חיפוש

רשלנות רפואית באבחון גידול

רשלנות רפואית יכולה להתרחש במגוון שלבים של הפרוצדורה הרפואית, החל משלבי האבחון והייעוץ המוקדמים וכלה בטיפול עצמו. השלבים המוקדמים של אבחון וגילוי המחלה, יכולים להיות בעלי השפעה מהותית על הצלחת הטיפול הרפואי ובמיוחד במקרים של גידולים סרטניים, בהם אבחון מוקדם נקשר עם אחוזים גבוהים במיוחד של מניעת הדרדרות והצלחת הטיפול הרפואי

 

רשלנות רפואית – גם באבחון

אנשים רבים נוטים לחשוב כי רשלנות רפואית מתייחסת למקרים בהם נגרם למטופל נזק כתוצאה מטיפול רשלני, אך למעשה, מקרי רשלנות רפואית יכולים להתרחש בשלבים מוקדמים יותר לטיפול, כמו בשלבי פענוח תוצאות הבדיקות הרפואיות ואבחון המחלה.

לאבחון מוקדם של המחלה יכולות להיות השלכות מהותיות על הצלחת הטיפול הרפואי, כאשר בחלק מהמקרים, אבחון מוקדם יכול להיות נקודת ההבדל בין הצלת חיים לבין, חלילה, מקרים בהם כבר לא ניתן להתמודד עם המחלה. היות והוכחת הקשר הסיבתי שבין מקרה הרשלנות לבין הנזק שנגרם, היא מאתגרת למדי, מומלץ להיעזר בשירותיהם של עורכי דין אונגר שויגמן.

 

באילו מקרים יכולה להתרחש רשלנות רפואית באבחון גידול?

רשלנות רפואית באבחון גידול, יכולה להתרחש בשני מקרים עיקריים. הראשון, עם קיומם של תחושות כלליות המאפיינות את מחלות הסרטן השונות, דוגמת תחושת עייפות כללית, חולשה, שינויי התנהגות וסימנים מיוחדים לאותו סוג סרטן (נגעים בעור, כאבי ראש וכדומה), באופן הצריך לעורר חשד אצל הרופא ולהביא אותו להפנות את המטופל לבדיקות יסודיות יותר.

המקרה השני בו יכולה להתרחש רשלנות רפואית הוא, אבחון או פענוח מאוחר / שגוי של תוצאות הבדיקות השונות (כמו בדיקות דם, PET, MRI, ביופסיות ועוד). במקרים אלו, ייתכנו אף הפניות לטיפולים שאינם רלוונטיים ולקבלת תרופות שלא לצורך.

 

תביעת רשלנות רפואית בעקבות אבחון גידול

ככל ותהליך אבחון גילוי הסרטן התבצע באופן רשלני ותוך סטייה מנורמות הטיפול המקובלות, הרי שעומדת לכם הזכות להגיש תביעת פיצויים במסגרת תביעת רשלנות רפואית. את התביעה ניתן יהיה להגיש כנגד הרופא המטפל או הצוות הרפואי ובמקרים מסוימים, אף כנגד המוסד הרפואי עצמו.

אחד האלמנטים המרכזיים המסייעים להצלחת תביעת הרשלנות הרפואית הוא, קבלת חוות דעת של רופא מומחה בתחום הנדון. חוות דעת זו, המאששת את טענות הנזק והוכחת הקשר הסיבתי, מקבילה לעדות בשבועה של הגורם המומחה ומעידה על קיום יסוד הרשלנות.

 

עורך דין רשלנות רפואית

הוכחת הקשר הסיבתי שבין הרשלנות לנזק שנגרם, היא אחד המכשולים המהותיים בתביעות רשלנות רפואית, ההופכת למאתגרת אף יותר כשמדובר ברשלנות באבחון. לפיכך, כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה ולהוכיח בבירור את הקשר הסיבתי, חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום.

 

לסיכום

לאיחור באבחון גידול יכולות להיות השלכות מהותיות על הצלחת הטיפול הרפואי ולכן, מקרים של איחור ו/או פענוח שגוי של הבדיקות לגילוי הגידול, יכולים בהחלט להיחשב כמקרים של רשלנות רפואית, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית. היות ובמקרים אלו, הוכחת הקשר הסיבתי היא סבוכה למדי, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את