חיפוש

מה חדש בתחום ציפויי השיניים

בענף האסתטיקה הדנטלית, תחום ציפויי השיניים הפך לטיפול פופולארי ונגיש במיוחד, בזכות היעילות האסתטית הגבוהה שלו ועצם היותו טיפול נוח ופשוט. פרט ליעילות האסתטית הרבה שלו, אנשים פונים לטיפולים של ציפויי שיניים על מנת לפתור בעיות רפואיות. הנה כל מה שחדש בתחום ציפויי השיניים.

 

תחום ציפויי השיניים

עם התפתחות ענף האסתטיקה הדנטלית, המתמקד בטיפולי נראות בתחום השיניים, התפתחו סוגים שונים של טיפולים המוצעים בשוק למי שחפץ בשיפור המראה של שיניו. אחד מסוגי הטיפולים האלו, שהפך לנפוץ במיוחד, הוא ציפוי שיניים. במקומות כמו מרפאות שיניים מקצועיות ניתן לבצע את הטיפולים האלו.

שיפור המראה האסתטי הוא לא הדבר היחידי שלשמו קיימים ציפויי השיניים. בבעיות דנטליות מסוימות, יינתן טיפול של ציפוי שיניים בעת הצורך. בין היתר מדובר על מצבים כמו אי סימטריה בין השיניים ושחיקה של השיניים, אותם הציפוי יכול לתקן.

 

ציפוי אימקס

ציפוי אימקס הוא אחד מהטיפולים החדשים בתחום ציפויי השיניים. בשונה מציפויי החרסינה הישנים, החומר ממנו עשוי ציפוי האימקס הוא דק יותר ובעל משקל מופחת באופן משמעותי, כך שהוא מורגש בפיו של המטופל בצורה מינימלית. דקיקותו ומשקלו המופחת הופכים את עיבוי השן, כתוצאה מפעולת הציפוי, לעניין שולי.

למרות היתרונות שלו, לאימקס יש גם מספר חסרונות. הצבע שלו שקוף יותר ביחס לציפויי החרסינה האחרים. בנוסף לכך, הטיפול בציפוי אימקס נחשב ליקר יותר ביחס לטיפולים השונים המוצעים בשוק. כמו כן, נדרש ביצוע של השחזה לפני הדבקת הציפוי, מה שמהווה חיסרון.

 

ציפוי ויניר

החידוש המרכזי כאן הוא החומר ממנו עשוי הציפוי. ציפוי הוויניר עשוי מתרכובת של פורצלן, שהוא אחד מסוגי החרסינה, ומסיבי זכוכית זעירים. התרכובת שמתקבלת משילוב שני החומרים האלו דומה מאוד בצבעה לשן הטבעית.

 

ציפוי קומפוזיט

ציפוי הקומפוזיט הפך לאחד מטיפוליי ציפוי השיניים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות. החומר ממנו הוא עשוי נחשב לבעל עלות נמוכה אל מול תועלת גבוהה, מה שמאפשר לטיפול זה להיות נגיש למטופלים במחיר זול. העובי של ציפוי הקומפוזיט ניתן לשינוי באופן יחסי, כך שרופא השיניים יכול להתאים את הציפוי אל המטופל במידה האידיאלית ככל הניתן.

המראה של ציפוי הקומפוזיט נחשב לכזה שמחקה את המראה הטבעי של השן בצורה מוצלחת, אך העמידות שלו בפני היווצרות כתמים אפשריים היא נמוכה, כך שבעתיד המטופל יידרש לבצע ציפוי נוסף באופן תכוף יותר.

 

תחום מתחדש ושופע טיפולים

לא סתם השכיחות של ציפויי השיניים צוברת תאוצה. הטיפולים האלו פשוטים, יעילים ומאפשרים מראה שיניים נקי, יחד עם שמירה על בריאות השן. תחום ציפויי השיניים מתחדש כל הזמן. סוגים שונים של ציפויי שיניים, כמו אימקס, ויניר וקומופזיט, נבחנים ומשווקים אל שוק רפואת השיניים באופן תדיר. שיח עם רופא השיניים יכול לגלות לכם חידושים נוספים בתחום.

ציפוי שיניים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את

לאטום גגות
למה חשוב לאטום גגות?

לאחרונה אנו שומעים על מקרים מצערים רבים שאירעו למי שלא הכירו בחשיבות של איטום גגות. יכול להיות שגם אתם נחשפתם לתוצאות של המקרים הללו שעלו

קראו עוד »
הֲגָנָה
מה הוא צו הגנה?

אלימות במשפחה היא נושא חמור, ולצערנו בישראל קיימים מקרים רבים ומצערים של אלימות במשפחה, הן כלפי בנות הזוג והן כלפי חברי משפחה אחרים. למרבה המזל,

קראו עוד »