חיפוש

מקלחת לפני המקווה – מה אומרת ההלכה

טבילה במקווה היא אלמנט חשוב בחייהם של גברים ונשים דתיים.

לפי ההלכה היהודית, טבילה במקווה היא חלק מתהליך המוטל על נשים וגברים במצבים מסוימים.

כדי להטבילה תעמוד בתנאים ותמלא את מטרתה, אנחנו נדרשים לבצע מספר הכנות לפני הטבילה הקשורות לניקיון הגוף שלנו.

 

מהן ההכנות שיש לבצע לפני טבילה במקווה?

חשוב להבין כי בעת הטבילה במקווה על המים להגיע לכל מקום בגוף, ולכן עלינו לדאוג לניקיון מקסימלי על מנת שמים יגיעו גם למקומות בהם הם לא מגיעים בדרך כלל ברחצה. לשם כך אנחנו נדרשים לבצע הכנות שונות שמטרתן להבטיח שהמים יגיעו לכל מקום. אלה הן ההכנות שיש לבצע:

  1. גזירת הציפורניים בידיים וברגליים וניקיון יסודי שלהן. במידה ואישה מגדלת ציפורניים למטרות יופי עליה להתייעץ עם רב ולשאול אותו כיצד לנהוג.
  2. יש לדאוג לניקיון פה מקסימלי – לפני הטבילה לנקות היטב את הפה, לצחצח שיניים ולעבור עם חוט דנטלי בין השיניים. במידה ולטובלת יש שיניים תותבות עליה להסירן בטרם הכניסה למקווה. בנוסף, ראוי לא לאכול ביום הטבילה מאכלים החודרים בין השיניים.
  3. יש לרחוץ את כל הגוף במים חמים ולדאוג במיוחד לניקיון אזורים בהן יש קיפולי עור וקמטים. יש לנקות היטב את בתי השחי, העיניים, האוזניים, האף וכו' ולהסיר כל לכלוך מהגוף. יש לחפוף את הראש במים חמים, להסתרק ולהתיר קשרים בשיער. אסור לטבול עם שיער קלוע.
  4. מומלץ לעשות צרכים לפני הטבילה והניקיון המקדים לה.
  5. אין להיכנס למקווה עם תכשיטים, משקפיים וכדומה.

 

האם יש צורך להתקלח במקווה עצמו או שניתן להתקלח בבית?

ההלכה לא מחייבת להתקלח ולבצע את ההכנות לטבילה במקווה עצמו, וניתן לעשות זאת בבית ובמרחב הנוח והפרטי שלך. מה שכן, מומלץ מאוד לצמצם ככל הניתן את הזמן בית ההכנות לקראת הטבילה ובין הטבילה עצמה על מנת שבכניסה לטבילה הטובלת תהיה נקייה ככל האפשר.

 

חשיבות המקלחת לפני הטבילה

כאמור, למקלחת לפני הטבילה ישנה חשיבות רבה בהליך הטהרה. את ההכנות לטהרה מוטב לעשות במקום בו את מרגישה נוח, ואין כמו חדר מקלחת פרטי המעוצב בסגנון אלגנטי לכך.

 

מקלחון בפרזול שחור משפר את עיצוב המקלחת

מקלחון המשלב צבעים בהירים עם שחור משדרג באופן ניכר את נראותו של חדר הרחצה ונותן לו תחושה יוקרתית ומרווחת. מקלחון שחור נחשב כיום בעיני מעצבי פני ואדריכלים לקו עיצובי מרכזי בסגנון מודרני, ונותן אפקט אלגנטי ומרשים בכל חדרה רחצה.

 

מתקינים מקלחון אצלכם בבית? אל תתפשרו על איכות

מקלחונים יש להתקין עם בעלי המקצוע הטובים ביותר שיבטיחו איכות, בטיחות ועיצוב יוקרתי. זגגות השרון היא חברה המייצרת מוצרי זכוכית שונים ומתמחה בין השאר בייצור מקלחונים והתאמתם לצרכי הלקוח. החברה מספקת שירות מלא החל מייצור המקלחון, התאמתו ועיצובו לפי העדפתכם והתקנתו אצלכם בבית, כל זה ללא פשרה על איכות ומחירים נוחים.

 

איש מתקלח

אולי תאהבו גם את

עיר חרדית חדשה במרכז

בשנים הקרובות עתידה לקום במרכז הארץ עיר חרדית חדשה – דורות עילית. להלן כל הפרטים. דורות עילית – בשורת המגורים החדשה מצוקת הדיור החריפה במדינת

קראו עוד »