חיפוש

כיצד לקבל פיצוי על הוצאות רפואיות במקרה של תאונה

על פי חוק הפלת"ד, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים כנהג, נוסע או כהולך רגל, רשאי לתבוע החזר הוצאות רפואיות ופיצויים.

המאמר יפרט כיצד עושים זאת.

 

מהו חוק הפלת"ד?

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים – הפלת"ד קובע שיש להעניק פיצויים לאחר תאונת דרכים בצורה מהירה לנפגע על ידי חברת הביטוח של הנהג הפוגע. מדובר על פיצוי כספי גבוה המכסה את ההוצאות הרפואיות, עוגמת הנפש והפציעה הפיזית והנפשית על מנת שהנפגע יתאושש. כאשר הנפגע מאבד את כושר עבודתו וכושר השתכרותו העתידית בעקבות התאונה, הפיצוי יהיה אף גבוה יותר.

 

כיצד תובעים את חברת הביטוח?

על מנת לתבוע את חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע יש להגיש טופס תביעה ולצרף את כל המסמכים הרפואיים הקשורים לתאונה, אישור המשטרה וקבלות על הנסיעות לצורך הטיפולים הרפואיים, קבלות על תרופות, בדיקות אשפוזים וכיוצא בזה. חברת הביטוח תכסה את ההוצאות הרפואיות אך על מנת לקבל פיצוי גבוה ומשמעותי מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים שיגיע עם חברת הביטוח לפשרה ושייצג את הנפגע בבית המשפט על מנת לקבל פיצוי הוגן ולממש את כל הזכויות המגיעות לנפגע. במקרים רבים עורך הדין מפנה את הנפגע לצורך חוות דעת רפואית של רופאים מומחים על מנת שימליצו על דרגת נכות ובית המשפט אף הוא יכול לקבוע רופאים מומחים שיחוו דעתם על מנת לקבוע דרגת נכות.

 

מה עושים במקרה של תאונת פגע וברח?

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים פגע וברח אין חברת ביטוח לתבוע כיוון שהנהג הפקיר את הנפגע וברח. לפיכך, ישנו גוף בשם קרנית המפצה את הנפגע במקום חברת הביטוח. גוף זה אף יעיל כאשר נפגעים מנהג ללא ביטוח חובה. כלומר, קרנית מפצה את הנפגע ולאחר מכן תובעת את הנהג ללא הביטוח.

 

היתרונות של הפלת"ד

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים הוא לא צריך להוכיח האם הוא אשם או לא אשם בתאונה על מנת לקבל פיצוי כספי על הפגיעה – זהו היתרון המשמעותי ביותר שבעקבותיו נוצר החוק. בנוסף, אם בעבר חברות הביטוח שלמו סכום מינימלי עבור הפגיעה, החוק מחייב אותן לשלם סכום שאין עליו מחלוקת באופן אוטומטי. ביחד עם זאת, חייבים להתקיים תנאים כמו קבלת טיפול ראשוני במוסד רפואי סמוך לתאונה, רישיון נהיגה וביטוח חובה בתוקף ואישור מהמשטרה על התאונה. בלעדי המסמכים הללו תביעת הפיצוי תהיה מסובכת יותר.

 

כיצד מתנהלים לאחר התאונה?

מרגע התרחשות תאונת הדרכים במקרה שהנפגע בהכרה ומסוגל לתפקד חשוב לצלם ולהקליט את הרכוש והפגיעות הגופניות וכמובן להזעיק משטרה ואמבולנס לצורך פינוי הנפגעים הנוספים. יש לצלם את תעודות הביטוח ורישיון הנהיגה של הפוגע והמעורבים האחרים. במידה והנפגע מפונה באמבולנס לבית החולים ואינו במצב שיכול לקחת פרטים, ניתן אחר כך למלא את החסר באמצעות האישור המשטרתי. יש לשמור את המסמכים בקבלת הטיפול הראשוני ותיעוד התאונה.

 

איש משפט

אולי תאהבו גם את