חיפוש

מתי יש צורך בייעוץ מקצועי בעריכת הסכמי בוררות?

הסכמי בוררות, הכוללים סעיפי בוררות ושטרות בורות, הפכו לעניין נהוג מאוד בתחומים רבים בהם שני צדדים צריכים לחתום על הסכם. אנשים רבים מעדיפים להימנע מתסבוכת משפטית כאשר צצים סכסוכים, כך שעריכת הסכמי בוררות יכולה לסייע להם במימוש שאיפה זאת. במקרים מסוימים, ייעוץ מקצועי יכול לסייע בעריכת הסכמים אלו. מתי יש צורך בייעוץ כזה? המשיכו לקרוא.

 

קצת על בוררות

כאשר חותמים על הסכם כלשהו, כמעט בכל תחום, עשויים לצוץ סכסוכים ומחלוקות. הם עלולים לצוץ ממספר סיבות: שינוי במצב הנתון, תחושת חרטה או קיפוח של אחד הצדדים, סעיפים מעוררי מחלוקת בהסכם ושגיאות בעת עריכת ההסכם עצמו. במקרים כאלו, הסכסוך עשוי להגיע עד לכותלי בית המשפט.

חתימה על הסכם בוררות יכולה למנוע משני צדדים שלא מעוניינים להגיע לבית המשפט את ההליך המשפטי. הסכם בוררות הוא הסכם בו שני צדדים מתחייבים שכאשר תצוץ ביניהם מחלוקת, מי שיכריע ביניהם יהיה בורר. הבורר הוא דמות ששני הצדדים מחליטים למנות. הוא יכול להיות משפטן לשעבר, אדם מהתחום בו מתקיים הסכסוך או כל אחד אחר.

 

ייעוץ מקצועי בעריכת הסכמי בוררות

הסכמי בוררות הם הסכמים לכל דבר ועניין. הסכם הבוררות מגיע לרוב בשתי צורות: כשטר בוררות או כסעיף בוררות. שטר בוררות הוא הסכם בפני עצמו, בו שני הצדדים מתחייבים לפתור מחלוקות באמצעות הליך בוררות. בשטר מוסדרים גם פרטים שונים בתהליך עצמו. סעיף בוררות לעומת זאת, הוא סעיף שנקבע מראש בהסכם בין שני צדדים.

כמו שמחלוקות עלולות לצוץ בין שני צדדים בהסכמים שהם חתמו ביניהם, גם בעריכת הסכם בוררות עשויות לצוץ כל מיני מחלוקות. לכן, כדאי להיעזר בייעוץ מקצועי בעריכת הסכמי בוררות. ייעוץ מקצועי של גוף המתמחה בעריכת הסכמי בוררויות, יכול למנוע משני הצדדים להגיע למחלוקות גם בהסכם הבוררות עצמו.

 

סוגיות שעשויות לעורר מחלוקת

גם בהסכמי בוררויות עלולות לצוץ מחלוקות בין שני צדדים, לכן חשוב להיעזר בייעוץ מקצועי בעריכת הסכמים כאלו. סוגיות שעשויות לעורר מחלוקת בהסכמי הבוררות הן הסכמה על זהות הבורר, קביעת הליך ערעור על פסיקת הבורר או ניסוחים שונים בהסכמים עצמם.

 

חשוב לדעת

הסכם בוררות הוא הסכם מחייב, לכל המשתמע מכך. הסכם בוררות מהווה הסכמה של שני הצדדים ללכת להליך בוררות במקרה ומתקיימות מחלוקות כלשהן, כך שהכנסת סעיף בוררות להסכמים יכולה להיות במקרים רבים זו שתקבע האם המחלוקת תוכרע בהליך בוררות או בבית המשפט.

 

הבטיחו את האינטרס שלכם

כאשר אתם עומדים לחתום על הסכם עם צד אחר, האינטרס האישי שלכם צריך לעמוד לנגד עיניכם. במידה ואתם מבינים מראש כי הליך בוררות הוא הליך בו תרצו להכריע סכסוך עתידי, הכניסו סעיף בוררות בהסכם המתגבש או הכינו שטר בוררות. ייעוץ מקצועי יוכל לסייע לכם לקיים את ההליך ללא בעיות במידת הצורך.

הסכם בוררות

אולי תאהבו גם את