חיפוש

שכיר? הדרכים היעילות ביותר להגיש בקשה להחזר מס

כשכירים, התרגלנו לכך שאל המשכורת שלנו נלוות הורדות שונות, ביניהן התשלום למס הכנסה. יחד יעם זאת אולי תופתעו לשמוע, כי פעמים רבות מגיע לנו החזרים בגין התשלומים למס הכנסה, אותם נוכל לקבל באמצעות הגשת בקשת החזר לרשות המיסים וצירוף טפסים רלוונטיים אחרים. מהן אם כן הדרכים המומלצות ביותר להגשת בקשת החזר המס?

 

החזר מס בגין תשלום עודף

החוק בישראל מחייב כל עובד שכיר המרוויח מעל ל – 6,000 ₪ משכורת חודשית, להפריש מס הכנסה, בשיעור שקבעה רשות המיסים עוד בתחילת השנה, בהתבסס על ממוצע המשכורות החודשיות של העובד בשנת המס החולפת. בנוסף לכך, רשות המיסים קבעה מספר קריטריונים המזכים בתשלום מס מופחת, בגין נתונים כמו מגורים באזורי פריפריה, לידה, שירות צבאי ועוד.

ההתבססות על ממוצע המשכורות של שנת המס הקודמת, יחד עם העובדה כי ייתכן ובאמצע שנת המס נתונים מסוימים התעדכנו (חל"ת, חופשת לידה, ירידה / העלאה בשכר ועוד), הביאו למצב בו ייתכן בסבירות גבוהה כי תשלום מס הכנסה ששילמת, גבוה באופן משמעותי מהתשלום אותו הייתם נדרשים לשלם בפועל. בגין הפרשים אלו ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס, החזר היכול להסתכם באלפי שקלים, כפי שתוכלו לראות באתר –https://indigofinance.co.il.

 

הגשת בקשת החזר מס באופן עצמאי

את בקשת החזר המס ניתן להגיש עצמאית, באופן מקוון – דרך אתר רשות המיסים, או באופן ידני, דרך לשכת פקיד השומה הקרובה אליכם. את הבקשה ניתן להגיש רק לאחר ששנת המס הסתיימה ועד 6 לאחור. כדי למלא את בקשת החזר המס תידרשו למלא טופס 135, טופס ייעודי לשכירים המבקשים החזר מס ואינם מחויבים בהגשת דו"ח שנתי ולצרף לבקשה טופס 106 (אותו מקבלים מהמעסיק), המרכז את כל הנתונים והרכיבים של המשכורות שהתקבלו בשנת המס בגינה מבוקש ההחזר. לטפסים אלו יש לצרף את כלל האישורים הרלוונטיים בדבר זכאות להחזר – אישור זכאות לתואר, סיום שירות צבאי, תרומות ועוד.

 

הגשת בקשת החזר מס דרך חברות החזר מס

רבים מאיתנו לא אוהבים להתמודד עם בירוקרטיה מכל סוג, במיוחד כזו שכרוכה בפנייה לרשות המיסים, אפילו במקרים בהם ייתכן בסבירות גבוהה כי מגיע לנו החזר כספי. מציאות זו גרמה לכך שהצטברו מעל למיליארד שקלים ללא דורש בקופת רשות המיסים, בגין תשלומי מס עודפים. לפיכך, רבים פונים לחברות מקצועיות המתמחות באופן ספציפי בתחום החזרי המס, על כלל הסעיפים ותת הסעיפים של חקיקת המס בישראל ונהנים למעשה משירות וליווי מלא ופרטני החל משלב בדיקת הזכאות, מילוי הטפסים והמצאת האישורים הנדרשים ועד לשלב קבלת ההחזר הכספי בפועל.

 

מהי הדרך המומלצת ביותר?

תהליך בקשת החזר מס הוא כאמור תהליך בירוקרטי הנמשך זמן רב, וכשמדובר בכספים שלכם שמונחים על המאזניים, רצוי לתת למקצוענים בתחום להתעסק בנושא ולעזור לכם למצות את מלוא זכויותיכם ולמלא עבורכם את בקשת החזר המס באופן המיטבי ביותר, בכדי להימנע מעיכובים, תשלום מופחת ואף דחיית בקשת ההחזר.

גברת יושבת על כסף

אולי תאהבו גם את