעותי כתוצאה מרשלנות.

למרות זאת, אנשים שניגשים אל עורכי הדין הרלוונטיים, לא מצליחים להבין אף פעם מה יהיה גובה הפיצוי הכספי שהם יוכלו לקבל. עשינו לכם סדר בנושא במאמר הבא.

 

תביעת רשלנות רפואית

כל אדם שחווה נזק משמעותי לאחר הליך רפואי מסוים, זכאי להגיש תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט הרלוונטי. החוק מגדיר בצורה ברורה מהי רשלנות רפואית ומתי ניתן להגיש תביעת פיצויים ונגד מי. פיצויי רשלנות רפואית הם סכומים כספיים משמעותיים, שיכולים לסייע למטופל שניזוק להשתקם בצורה הטובה ביותר ולהתאושש מהחוויה הטראומתית שאירעה לו.

 

מה משפיע על גובה הפיצוי?

ישנם מספר גורמים שונים שמשפיעים על גובה הפיצוי. חשוב לזכור שבסופו של דבר, מי שקובע את גובה הפיצוי הוא אך ורק השופט בבית המשפט. השופט, שמקבל אליו את התביעה ומנהל את הדיון בבית המשפט, שומע את הטענות של הצדדים השונים, מקשיב לעדויות ובוחן ראיות שונות, כמו מסמכים רפואיים. לאחר מכן, הוא מקבל הכרעה בתיק ובמידת הצורך פוסק פיצויים למגיש התביעה.

הדבר המשמעותי ביותר שמשפיע על גובה הפיצוי, היא חומרת הנזק שאירעה למטופל. אם הנזק שאירע לו הוא אכן נזק משמעותי מאוד, שפוגע באיכות חייו למשל ולא מאפשר לו לפרנס את עצמו, הוא צפוי לקבל פיצוי משמעותי מאוד. בנוסף, מידת הרשלנות של הצוות הרפואי במהלך ההליך המזיק תיבחן גם כן, וככל שהיא תהיה גדולה יותר, כך הפיצוי יהיה גדול יותר.

 

סכומי פיצויים אפשריים

החוק לא קובע במדויק מהם סכומי הפיצויים האפשריים בעבור נזקים שונים שמתרחשים, אך לפי מקרי עבר, פיצויים כספיים יכולים לנוע בין מאות אלפי שקלים למיליוני שקלים. תביעת רשלנות רפואית מוגשת לבית משפט השלום במידה והפיצויים שנתבעים הם מתחת ל-2,500,000 שקלים, או לבית משפט מחוזי אם נתבעים פיצויים גבוהים יותר מהמוסד הרפואי שביצע את הרשלנות.

 

פיצוי ומיסוי – האם זה קיים?

לאחר שהשופט פוסק על גובה פיצויים מסוים, חשוב להבין מה בדיוק קורה עם הסכום הכספי שאמור לקבל האדם שניזוק במהלך ההליך הרפואי. לפי החוק, הפיצויים שנפסקים לחובת אדם במקרה הזה הם סכומים כספיים שפטורים ממיסוי שונה, והם נכנסים אל חשבון הבנק של האדם שלטובתו הם נפסקו.

 

פשרות בבית המשפט

דבר נוסף שיכול לקבוע את גובה הפיצויים היא הגעה לפשרה בבית המשפט. עורך הדין של התובע במקרה הזה תמיד ישאף בהגשת התביעה לקבלת פיצויים מקסימליים. אם נציגיו המשפטיים של המוסד הרפואי הנתבע יציעו להכיר ברשלנות ולפצות בסכום כספי נמוך יותר, הדבר יכול לחסוך הליך משפטי ארוך למטופל שנפגע ולתת לו פיצוי כספי הולם בתמורה.

פיצויי רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את