חיפוש

איך לשמור על כשרות של מטבח חוץ

 מטבח חוץ הוא הדרך האידיאלית לבישול חוויתי ונוח בחצר.

כשמדובר במטבח חוץ נעשה שימוש בגריל גז, מקרר, משטח עבודה, כיור, פח, ציוד לגריל וכלי אוכל.

זהו מטבח פרקטי שניתן גם להפוך אותו לכשר. המאמר יסביר כיצד.

 

אילו יתרונות יש למטבח חוץ מבחינת כשרות?

מטבחי חוץ פופולריים מאוד בגינות ובחצרות פרטיים ומשמשים לאירוח, ארוחות משפחתיות, בילוי ליד הבריכה וכד'. הנגישות למטבח חוץ קלה מאחר ואין צורך להיכנס הלוך ושוב למטבח הבית כאשר צריכים אביזרים וכלים שונים, מים או קירור. התועלת והיכולות הטמונות במטבח מסוג זה הן בדיוק כמו המטבח הביתי ולכן הכשרת המטבח היא אותה הכשרה כמו מטבח רגיל. יש להקפיד על כשרות הכלים ולהפריד ביניהם. אחד מהיתרונות של בניית המטבח היא האפשרות לעשות התאמה אישית ולהתאים את מבנה המטבח לצרכים של בני הבית. כלומר, משפחה השומרת כשרות תבחר במטבח חוץ הפונקציונאלי לה.

 

בחירת מטבח חוץ כשר

מבחינת כשרות ניתן להקים מטבח עם שני כיורים ולחלק אותו לשני חללים שבכל אחד מהם משטח לעבודה כך שהבשר והחלב מופרדים. את המקרר מחלקים לאזור בשרי וחלבי או שקונים שני מקררים קטנים המיועדים להפרדה. מבחינת הגריל ניתן לרכוש גריל גדול עם משטח עצום אותו ניתן לחלק במחיצה או לרכוש שני גרילי גז במידה ויש שתי נקודות לגז בחצר. אפשרות נוספת היא לעשות שימוש בגריל גז ובנוסף בגריל פחמים על מנת שיהיה ניתן להכין ארוחות בשריות וחלביות. גם את מקום האחסון ניתן לחלק ולהפריד בין הכלים או להשתמש לארוחות החלביות בכלים חד פעמיים. כאשר החללים מופרדים ניתן להקפיד על הכשרות והמטבח החיצוני הופך לפרקטי גם לציבור המסורתי. מומלץ לבחור מטבח בו 2 ארונות ומספר מגירות אחסון על מנת שיהיה ניתן לעשות את ההפרדה בכלי האוכל והבישול. בדרך כלל מטבח חוץ מגיע עם מקרר אחד ולכן כדאי לרכוש מיני מקרר נוסף או לעשות שימוש במקרר הביתי למוצרים החלביים ולשמור רק את המוצרים הבשריים להם זקוקים במקרר המובנה בחוץ. הבחירה במטבח כשר צריכה להיות מושפעת מהגודל. ככל שהמטבח יהיה גדול יותר, כך שטח העבודה יתרחב ויהיה ניתן להפרדה. כך גם לגבי הגריל. למשל, גריל שיש לו 6 מבערים יכול לעשות את העבודה כך שבכל שטח הפרדה יעבדו 3 מבערים.

 

איך לשמור שלא ייכנסו כלים לא כשרים למטבח חוץ?

בהנחה שמארחים במיוחד את חבריהם של הילדים והכלים החלביים מתערבבים עם הבשריים או שנכנס למטבח אוכל לא כשר, הפתרון הוא להגעיל או ללבן את הכלים ולהבא לעשות שימוש בכלים חד פעמיים. כך גם כאשר מכשירים את מטבח החוץ בפסח. לסיכום, כשמאמצים את הרגלי הכשרות ומתאימים את המטבח לאופי המנהגים והכשרות, התפעול שלו יהיה זהה למטבח הרגיל.

 

פרגולה

אולי תאהבו גם את

עיר חרדית חדשה במרכז

בשנים הקרובות עתידה לקום במרכז הארץ עיר חרדית חדשה – דורות עילית. להלן כל הפרטים. דורות עילית – בשורת המגורים החדשה מצוקת הדיור החריפה במדינת

קראו עוד »