חיפוש

לייף סטייל דתי – איך להכשיר גריל גז?

גריל גז אפשר להכשיר מיד אחרי שקונים אותו, כאשר מגיעים למקום שבו חוששים שנעשה בגריל שימוש לא כשר או אם רוכשים אותו בחו"ל.

אבל איך עושים את זה ועם מי מתייעצים? הנה המדריך המלא

הכשרת גריל גז מטרידה שומרי מסורת רבים שרוצים ליהנות מהיתרונות שלו. אז קודם כל, כדאי לדעת שכיום ניתן מלכתחילה להשיג גריל שכבר עבר את ההכשרה המבוקשת. בשביל לוודא את זה, רק מבקשים לראות הכשר של גריל גז וחתימה של רב שמוסמך לעשות את זה. במקרים כאלה, אפשר להשתמש בגריל באופן מיידי ולהניח בשר, עוף או דגים על הרשת בלי חשש.

 

מתי מטבילים את הרשת?

אפשרות אחרת היא להכשיר בכל זאת את הגריל, מיד אחר שקונים אותו. כאן הפתרון הנוח יהיה לסגור את המכסה, להבעיר את הגריל על החום הגבוה ביותר למשך חצי שעה לפחות ואז לנקות לחלוטין את הרשת. אם הרשת נקייה לחלוטין ואין עליה שאריות בשר כי הכל נשרף לגמרי, תהליך ההכשרה הושלם. במידה והרשת היא תוצרת חוץ, צריך להטביל אותה בנפרד.

 

מה עושים אם מגיעים למקום שהגריל בו כבר היה בשימוש?

סיטואציה אחרת מתארת מצב שבו שומרי מסורת או אנשים דתיים מגיעים למקום שבו יש כבר גריל גז ונעשה בו שימוש לא כשר. זה למשל מה שקורה כאשר מתארחים בצימר, או סיטואציה שמוכרת לעובדים בחברות קייטרינג. בנוסף, צריך להפריד בין מנגל שנרכש בארץ לבין מנגל או אפילו רק רשת שהוזמנו מחו"ל.

 

מהו ליבון חמור?

במידה והבשר שהיה על המנגל לא היה כשר והוא נצלה ישירות על גבי ברזלים, צריך לבצע ליבון חמור. בנוסף, הוראת ההלכה הזו תקפה גם במקרה ונצלה על הגריל כבד או בשר לא מוכשר. בשביל לבצע ליבון חמור, מפעילים את הגריל עד שהרשת תאדים – מה שלוקח בדרך כלל קצת יותר מחצי שעה.

 

עם מי אפשר להתייעץ?

כמובן שכל המידע לעיל הוא בגדר המלצה בלבד. אם רוצים לקבל הנחיות מבוססות ומסודרות לגבי האופן שבו מכשירים גריל גז, צריך להתייעץ עם הרב. התייעצות עם הרב מאפשרת לדעת לא רק איך להכשיר כל סוג של גריל או רשת, אלא גם כיצד מתאימים את ההלכה לתפיסת העולם של השואל. מטבע הדברים, יש הבדל בין הלכות שונות ובין מי שמחמיר למי שמקל.

 

כל כמה זמן מכשירים את הגריל?

הכשרה חד פעמית של גריל גז אמורה להספיק גם לשימושים נוספים בעתיד. כל עוד לא צולים על הגריל בשר שאינו כשר, אין צורך להכשיר אותו בכל פעם מחדש. חוץ מזה, תמיד אפשר כאמור להתייעץ עם רבנים. בנוסף, יש מקום לערב נציגים של חברות כמו grill.co.il, שכנים, קרובים, חברים ובני משפחה.

 

נתחים של בשר

אולי תאהבו גם את

עיר חרדית חדשה במרכז

בשנים הקרובות עתידה לקום במרכז הארץ עיר חרדית חדשה – דורות עילית. להלן כל הפרטים. דורות עילית – בשורת המגורים החדשה מצוקת הדיור החריפה במדינת

קראו עוד »