חיפוש

מוצרי היודאיקה הנפוצים ביותר

פריטי יודאיקה הינם פריטים בזיקה ליהדות ולדת ומשמשים הן כתשמישי קדושה לצורך קיום המצוות, והן כחפצי אמנות מלאי סימבוליות, בהם ניתן לקשט בתים ובתי כנסיות. אם תקפצו לבקר בחנות לממכר חפצי יודאיקה, אתם עתידים להסתחרר מהמבחר.

אלפי פריטים שונים המיוצרים מאינספור חומרים ומגלמים בתוכם, קדושה וחיבור עמוק. יצאנו לחקור מהם חפצי היודאיקה הנפוצים ביותר, חזרנו אליכם עם הפריטים הפופולריים.

 

מעניקים יודאיקה כמתנה עם מהות ומשמעות

שלום חברים, מחפשים מתנה ייחודית יוקרתית ועשירה להעניק לתורם נכבד או לאחד מיקיריכם? רבים האנשים הבוחרים לתת כמתנת הוקרה או חיבה פריט יודאיקה אמנותי. חפצי היודאיקה מיוצרים ממגוון מוצרים: בד, עץ, מתכת, פלסטיק, זהב וכסף. כך שאתם יכולים לרכוש פריט איכותי בהתאם למסגרת התקציב שלכם.

מעוניינים להשקיע? תוכלו לבקר במחלקת המומלצים של חדד כסף טהור ולשזוף את עיניכם בפריטי יודאיקה יוקרתיים. לחילופין, בחיפוש אחר מתנה זולה יותר תוכלו ליהנות מפריטי יודאיקה מעץ טאו מחומרים פשוטים יותר.

 

4 מוצרי היודאיקה הנפוצים ביותר

 

כוסות קידוש

אולי העובדה כי הקידוש נערך אחת לשבוע מדי שבת, מעניק לו מקום של כבוד בראש פריטי היודאיקה הנפוצים. מצוות הקידוש היא מצווה מדאורייתא ולפי דברי חז"ל, יש לקדש את השבת בדברים ועל היין. כוסות קידוש ניתן להשיג על רגל ובלי, עם תחתית ובלי בעיצובים מסורתיים או מודרניים. חשוב לוודא שהכוס מפיק גדולה כדי שתכיל את כמות היין הנצרכת לקידוש מבחינה הלכתית – לפחות רביעית משקה.

 

פמוטים להדלקת נרות

גם הם פריטי יודאיקה שמגיעים אלינו מהגזרה השבתית, בהן מקיימות הנשים את מצוות הדלקת הנר וקבלת השבת. מצווה זו חשובה ביותר עבור כל אישה, לרוב נהגו שהאישה מתחילה להדליק נרות עם נישואיה, ישנן קהילות בהן הבת מדליקה נר בודד כבר בצעירותה.

פמוטים נאים הם כלי מפואר לקיים בו מצוות כבוד השבת. יש לדעת שבמידה והאישה לא יכולה להדליק, או שאין אישה בבית, מצווה על הגבר להדליק נרות שבת.

 

חנוכייה

חנוכה, מי לא אוהב את החג המואר החורפי הזה? מסתבר שלהדלקת הנר יש עוד משמעויות חוץ מלהוות פולחן חגיגי. בעת הדלקת נרות חנוכה, זוכים למצוות פרסומי ניסא, אנו מודים על הניסים הגדולים שאירעו לעם ישראל בתקופת יוון ועל הניסים הממשיכים לעטוף אותנו עד ימינו אנו. מצווה להדר ולהליק בחנוכייה יפה ומפוארת, בכך אנו מראים כי אנו מקיימים את המצווה מתוך חיבה לבורא.

 

קופסה לאתרוג

"ולקחתם לכם פרי עץ הדר", מצווה מהתורה ליטול אתרוג כחלק מארבעת המינים. מצווה זו חשובה וייחודית ונעשית במשך שבע ימים, פעם אחת בשנה בחג הסוכות. האתרוג צריך להיות נקי ביותר וי שלשמור עליו בזהירות רבה, נהוג לשמור אותה בתוך קופסת אתרוג אמנותית.

 

יודאיקה – עולם שלם של קדושה

כמה טוב שאפשר לרכוש בכסף ערכי נצח, ומצוות ששכרן בלתי ניתן לשיעור בעולם הבא. תשמישי קדושה אמנותיים הם הדרך שלנו להודיע: אנו מחבבים את המצוות, ריבונו של עולם, ועושים אותן כפי צווייך, באופן הכי טוב שרק אפשר.

פמוטים להדלקת נרות

אולי תאהבו גם את