חיפוש

פתיחת סתימה כתוצאה מאבנית

אבנית היא שכבה מוצקה שנראית כמו שאריות של אבן מפוררת והיא מתגלה על גבי גופי חימום של דודי מים חשמליים, גופי חימום של קומקומים להרתחת מים וגם במסגרות ניקוז מים. האבנית נוצרת כתוצאה מהמסתם של יונים במים חמים, מקורם של יונים אלה הוא בסלעי גיר שנמסים בעקבות הגשמים ומוצאים את דרכם אל מי הברז שלנו דרך מי התהום. יונים אלה הופכים לאבנית שאוחזת כפי שציינתי בגופי חימום, ברזים ופתחי ניקוז. 

 

סתימה של ראש ברז

ראש ברז הוא מקום מועד לפורענות והאבנית מאוד אוהבת להדבק אליו. לכל ברז ישנם פתחי התזה מהם זורמים המים, פתחים אלה מוציאים מים חמים בעיקר כשמדובר בברז האמבטיה וזה בדיוק מה שגורם לאבנית להצטבר. אם לא דואגים להסיר את האבנית עם חומץ או מלח לימון היא ממשיכה להצטבר עד שהיא יוצרת סתימה מלאה של חורי ההתזה, מה שלא משאיר אופציות ותאלצו להחליף את ראש הברז.

 

דוד חשמל

קיימים דיווחים שמעידים על כך שמצב המים בישראל לא טוב במיוחד ואני לא מתייחס באמרי את הדברים למצב הכינרת אלא, לאיכות מי השתייה בברזים. בבדיקות שנעשו התגלתה כמות אבנית גדולה במים ואבנית זו היא בדיוק הדבר שהורס ברזים, גופי חימום שונים ומערכות ניקוז בהם זורמים מים חמים. דוד החשמל המודרני כולל גוף חימום שמאיץ את חימום המים, כתוצאה מכמות האבנית הגדולה שנמצאת במים, גופי חימום אלה מתמלאים באבנית שפשוט מצטברת עליהם, ממש לופתת אותם עד שהם פשוט מפסיקים לתפקד.

כאשר גוף חימום כזה מפסיק לתפקד הוא למשעה מחמם את האבנית שגורמת בסופו של דבר לפיצוץ צינור המים שמוליך מים לדוד ואז צריך להזמין אינסטלטור עכשיו. כדי למנוע מראש את התופעה יש להזמין אינסטלטור שירכיב לכם פילטר שמסנן את האבנית ומאריך בצורה זו את חייו של גוף החימום.

 

האם ניתן לפתור לבד בעיית אבנית?

התשובה לשאלה זו מחולקת למספר חלקים הראשון, תלוי איפה נמצאת האבנית, האם על גוף חימום של דוד מים חמים, גוף חימום של קומקום, על ראש דוש, או במערכת ניקוז של מים חמים. במידה והאבנית נמצאת בקומקום חשמלי או על ראש דוש או כל ברז מים אחר אתם יכולים באמצעות חומץ רגיל או השרייה והרתחה של מלח לימון, לנסות ולפתור את הבעיה בעצמכם. במידה ומדובר במערכת ניקוז מים שנסתמה או בגוף חימום של דוד שלא עובד כבר כמו שצריך, חשוב מאוד שתזמינו אינסטלטור ולא תנסו לטפל בדבר בעצמכם.

 

פתיחת סתימה של מערכת ניקוז

במידה ונסתם לכם כיור המטבח מאבנית שמצטברת בדרך כלל על דפנותיו הפנימיות עליכם להזמין אינסטלטור שבאמצעות חומרים וכלים מיוחדים, יפתח עבורכם את הסתימה ויחזיר את מערכת הניקוז לזרימה מלאה.

 

מים קשים

מים קשים זהו ביטוי שמתאר סתימה בעקבות אבנית, כדי לא להגיע למצב של מים קשים חשוב לבדוק מידי פעם את מצב הברזים בבית ואת מצב פתחי הניקוז באמצעות פנס שיאיר פנימה. במידה ובכל זאת קיימת סתימה, בדיוק בשביל זה ישנם אינסטלטורים.

צינורות מים

אולי תאהבו גם את

חלון עם עציצים
איך להוסיף חלון לדירה

רובם המוחלט של תהליכי הבניה, וכן תהליכי שיפוץ רבים, עושים שימוש בתהליך הנקרא ניסור בטון. תהליך זה נועד, כשמו, לבצע חיתוכים שונים בבטון המשמש ליציקות,

קראו עוד »