חיפוש

מה תפקידו של עורך הדין האזרחי?

מרבית הציבור על חלקיו השונים, אינו יודע להבדיל באמת בין בתי המשפט השונים ובין התפקודים השונים של עורכי הדין בתוכם. בפועל, בין המשפט האזרחי, המשפט הפלילי והמשפט הציבורי שוררים הבדלים דרמטיים. בהתאם, עורכי הדין פועלים באופן שונה לחלוטין כתלות בענף המשפטי הספציפי בו הם עוסקים. אם כך, מה ההבדל בין עורכי הדין השונים? ובפרט, מה תפקידו של עורך הדין האזרחי? 

 

המשפט האזרחי – קווים לדמותו

לפני שנצלול אל עומק תפקידו של העורך דין האזרחי, ולפני שתמהרו לחפש עו"ד אזרחי מומלץ חשוב להכיר את המשפט האזרחי ולעמוד על ההבדלים בינו לבין סוגי המשפט האחרים. המשפט האזרחי באופן כללי הוא מונח אחד שמכיל בתוכו מספר ענפים משפטיים, אשר עוסקים במערכות יחסים בין פרטים (בני אדם).

כלומר, בניגוד למשפט הפלילי אשר עוסק במערכת היחסים שבין חוקי המדינה לפרטים, ובניגוד למשפט הציבורי המסדיר את התנהלות הגופים הציבוריים ואת מערכת היחסים שלהם עם הפרטים, המשפט האזרחי עוסק בהסדרת מערכות היחסים בין בני אדם או בין בני אדם לחברות פרטיות.

 

באילו תחומים עוסק המשפט האזרחי?

אחרי שהגדרנו האופן כללי מה הוא המשפט האזרחי, הגיע הזמן להבין מה הם תחומי החיים בהם הוא נוגע. כאמור, המשפט האזרחי הוא מונח הכולל בתוכו מספר ענפים משפטיים בניהם: דיני חוזים, דיני משפחה, ביטוחים, מיסים, מקרקעין, גירושין ועוד. המשפט האזרחי נועד לשם הסדרת היחסים בתחומים הללו. למשל, במקרה של מחלוקת הנוגעת לחלוקת רכוש משותף של זוג גרוש, המשפט האזרחי אמור לתת מענה משפטי לסוגייה.

 

מה תפקידו של העורך דין האזרחי?

עורך הדין האזרחי למעשה מהווה את הגורם המקשר בין הפרטים ובין המשפט עצמו. כפי שניתן להבין, המשפט האזרחי הוא מורכב למדי, עשוי מגורמים רבים ונוגע בתחומים רבים. כמו כן, החוקים הרלוונטיים והפסיקות החשובות כתובות בשפה משפטית מסובכת, כך שהאזרח הפשוט יתקשה להפיק דבר מה מקריאתם. לשם כך, עורך דין אזרחי הוא איש מקצוע שיודע לתת מענה לצרכים המשפטיים העולים בסוגיות האזרחיות השונות.

 

איך עורך דין אזרחי מבצע את עבודתו?

כאמור, המשפט האזרחי הוא רחב היקף ומורכב מתחומים רבים. בהתאם, עורך דין אזרחי יצטרך להתנהל באופן שונה למדי כתלות במקרה בו הוא עוסק. באופן כללי, עורך דין אזרחי יצטרך לבנות אסטרטגיה המבוססת על ראיות קיימות, איסוף ראיות חדשות ועל סמך הבנתו הרחבה בתחום המשפטי הספציפי אליו התיק משויך. כמו כן, עורך דין אזרחי מוצלח יהיה כזה שמכיר לעומק את החוקים, הפסיקות והתקנות הרלוונטיות לתחום בו הוא עוסק.

 

אם נקלעתם לסכסוך אזרחי – אל תעשו את זה לבד

אם נקלעתם לסכסוך אזרחי, חשוב מאוד שתדאגו שיהיה לצידכם גורם משפטי מוסמך, כזה שיעלה את הסיכויים לצאת מהסיטואציה הרגישה כשידכם על העליונה ובמהירות המרבית. בהצלחה!

עוד אזרחי מומלץ

 

 

אולי תאהבו גם את