חיפוש

אפשר להעלים מס באמריקה בטעות – כך תימנעו מכך!

חוקי המיסוי בארה"ב הם רבים ומסועפים ואף יכולים להשתנות בין מדינה ומדינה. אחד המאפיינים הייחודיים של שיטת המיסוי האמריקאית היא חובת המס הפרסונאלית – על אזרחי ארה"ב, גם אם אינם מתגוררים בה, וגם על אזרחים זרים בעלי מקור הכנסה בשטח ארה"ב. קבלו מידע חשוב שימנע מכם  אי ידיעה על חובת דיווח מס בארה"ב

 

חובת המיסוי בארה"ב

לכל מדינה קיימים חוקים משלה, בשלל נושאים וקטגוריות, כאשר חוקי המס נחשבים בכל מדינה לתחום המצריך הבנה ובקיאות בלשון החוק, הסעיפים ותתי הסעיפים השונים. חוקי המס אמנם אינם זהים בין המדינות, אך חוקים אלו בארה"ב מתאפיינים במספר מאפיינים ייחודיים לעומת מדינת ישראל ושאר מדינות העולם בכלל.

בין מאפיינים אלו נמצאת חובת דיווח המס לרשויות המס, המוטלת על כל אדם באופן פרסונאלי, כלומר, כל אזרח אמריקאי, גם אם אינו מתגורר בארה"ב וכן אזרחים ותאגידים זרים המקיימים פעילות עסקית בשטחה של ארה"ב, מחויבים בדיווח מס.

 

חשוב להיות מודעים לחובת הדיווח

חובת דיווח המס הפרסונאלית, לרבות חוקי המס המשתנים בין מדינה ומדינה, יכולים בהחלט ליצור מצב בו אתם מחויבים בדיווח מס לרשויות המדינה ואתם כלל לא מודעים לכך. על אף שייתכן ומדובר בחוסר מודעות מוחלטת ולא בכוונת זדון להעלים מס, הרי שרשויות המס מתייחסים בכובד ראש למקרים כאלו, היכולים להיחשב כעבירה פלילית ולגרור קנסות חמורים.

גובה ההכנסה המחויבת במס, מושפעת ממספר פרמטרים שונים, התלויים בסף הכנסה שנתית, בסטאטוס אישי ועוד, כאשר חובת הדיווח לרשויות המס האמריקאיות הינה שנתית וכוללת דו"חות מסוגים שונים. לפיכך, כדי לעשות סדר בדברים ולוודא את היקף חובת הדיווח שלכם לרשויות המס בארה"ב – מיסים בארה"ב עם מס אמריקה.

 

תכנית גילוי מרצון – עדיין לא מאוחר

כאמור, רשויות המס בארה"ב מתייחסות בכובד ראש לחובת הדיווח על ההכנסות, גם כלפי אזרחים זרים, שמטבע הדברים ייתכן וקצת פחות מודעים ללשון החוק וחובת הדיווח המוטלת עליהם, באופן שעלול להגיע לקנסות וסנקציות כלכליות. יחד עם זאת, ההבנה כי ייתכן ואנשים רבים מעלימים מס ללא ידיעתם, הביאה את רשויות המס להציג תכנית גילוי מרצון, המאפשרת לאזרחים אמריקאים, אשר התגוררו מחוץ לארה"ב ולא דיווחו על הכנסתם בתום לב, לדווח באופן רטרואקטיבי וללא קנסות.

 

איך ניתן לבדוק את חובת דיווח המס שלי?

לשון החוק והסעיפים, המשתנים גם בין המדינות השונות, הם רבים ומסועפים ומחייבים הבנה מעמיקה, היכולה להיות נקודת ההבדל בין דיווח תקין ומסודר, גם באופן רטרואקטיבי, לבין קנסות וסנקציות כלכליות לא נעימות. לפיכך, במידה ואתם אזרחי ארה"ב, לרבות בעלי גרין קארד, או מנהלים פעילות עסקית כלשהיא בשטח ארה"ב מומלץ לבדוק את חובת דיווח המס שלכם עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום ובעל רישיונות אמריקאים כנדרש.

 

אל תחכו – דווחו!

לסיכום, במידה ואתם בעלי אזרחות אמריקאית או מנהלים פעילות עסקית בארה"ב, גם אם אינכם מתגוררים בה, ייתכן בהחלט ואתם מעלימים מס ללא ידיעתכם, פעולה הנחשבת לעבירה פלילית לכל דבר. לפיכך, מומלץ לפנות בהקדם לחברת ייעוץ מס מקצועית ולבדוק את חובת דיווח המס שלכם.

מס באמריקה

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את