חיפוש

תביעת אובדן כושר עבודה – המדריך המלא

עבודה היא חלק משמעותי מאוד מהחיים שלנו. לאחר השירות הצבאי ועד גיל הפנסיה, רובנו מבלים שעות רבות ביום בעבודה, ברוב ימות השבוע. מה קורה כאשר מאבדים את היכולת לעסוק במקצוע שלנו? מחלות, תאונות עבודה, תאונות רגילות או פציעות שונות עשויות לגרום לנו לאבד את היכולת לעבוד, ובכך לאבד את היכולת לפרנס את עצמנו ואף את משפחתנו. במקרים כאלו, אפשר להגיש תביעת אובדן כושר עבודה. כך תעשו זאת.

 

אובדן כושר עבודה

לרוב אנשים לא מאבדים את כושר העבודה שלהם, כלומר את היכולת שלהם להמשיך לעסוק במקצוע שלהם, בצורה הדרגתית. במקרים רבים, אובדן כושר העבודה הוא עניין רגעי ופתאומי, שמשנה את החיים בבת אחת. תאונת דרכים פתאומית, מחלה תוקפנית, פציעה לא צפויה – כל אלו יכולים למנוע מאיתנו להמשיך לעבוד ולפרנס את עצמנו.

במקרים כאלו, ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי שלא נישאר קרחים משני הצדדים – בלי תעסוקה וגם בלי מקור הכנסה. ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי כדי לקבל תגמולים שונים שיוכלו לסייע לכם, אך זה לא הדבר היחידי. כל עובד יכול להגיש תביעת אובדן כושר עבודה, באמצעות עורך דין תאונות אישיות.

 

חלק מהפנסיה שלכם

לפני שאתם רצים אל המכתבים הישנים עם פירוט מסלולי הביטוח השונים שיש לכם, חכו רגע. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא משהו שלכל אזרח עובד יש. ביטוח כזה הוא למעשה רכיב שנמצא בחסכון הפנסיוני שלכם. כל הפרשה שלכם אל הפנסיה כוללת גם הפרשה מסוימת אל ביטוח זה, הכלול בפנסיה.

גם בביטוחי מנהלים קיים רכיב כזה, במידה ויש לכם ביטוח כזה. לעומת זאת, מי שמפריש לקופת גמל צריך להיות מודע לעובדה שאין בה רכיב הפרשתי כזה. ניתן לבדוק עם החברה דרכה אתם חוסכים לפנסיה מהו הסכום שהופרש עד כה.

 

הגשת תביעה

מכיוון שביטוח אובדן כושר עבודה הוא מרכיב מקרן הפנסיה שלכם או מביטוח המנהלים שלכם כאמור, את התביעה צריך להגיש אל החברה בה נמצאת קרן הפנסיה שלכם או אל החברה בה נמצא ביטוח המנהלים שלכם.

לפני הגשת התביעה תצטרכו לאסוף מסמכים רפואיים שיעידו על אובדן כושר עבודה. בין המסמכים הללו אפשר למנות תוצאות של בדיקות מסוימות, כמו CT, רנטגן ו-MRI. כמו כן, תוכלו להוסיף מסמכים רפואיים המעידים על אבחון, או מסמכים מהרופא המטפל. בנוסף, תצטרכו להוסיף אל התביעה מסמכים בירוקרטיים שונים, שמפורטים באתרי החברות השונות.

 

חשוב לדעת

את התביעה ניתן להגיש באופן מקוון לרוב, באתר או במייל, או באופן ידני באמצעות פקס. לאחר שהגשתם את התביעה, החברה שקיבלה אותה תבחן את המקרה ותודיע לכם על ההחלטה שלה. בכל מקרה, גם אם החברה החליטה לאשר את התביעה וגם אם לא, היא מחויבת לנמק את החלטתה.

עורך דין תאונות אישיות

אולי תאהבו גם את