חיפוש

שיפוץ החצר בבית: במה כדאי להשקיע להנאה מקסימאלית

שיפוץ החצר בבית מהווה אחת מנקודות השיא בביצוע שיפוצים ותיקונים בבית, והתאמה שלו לצרכים ולהעדפות של הדיירים בו. באופן טבעי, חצר הבית הוא המקום המשמש למנוחה ולהתרגעות, למשחק ולבילוי שעות הפנאי למבוגרים וילדים כאחד. זאת, בנוסף לפונקציות אחרות שהחצר ממלאת מעת לעת. מדובר בעיקר באירוח שמחות משפחתיות או התכנסויות מרובות משתתפים שהבית איננו יכול להכיל אותן, או שהחצר עשויה להיות המקום הנכון והמתאים ביותר למשימות אלה. בשורות הבאות נתמקד בעיקר בביצוע שיפוצים בחצר הבית. מה אמורים השיפוצים הללו לכלול? באילו פריטים כדאי להשקיע ולהתמקד, אם בעלי הבית מעוניינים להפיק מהחצר את המרב ולהפוך אותה לפנינת החמד של הבית? האם יש עיצוב גנרי כל שהוא, שיכול לשדרג את החצר בכל מקרה?  בהמשך המאמר נעסוק בהרחבה בסוגיות הללו.

שיפוץ החצר בבית במרכז

שיפוץ החצר בבית – מה הוא כולל

שיפוץ החצר בבית נועד ברובם המכריע של המקרים, להתאים את המראה והמבנה של החצר  לדיירים בו. כיוון שהחצר נועדה לשמש מקום מסתור מפני הטרדות של העולם כולו, היא צריכה להיות מעוצבת באופן כזה שבעלי הבית והדיירים שלהם יפיקו ממנה את התועלת המרבית ואת השלווה והשקט הנפשי הנדרשים להם. כיון שכך, שיפוץ החצר צריך לייצר בסיכומו של עניין מקום שנעים להגיע אליו, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פרקטית. באשר לאסתטיקה – החצר יכולה לכלול גינה או מספר ערוגות פרחים, שהותאמו למזג האוויר ולעונות הפריחה בישראל.  בנוסף, יכול השיפוץ לכלול ריצוף גינה איכותי ומעניין שעשוי להוסיף נדבך נוסף להנאה. זאת, בעיקר אם הצבעים והמרקם שלו משתלבים במראה הכללי של הגינה ויוצרים מראה מעניין ונעים לעין.

באשר לצד המעשי, בניית פינת התרגעות מוצלי ואיכותית עשויה לתת מענה הולם לצורך הזה. פינת ההתרגעות חייבת להית מוצללת אם באמצעים טבעיים הכוללים עצים ושיחים מטפסים, או לחילופין באמצעות בניית גזיבו איכותי. הגודל של החלק המוצלל בגינה, תלוי בגודל הגינה ובמבנה שלה. ריהוט הגן יכול להיות קבוע, כגון ספסלים ושולחן קבועים במקומן, או ריהוט גינה איכותי ומפנק שניתן להחליף אותו מעת לעת בריהוט גינה חדשני, נוח  ומודרני אחר.

הזדמנות נדל"נית יוצאת דופן בדורות עילית – לפרטים נוספים לחצו פה.

בחירת עיצוב גינה

בדרך כלל, עיצוב גינה נועד להשיג את המראה וההרגשה הייחודיים  בכל מקרה לגופו. עיצוב גנרי של גינות הוא בלתי אפשרי בעליל. זאת, כיון שלכל משפחה ולכל בעל נכס יש טעם שונה, הן באופי המצחייה שהוא מעדיף, ריצוף הגינה וכן במרכיבים אחרים המשלימים את העיצוב שלה. משפחה אחת תעדיף עיצוב הכולל צמחייה עבותה ובכלל זה עצים או שיחים מטפסים המגדילים את החלק המוצלל בחצר. משפחה אחרת תעדיף דשא גדול יותר, עם ערוגות פרחים עדינות ומסוגננות יותר. יש משפחות שיעדיפו בניית בריכה קטנה בלב הגינה, ואחרות יעדיפו ריצוף גינה שיתפרש על פני שטח גדול יחסית בתוך החצר. שיפוץ החצר בבית, לפיכך, מביא לתוצאות שונות גם במקרים שבהם גודל החצר והמבנה שלה זהים.

אולי תאהבו גם את