חיפוש

האם משתלם להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית?

האם אתם אנשים שמבצעים פעולות באופן שקול? המאמר הזה כנראה בשבילכם. לפני פעולות מסוימות, שעשויות לעלות לנו בזמן, אנרגיות או כסף, חלק גדול מאיתנו ינסה להבין האם הפעולה משתלמת, כלומר האם מה שנקבל בסופה יהיה שווה את מה שהשקענו באותה פעולה.

כאשר מדובר על הגשת תביעה בגין אירוע של רשלנות רפואית, רבים לא בטוחים כיצד להכריע בדילמה הזאת. במאמר הבא נסביר האם הגשת תביעה כזו היא משתלמת.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא לא כל טעות שמבצע הרופא. היא גם לא כל כאב שאתם חשים לאחר טיפול רפואי והיא גם לא ביקור אצל הרופא שיצאתם ממנו לא מרוצים. רשלנות רפואית היא סיטואציה שעשויה להיגרם למטופל ומוגדרת בחוק.

לפי החוק, רשלנות רפואית היא כל מצב בו נגרם למטופל נזק רפואי במהלך פרוצדורה רפואית כלשהי או הליך רפואי מסוים. החוק קובע שהנזק ייחשב לרשלנות רפואית רק אם הגורם המזיק, בין אם הוא רופא או איש צוות רפואי אחר, לא נקט באמצעי זהירות או נהג במסגרת נורמות סבירות. קראו על כך עוד באתר של עו"ד רשלנות רפואית כפיר דיין דובב.

 

ההשלכות של רשלנות רפואית

אם תחפשו בשורת החיפוש בגוגל "מהן ההשלכות של רשלנות רפואית", לא תוכלו לקבל תשובה חד משמעית. ההשלכות של אירוע רשלנות רפואית שאתם חווים תלויות בין היתר בנזק שנגרם לכם. ככל שהנזק משמעותי יותר, כך ההשלכות צפויות להיות משמעותיות יותר.

נזק גופני רציני עשוי להוביל למוות במקרים מסוימים. מקרים חמורים אחרים יכולים לכלול שיתוק או הגעה למצב סיעודי אחר, מה שיסב לכם, בנוסף לנזק גופני ונפשי, נזק כלכלי עצום.

 

תביעת רשלנות רפואית

במקרה של רשלנות רפואית, ניתן להגיש תביעת פיצויים. המטרה של התביעה הזאת היא להעניק פיצוי כספי לנפגע, מכיוון שהוא לא היה אמור להיפגע במהלך הפרוצדורה הרפואית שהוא עבר, כך שנגרם לו עוול מסוים.

 

פיצויים משמעותיים

גובה הפיצויים עשוי להיות משמעותי. אם הנזק שחוויתם הוא חמור מאוד, הדבר יבוא לידי ביטוי בהכרעת השופט, שינסה להעניק פיצוי כספי שלכל הפחות יאפשר לכם להתמודד בצורה ראויה עם אותו הנזק. גם נזק קטן יותר יאפשר לכם לקבל בכל זאת פיצוי כספי שמגיע לכם, כך שתביעת רשלנות אמורה להשתלם לכם בכל אופן.

 

זכות מטעם החוק

צריך להבין שהגשת תביעת פיצויים בגין נזקי רשלנות רפואית היא לא דבר שייחודי לתובע עצמו, אלא זכות מטעם החוק שכל אזרח במדינה שנמצא בהליך רפואי עשוי להיות זכאי לה, כך שמדובר בפעולה לגיטימית והוגנת.

 

התייעצו עם עורך דין

תביעת רשלנות רפואית עשויה להיות משתלמת בהרבה יותר ממה שאתם חושבים, ולהעניק לכם פיצויים כספיים משמעותיים. התביעה תהיה משתלמת אם באמת אירע לכם מקרה של רשלנות רפואית. התייעצו עם עורך דין רשלנות רפואית לגבי המקרה האישי שלכם והבינו האם כדאי לתבוע.

עורך דין רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את