חיפוש

האם שמן פשתן נחשב יעיל לטיפול בשיער פגום ובעייתי?

שמן פשתן הוא שמן המוכר גם בשם שמן זרעי פשתים. צבעו שקוף צהבהב וכאשר הוא טהור הוא יכול להפוך גם לשומן מוקשה. השימושים הנעשים בשמן פשתן הם נרחבים: למאכל, לתזונה בריאה, תעשייה וגם לקוסמטיקה. 

 

הקשר של שמן פשתן לשיער

מחקרית הוכח כי שמן פשתן מעודד צמיחת שיער ומחזק את שורש השערה. מחקרים נעשו על בעלי חיים הראו זאת פעם אחר פעם. בשנת 2014 נערך מחקר מדהים בו לאורך שלושה חודשים הוחזקו שתי קבוצות ארנבים, קבוצה אחת קיבלה תוספת פשתן והאחרת קיבלה מזון רגיל.

לאחר סיום המחקר התוצאות היו ברורות: הקבוצה שקיבלה תוספת שמן פשתן הצמיחה יותר שיער, והתוצאות היו שונות ביחס לקבוצה השנייה. שמן פשתן לשיער מעודד צמיחת שיער והוא יעיל גם לשיער פגום.

שמן פשתן לשיער

איך משתמשים בשמן פשתן?

ניתן להשתמש בשמן פשתן במגוון דרכים, בחרו דרך אחת לשימוש או השתמשו בכל הדרכים:

 

מריחת שמן פשתן

ניתן למרוח את שמן הפשתן על השיער הפגום. טפטפו מספר טיפול שמן פשתן על כף היד והתחילו לעסות את הקרקפת והמשיכו בתנועות מלטפות עד לקצוות השיער. תנועות האצבעות מדמות תנועה מעגלית מעודנת. השאירו את השמן על השיער, עטפו אותו במגבת או בכובע ניילון ולאחר לילה שטפו אותו. גם חצי שעה יכולה להספיק. תלוי במצב הקיים. שמן הפשתן מותיר את השיער רך, מבריק ונעים למגע.

מריחת שמן פשתן על השיער יכולה לשמש כחומר מזין לשיער כמו קרם לחות שלא מצריך שטיפה. במקרה כזה חשוב להקפיד על מינון נמוך שייצור מראה נעים ומלטף.

 

 שמן פשתן כתוסף תזונה

שמן פשתן יכול לשמש כתוסף תזונה לדיאטה המטפלת בבעיות במערכת העיכול. אופן השימוש: ערבבו כף אחת של שמן פשתן עם דבש ולימון לפי הטעם ושלבו אותו כרוטב על ירקות חתוכים, סלט מזמין וכדומה. לפעמים העדיפות היא לאכול דווקא זרעי פשתן טחונים בגלל הקושי של מערכת העיכול לפרק את הזרעים. כאשר משתמשים בשמן אין את הקושי הזה.

 

הדרך לשיקום שיער יבש

קחו 5 כפות שמן פשתן וטפטפו אותן על כפות הידיים, התחילו לעסות אותן על הקרקפת והשיער הפגום. עטפו את השיער במגבת מחוממת ורטובה מעט. ניתן להרטיב את המגבת במים חמים ולסחוט אותה וכך להשאיר את השמן על השיער לאורך חצי שעה לפחות. ניתן להשאיר אותה למשך לילה.

לאחר מכן חופפים היטב את השיער ונהנים משיער רך, מבריך ונעים למגע. לקבלת מראה שיער זוהר אל תפספסו את הטיפול בשמן פשתן. הוא משקם שיער יבש וכבר היום ניתן לראות מגוון תכשירים לשיער המשלבים שמן פשתן. אתם יכולים להנות ממנו בצורה טבעית. תוכלו לרכוש שמן פשתן ייעודי לשיער ולמקסם את ההנאה. תפנקו את עצמכם. מגיע לכם הכי בעולם!

שמן פשתן לשיער

אולי תאהבו גם את

לאטום גגות
למה חשוב לאטום גגות?

לאחרונה אנו שומעים על מקרים מצערים רבים שאירעו למי שלא הכירו בחשיבות של איטום גגות. יכול להיות שגם אתם נחשפתם לתוצאות של המקרים הללו שעלו

קראו עוד »
הֲגָנָה
מה הוא צו הגנה?

אלימות במשפחה היא נושא חמור, ולצערנו בישראל קיימים מקרים רבים ומצערים של אלימות במשפחה, הן כלפי בנות הזוג והן כלפי חברי משפחה אחרים. למרבה המזל,

קראו עוד »