חיפוש

האם כל נכות מקנה פטור ממס הכנסה ומי קובע זאת

פטור ממס הכנסה הוא אחד הפטורים שהכי מקלים על אנשים שסובלים מפגיעה בעקבות מחלה קשה או תאונה ועוזרים להם להמשיך את חייהם ולהתנהל באופן מוצלח יותר מבחינה כלכלית. ובאמת לשם כך נוצר החוק הזה שקובע מי זכאי לפטור ממס הכנסה, כדי לאפשר לאותם אנשים להמשיך לחיות את חייהם. אך האם כל נכות מקנה פטור ממס הכנסה? ומי בכלל קובע זאת?

 

מה החוק היבש אומר

כדי להבין האם כל נכות מקנה פטור ממס הכנסה, עלינו להבין מה החוק שנוגע לדבר אומר. באופן כללי החוק קובע כי פטור ממס הכנסה לנכים ינתן לנכה שאחוזי נכותו הם 90 אחוז ומעלה. כלומר, מי שאחוזי נכותו קטנים מ-90 אחוז, אינו זכאי לקבל את הפטור ממס הכנסה.

 

אילו נכים זכאים ואילו לא

בהמשך למה שהסברנו קודם חשוב לחדד ולהבין, אין מסתכלים על סיבת הנכות אלא על אחוזי הפגיעה. כלומר, זה לא משנה אם אותו אדם שמבקש לקבל את הפטור ממס הכנסה נפגע מתאונה, חלה בסרטן, לקה באירוע מוחי או לב או שהוא בכלל חולה סוכרת, אלא כמה הפגיעה שעבר מאותה מחלה או תאונה פגעה בכושר העבודה שלו וכמה אחוזי נכות נקבעו לו, ורק על פי זה יקבע האם זכאי לקבלת הפטור או לא.

 

מי קובע את אחוזי הנכות

אם כן, הדבר הקריטי ביותר בתהליך קבלת פטור ממס הכנסה, הוא קביעת אחוזי הנכות של מגיש הבקשה. מיש קובע את אחוזי הנכות הם ועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי שמספקת למס הכנסה את המלצותיה והערכותיה ועל פי זה ניתן הפטור במידה ומגיש הבקשה נמצא זכאי.

הוועדה הרפואית משקללת בחישוב מיוחד את כל הלקויות שיש לאדם ובמידה ויוצא בחישוב שלהם שאחוזי הנכות של אותו אדם גבוהים מ-90 אחוז, הם יעבירו למס הכנסה את התוצאות ואותו אדם יקבל את הפטור. שימו לב – גם מגיש הבקשה וגם מס הכנסה יכולים לערער עד 45 יום מקבלת התשובה על החלטת הוועדה.

 

היעזרו בגורם מקצועי

כאשר מדובר בעניינים מול מס הכנסה וביטוח לאומי, אתם וודאי כבר יכולים לדמיין לעצמכם את כמות הבירוקרטיה, התהליך הסבוך והקשה ואת הטעויות בדרך שיכולות להיות קריטיות ולעלות לכם באלפי שקלים ואף בקבלת סירוב לבקשה.

לכן, אנשים רבים כבר יודעים, שצריך לפנות לעורך דין מומחה שמתעסק בתביעות מול ביטוח לאומי ומס הכנסה, שיודע ומכיר מקרוב את הבעיות שיכולות לצוץ בדרך, מה צריך לעשות, אילו טפסים צריך להגיש וכיצד להתכונן לקראת הוועדה הרפואית.

 

פטור ממס – רק למי שעומד בדרישות

אז לא, לא כל אדם שיש לו אחוזי נכות מסוימים זכאי לפטור ממס הכנסה. רק אלו שאחוזי הנכות שלהם עולים על 90 אחוז. ההחלטה מתקבלת על פי המלצותיה של הוועדה הרפואית מטעם הביטוח הלאומי, אליה כדאי להגיע מוכנים ומצוידים בכל מה שנדרש.

מס הכנסה

אולי תאהבו גם את