חיפוש

איך להימנע מסכסוכים על חוזה הלוואה בין בני משפחה?

אזרחים רבים זקוקים להלוואות כאלו ואחרות. גופים שונים, כמו הבנק או חברות אשראי למיניהן, יכולות לספק מימון להלוואות כאלו, בתנאים מסוימים. כדי להימנע מריביות גבוהות או בירוקרטיה מסובכת, אנשים רבים בוחרים לפנות אל בני משפחה שבידם ההון הדרוש, לצורך קבלת הלוואה. קבלת הלוואה כזו יכולה להוביל בנסיבות שונות לסכסוכים. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן להימנע מסכסוכים כאלו.

 

הלוואה בין בני משפחה

הלוואה בין בני משפחה מאפשרת הזדמנויות כלכליות נוחות יותר בעבור מי שזקוק לגיוס הון כספי. באמצעות הלוואה כזו ניתן לקבל סכום כסף דרוש, למטרה כזו או אחרת, באמצעות סיוע מאדם שמכירים מקרוב. היתרון העיקרי של הלוואה כזאת היא הריבית.

מכיוון שהלוואה בין בני משפחה מתבצעת בין שני אנשים שמכירים אחד את השני ואמורים לסמוך זה על זה, הריבית בהלוואה כזו עומדת על אפס, כחלק מתוך הסכם הלוואה בין בני משפחה.

 

סכסוכים אפשריים

בהלוואה בין שני אנשים עשויים לצוץ סכסוכים שלא בהכרח יכולים לצוץ במקרה של הלוואה בין אדם אל בנק או חברת אשראי. הלוואה בין שני בני משפחה יכולה להוביל לנתק ואיבה בין בני המשפחה, במקרה בו אחד הצדדים אינו מחזיר את ההלוואה שלו. בנוסף, בהלוואה עשויים להיות תנאים מסוימים, ואם אחד הצדדים לא יכבד את התנאים הללו, סכסוך עשוי להתפרץ גם כן.

 

סיטואציה רגישה

הלוואה בין שני בני משפחה היא סיטואציה רגישה מאוד. מדובר על הכנסת עניינים כספיים משמעותיים בין שני משפחה. מכיוון שמדובר גם על אנשים שמכירים אחד את השני, והיחסים ביניהם משפיעים גם על יחסים אחרים בתוך המשפחה, הסיטואציה הזאת צריכה להתנהל בזהירות יתר.

 

חתימה על חוזה הלוואה

הדבר הראשון שאפשר לעשות, על מנת שלא יתרחש סכסוך בין שני בני משפחה בעקבות הלוואה, היא חתימה על חוזה הלוואה. חוזה זה יכול להסדיר את כל התנאים השונים להלוואה ולמנוע אי הבנות.

 

עיגון פתירת סכסוכים בחוזה

גם אם ההלוואה מתבצעת בין שני בני משפחה קרובים מאוד, הם לא יודעים אילו נסיבות יובילו לסכסוך. לכן, ניתן להכניס לחוזה כזה פתרון מוסכם על שני הצדדים לפתירת הסכסוך שלהם, כמו פתרון באמצעות הליך גישור.

 

מציאת עורך דין מוסכם

כדי ששני הצדדים לא ירגישו אפליה או חוסר הוגנות בעריכת הסכם הלוואה ביניהם, מומלץ למצוא עורך דין שיוסכם על ידי שני הצדדים. עורך הדין הזה יוכל לנסח חוזה מוסכם לטובת שני הצדדים.

 

התחשבות במצב המשפחתי

כשאתם לוקחים הלוואה מבין משפחה או מלווים אל בן משפחה, כדאי להתחשב כמה שיותר במצב המשפחתי, כדי למנוע סכסוך כזה. הלווה הוא לא בנק והמלווה לא מתנהל מול בנק, כך ששיח בין הצדדים ותיאום ציפיות מקדים יכול למנוע סכסוכים כאלו.

חוזה הלוואה

אולי תאהבו גם את