חיפוש

יעוץ עסקי לחברות – האם זה כמו ייעוץ עסקי לעסק קטן? 

אנחנו שומעים לא פעם על חברות קטנות ובינוניות שנעזרות בשירותי ייעוץ עסקי לעסק שלהם. מדובר בשירות שנחשב לחובה עבור כל עסק שהוא, זה הרי ידוע. אבל עניין שפחות ידוע בקרב בעלי עסקים זה הנושא שנוגע לאופן הייעוץ והאם הוא בא לידי ביטוי באופן שונה בין עסקים קטנים לגדולים. יצאנו לבדוק את התחום וחזרנו עם הפרטים הבאים:

 

רקע לבירור בנושא

רגע לפני שנציין בפניכם את כל ההליך, חשוב להציג בפניכם את האופן שבו קיבלנו את המידע בנושא. כדי לבדוק האם הליך של ייעוץ עסקי לעסק גדול הוא זהה לייעוץ עסקי של עסק קטן, היינו צריכים לפנות אל בעל עסק גדול ובעל עסק קטן שנעזרים בשירותי יעוץ עסקי. לאחר שמצאנו שני עסקים שעונים על דרישה זו, יכולנו לברר עמם את הפרטים לעומק ולהסיק מתוך התשובות שלהם את המסקנות בנושא.

 

כמה מילים על ייעוץ עסקי לחברות גדולות

חשוב לנו לציין בפניכם שבמהלך הבירור שערכנו אל מול בעל החברה הגדולה, התברר לנו שיש אתגרים מורכבים יותר בכל הנוגע לתפעול של עסק גדול. כלומר, אם בעל עסק קטן חווה בעיה קטנה בתחום מסוים, עבור בעל עסק גדול, אותה בעיה צפויה להיות גדולה יותר ומורכבת הרבה יותר. עובדה זו גרמה לנו להבין כי  קיים הבדל בין ייעוץ עסקי לחברות גדולות לבין זה של חברות קטנות. מהו ההבדל? תכף נגלה לכם.

 

בואו ניגש לעניין – האם ייעוץ עסקי לחברה גדולה זהה לזו של חברה קטנה?

אתם יודעים כבר שיעוץ עסקי לחברה גדולה הוא שונה מזו של חברה גדולה. מהבירור שערכנו בנושא, התגלה לנו שעסקים גדולים עוברים תהליכים גדולים בהרבה מאלו של העסקים הקטנים. ככל שהעסק יותר גדול, כך יש יותר התעסקות עם התחומים הבאים:

  •  תפעול
  • שינוע
  • עובדים ומשכורות ועוד

הבסיס של הייעוץ זהה לזה של עסקים קטנים, אך כל עניין נבדק יותר לעומק. התהליכים שמתרחשים בהליך מורכבים יותר ונוגעים לעומק של פיתוח האסטרטגיה, השימור וגידול של נתח השוק ועוד. אפשר לומר שהשגת התוצאה בחברה גדולה דומה למשחק שח מט. במהלך הייעוץ, צריך לחשוב טוב טוב על כל מהלך ולבחור את המהלך הטוב ביותר כדי לנצח.

 

מה חשוב לדעת כשמחפשים שירות ייעוץ עסקי לחברות גדולות?

יש לא מעט חברות במשק שמציעות שירותי ייעוץ עסקי לחברות קטנות, בינוניות וגדולות. כשאתם מחפשים שירותי יעוץ שכאלו, חשוב מאוד שתבדקו אם החברה הזו עומדת בקריטריונים הבאים:

  • בעלת ניסיון רב בתחום (ובפרט ניסיון בחברות גדולות)
  • בעלת הסמכה בתחום

 

לסיום

עכשיו אתם יודעים שיש הבדל בין יעוץ עסקי לחברות קטנות ובין יעוץ עסקי לחברות גדולות. כעת, נותר לכם רק למצוא את הייעוץ המתאים לחברה שלכם ולאפשר לה להגיע רחוק.

גבר ואישה בטוחים זה לצד זה

אולי תאהבו גם את